recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forslag til løsning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forslag til løsning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Petergemma Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Petergemma Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forslag til løsning
    Sendt: 11-Maj-2012 kl. 16:54
Jeg har brug for jeres hjælp. 

Nuværende situation:
Jeg har TV i 2 rum, og har Canal Digital (sat). Jeg vil gerne skifte min gamle Force 535 ud med CD Entertainment Center, men i dag benytter jeg Discq  på Force'en til både at modtage CD og FTA (Hotbird 13.0). TV'et i soveværelset bruger bare DVB-T.

Ønsket situation:
Stuen: CD Entertainment Center + mulighed for at se Hotbird FTA
Soveværelse: se CD 

Min parabol har dual-LNB'er, da jeg tidligere delte den med nabo'en. De benytter dog ikke LNB'erne længere.

Forslag og kommentarer ønskes....
TV: Pioneer 428XD
DVB-S: Force 536S-CV
Receiver: Onkyo 705
Højtalere: 2xB&W XT 2, 2xB&W M-1, B&W XTC og B&W ASW608
HDD/DVD optager: Pioneer LX60D
Til top
Bent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-November-2003
Point: 293
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af Petergemma Petergemma skrev:

Jeg har brug for jeres hjælp. 

Nuværende situation:
Jeg har TV i 2 rum, og har Canal Digital (sat). Jeg vil gerne skifte min gamle Force 535 ud med CD Entertainment Center, men i dag benytter jeg Discq  på Force'en til både at modtage CD og FTA (Hotbird 13.0). TV'et i soveværelset bruger bare DVB-T.

Ønsket situation:
Stuen: CD Entertainment Center + mulighed for at se Hotbird FTA
Soveværelse: se CD 

Min parabol har dual-LNB'er, da jeg tidligere delte den med nabo'en. De benytter dog ikke LNB'erne længere.

Forslag og kommentarer ønskes....

Hej Petergemma.

( Jeg vil gerne skifte min gamle Force 535 ud med CD Entertainment Center, ) med en CD Entertainment Center kan du kun se satlit på 1v og du kan ikke tager 13ø på den og CD vil haver 3500kr for den og hvis din programkort er fra da du købet din Force 535 så skal den også skriftes da den ikke kan åbnende for HD kanaler, du kan spøger CD om du kan får din programkort udskriftes til en ny kort og en programkort til multiroom hvis du køber to brugt Canal Digital - HDTV box på den blå avis CD skal bruge navn og serie nr. til dem ny programkort

når du har fåret die ny programkort fra CD. Så kan du køber ny Digital HDTV box fra tv- radio-shoppen

http://www.tv-radio-shoppen.dk/

der er tilbud på vantage HD8000 og andre Digital HD box

jeg har selv Vantage VT-1 og 3 Vantage HD7100/8000

Redigeret af Bent - 12-Maj-2012 kl. 15:20
Bent Dueholm
Til top
Petergemma Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Petergemma Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 16:33
Hej Bent

Tak for svar. Jeg skal lige være sikker på, at jeg har forstået det rigtigt....

Grundlæggende forslår du, at jeg bruger en Vantage HD8000 i stuen, da den både kan tage CD HD kanaler og andre satellitpositioner (Disecq) f.eks. Hotbird. Men for at kunne få et programkort til den skal jeg bruge en brugt CD HDTV box (da CD skal bruge navn og serienr). 

Den anden brugte CD HDTV box skal bruges i soveværelset. 

Den ene brugte CD HDTV box kommer slet ikke i brug, men skal udelukkende anskaffes for at få CD programkort til Vantage HD8000.

Er det korrekt forstået?

NB. Angående Vantage HD 8000s: 1) Hvor nem/svær at den at sætte op og bruge? 2) Hvor er den til PVR? 3) Da det er en 2x DVB-S2 tuner og jeg jo også skal se TV i soveværelset - skal jeg have skifte mine Duo LNB'er til Quatro?

Tak for hjælpen

Til top
sapi100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-December-2007
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sapi100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 16:43
Hvis du købe en satbox med twin tuner og skal også se sat tv i en anden værelse så skal du have en Quad LNB.

Til top
Bent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-November-2003
Point: 293
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 22:00

Tak for svar. Jeg skal lige være sikker på, at jeg har forstået det rigtigt....

Grundlæggende forslår du, at jeg bruger en Vantage HD8000 i stuen, da den både kan tage CD HD kanaler og andre satellitpositioner (Disecq) f.eks. Hotbird. Men for at kunne få et programkort til den skal jeg bruge en brugt CD HDTV box (da CD skal bruge navn og serienr).

Den anden brugte CD HDTV box skal bruges i soveværelset.

Når der er gået nogle uge kan du jo købe en Vantage til ( det du optage på den ene vantage HD8000TS/S kan du afspille på den vantage HD8000TS/S der er 3 modeller af Vantage HD8000  TS / S / CS )

Den ene brugte CD HDTV box kommer slet ikke i brug, men skal udelukkende anskaffes for at få CD programkort til Vantage HD8000.

Er det korrekt forstået? ( ja ,)( når du har fået programkort fra CD og har køb en Vantage HD8000.. kan du jo sælge dem to brugte CD HDTV box igen på den blå avis og bruge den gamle Force 535 med en af dem ny kort og så kan du jo købe en Vantage box til når du har råd til det )

NB. Angående Vantage HD 8000s:

1) Hvor nem/svær at den at sætte op og bruge? Det er lige så nemt som på Force

2) Hvor er den til PVR? Der er ingen problem  med den når du bruge en Seagate Pipeline HD ST3500312CS 500 GB

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=512594

3) Da det er en 2x DVB-S2 tuner og jeg jo også skal se TV i soveværelset - skal jeg have skifte mine Duo LNB'er til Quatro? JA en til vær satellit du vil se 0,8v / 13ø / 19,2ø / og 28,5ø på en skærm hvis du vælge to Vantage HD8000ts kan du bruge en duo LNB til vær satellit du vil se

Redigeret af Bent - 13-Maj-2012 kl. 22:05
Bent Dueholm
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu