|
kvalitet på yousee kanaler |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4262 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 13-Maj-2012 kl. 14:28 |
Er det mit antenneanlæg det er helt galt med.
Synes bl.a. at følgenede kanaler tit ligner noget der kunne være afspillet på VHS:
kanal 4 og 5, tv3 og tv3+.
Omvendt har jeg begrænset at klage over ved dr's kanaler?
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7085 |
Funktioner
Tak(0)
|
Digitalt eller analogt ?
Hvad bruger du af tv og modtage udstyr. |
|
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
Det er de digitalekanaler. Bruger fjernsynets tuner. Testet på et Samsung tv model jeg ikke kan huske, Toshiba, også en model jeg ikke kan huske, og mit Sony ex720
|
|
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kvalitet er altid et subjektivt begreb, men når du ser TV digitalt, er det nemt at afgøre om der er tekniske fejl i din installation: tekniske fejl vil vise sig som pixelleringer og frysninger af billedet. På analogt TV er det sværere at skelne mellem tekniske fejl og dårligt kildemateriale, da det er samme støj ("sne") i billedet. Du kan også checke BER (bitrate fejlen), som skal være 0 på DVB-C. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
Tjah der sker ikk fastfrysninger og billedfejl som sådan. SÅ er nok bare kanalerne der er for hårdt komprimeret... Ligner lidt når man har set en hårdt komprimeret film fra nettet.
|
|
TommyF
Guld medlem Oprettet: 26-December-2003 Sted: Brøndby Status: Offline Point: 625 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har lige skrevet i en anden tråd, bold på kanal 9, totalt ringe, spillerne ligner nogle amstrad sprites bare af ringere kvalitet, det burde være ulovligt med den ringe kvalitet, de har lige slået over på reklamerne,,, perfekt billede, så det er signalet fra kampen der er ringe..
|
|
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
man ærger sig faktisk lidt.. teknikken er blevet bedre, kameraerne er bedre, alt er bedre, og så komprimere de programmerne så hårdt, at billedet bliver ringere på trods af den forbedrede teknik.
|
|
reslfj
Guld medlem Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du har TV3 og TV3+, så har du ikke signal fra noget antenneanlæg, men måske fra et fælle-kabel, der så får sit signal fra en kabel-, fiber- eller satellit-leverandør.
I modsætning til i den analoge tid, hvor det faktisk som oftest var det oprindelig signal der blev fordelt af alle kilderne, så komprimeres de digitale kanaler uafhængigt af hver leverandør og de transporteres også helt uafhængigt.
youSee komprimere sine HD kanaler (bortset fra DR HD) både som HD med MPEG-4 og som SD med MPEG-2.
Det er ret meningsløst at tale om kvaliteten uden samtidigt at beskrive, hvorfra og hvordan signalet modtages.
Lars
|
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
Beklager jeg ikke udtrykte mig klart.
Har selvfølgelig skrevet i dette forum fordi jeg har Yousee, som også er nævnt i overskriften, og derfor modtager et dvb-c signal. I mit hjem har jeg en indgang, og denne er ikke splittet. Blev målt af en Yousee medarbejder for et år siden, da dåsen skulle skiftes grundet defekt internet udtag. Har som sagt ikke box, men modtager signalet direkte i tv. Og TV2 og dr fejler intet. |
|
GreatDane
Bruger Oprettet: 02-Maj-2007 Sted: Danmark Status: Offline Point: 55 |
Funktioner
Tak(0)
|
Netop skiftet til Yousee grundet flytning efter 5 år med Viasat parabol. En verden til forskel i kvalitet. Det er helt vildt hvor meget bedre de samme kanaler er hos YouSee. Er meget imponeret.
|
|
Brasch
Guld medlem Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
Funktioner
Tak(0)
|
det siger mere om kvaliteten hos viasat end kvaliteten hos yousee. Jeg har også siddet og set canal 9 (sønderjyske-fck) og hver gang jeg ser en kamp på kanalen, bliver jeg lige forundret over hvor ringe kvalitet de sender i. Men det er ikke nødvendigvis yousee der har skylden, jeg tror nu mere det er canal+ (eller hvad dem der ejer dem hedder) der er skyld i kvaliteten. Jeg er ikke sikker på hvilken bitrate der bliver sendt i, men det kan ikke være ret meget
|
|
Letten
Guld medlem Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så har det godt nok være skidt med parabol, for Yousee er bestemt ikke toppen af poppen.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |