recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HTPC?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Silenty Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silenty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC?
    Sendt: 13-Maj-2012 kl. 16:54

Hey..

Nu da jeg har fundet ud af at jeg egentlig gerne vil have mulighed for at kunne optage det som kommer på andre kanaler i fjernsynet mens jeg ser noget andet er jeg desværre stødt ind i et problem, som mit setup er nu da det ikke kan lade sig gøre.

Mit setup er pt:

Synology DS411+II
Panasonic 55VT50 + Dune HD Max
Panasonic 42G20 Dune HD B1 (Soveværelset)
Panasonic 42G20 PS3 Børneværelset

Som det kører lige nu bruger jeg bare nas'en til at se film og serier på i de 3 rum jeg nu har, men som jeg skrev i starten, ønsker jeg at kunne optage noget på en kanal mens jeg ser noget andet. Og det kan desværre ikke lade sig gøre med mit setup hvad jeg kan regne ud.

Mit bedste bud ville være at skifte skifte min nas ud med en htpc (og i teorien ville jeg kunne skifte begge dunes ud også)

Hvordan ville i gøre det?

Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 17:51
Nu skriver du ikke så meget om hvordan du modtager tv, om du bruger kort til kodede kanaler og den slags, om du har parabol eller kabelnet eller hvad, men jeg vil da alligevel komme med et forslag.

Mit eget setup består af en hdhomerun tuner, som er en boks med to tunere indbygget der er sluttet til mit lokalnet og mit antennesignal fra kabelnettet. Derudover har jeg en ældgammel netbook der kører dvbviewer's program Recording Service. Recording Service henter automatisk epg data hjem og laver en webside med en tv oversigt hvor det er lige til at klikke ind hvilke programmer du vil have optaget. Min netbook gemmer optagelserne på min nas så de er tilgængelige for mit lokalnet.

Prismæssigt snakker vi 11-1200 for en hdhomerun, men det kan også klares med en usb tuner eller to istedet, en gammel netbook købt for en tusse i den blå avis og Recording Service der koster omkring en hundredelap.

Hvad angår at skifte din nuværende nas ud med en htpc, så betyder det at du får de snurrende, støjende harddiske ind i stuen sammen med htpc'en. Personligt synes jeg det er langt federe med en nas der kan stå ude i bryggerset og støje og så have noget lydløst i stuen til at afspille med.

Jeg mener sådan nogle Dune HD kan afspille film optaget i .ts formatet, som er det format Recording Service optager i. Om en PS3 også kan, skal jeg ikke kunne sige.

Start med at købe en usb tuner eller en hdhomerun, slut den til din nuværende computer og leg lidt med at optage programmer på den for at finde ud af hvilken software du kan lide og hvad der er af muligheder. Personligt er jeg superglad for Recording Service's tv oversigt, men du kan sagtens have andre ønsker. Smid nogle af de udsendelser du optager på din nas og prøv om dine Dune og PS3 kan afspille dem, så har både konen og børnene et interface de kender i forvejen, nu ligger der bare tv optagelser til rådighed udover filmene. Bagefter kan du så tage stilling til om du vil skifte afspillerne ud eller om du blot vil supplere dit nuværende setup med en maskine der kan stå og hente de udsendelser du bestiller.
Til top
Silenty Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silenty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 20:31
Ja, det kom jeg også selv i tanke om. Det må i undskylde.
Jeg modtager tv-signal fra stofa i kodet format da jeg har en zaptor boks i soveværelset og et ci modul inde i stuen.. Så dvs DVB-C som er kodet.
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af Silenty Silenty skrev:

Ja, det kom jeg også selv i tanke om. Det må i undskylde.
Jeg modtager tv-signal fra stofa i kodet format da jeg har en zaptor boks i soveværelset og et ci modul inde i stuen.. Så dvs DVB-C som er kodet.

Spørgsmålet er så blot skal du bruge de kodede kanaler til optagelse eller er de kanaler du skal bruge i det ukodede signal...her har Stofa alle kanaler i den store pakke kørende i det ukodede signal også...

Jeg har 2 zaptor bokse (stue+soveværelse) med kort i men kan stadig bruge det ukodede signal sammen med en hdhomerun!!!

Hvis det er nok så kan du bruge en hdhomerun til tvtuner til dit netværk. Jeg bruger så dvbviewer/recording services til at køre en webside med epg og styre optagelser fra...den optager så direkte over på min synology ds1511+ som står i kontoret.

Den maskine der kører dvbviewer/recording services står i stuen og agerer medie center med xbmc.

Redigeret af Bygone - 13-Maj-2012 kl. 22:24
Til top
Silenty Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silenty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 17:05
@ Bygone
Ja det tænkte jeg også på, men det er desværre generelt en del af de kodede kanaler, jeg havde tænkt mig at optage fra.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu