recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Varm leder væk fra cpu
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Varm leder væk fra cpu

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
michael79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Varm leder væk fra cpu
    Sendt: 12-Maj-2012 kl. 16:43
Hej. Min gammel Abook fra 2002 eller 2003. Kan ikke komme af med varme fra cpu. Det lim der sad mellem cpu og det der led til blæse. Er holdt op med at virke. Er det li meget hvad man bruge jeg tænkt på at bruge noget fugemasse. Der til. Men jeg har bestil en nye pc en Asus bærbar A53sd som jeg kan hent på tirsdag.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af michael79 michael79 skrev:

Er det li meget hvad man bruge jeg tænkt på at bruge noget fugemasse.

Du skal bruge kølepasta. Det er ikke lim!

Kølepasta kan overføre varme og udfylde eventuelle ujævnheder mellem CPU og køleplade.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 17:39
Ok. Det må jeg så find mig kølepastra
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 11:51
Har aldrig hørt om at kølepasta bliver for gammelt, hvis man ikke piller ved det.

Du kan få noget nyt her:

http://www.coolerkit.dk/k%C3%B8lepasta_mv__k%C3%B8lepasta-c-162_163.html

Men lad være med at købe det dyreste, det er til dem som benytter vandkøling eller dyre CPU kølere.

Vælg f.eks. denne, som heller ikke er elektrisk ledende:

http://www.coolerkit.dk/arctic_silver_c%C3%A9ramique_2___2_7g-p-1886.html

Tag det gamle af med Isopropyl alkohol 99%, eller sprit hvis du ikke ligger inde med førnævnte.

Kom først en dråbe kølepasta på og glat det ud med et barberblad. Husk at komme kølepasta på alle de steder hvor det tidligere har siddet. Der er ofte flere kølepunkter på en køler til en bærbar.

Monter køleren igen og skru den godt fast.

Hvis du vil være 100% sikker på det bedste resultat, så piller du køleren af igen og ser hvordan kølepastaen er placeret. Hvis det ser ud til at der ikke har været kontakt, så ved du hvor du skal være opmærksom når du kommer nyt pasta på.

Fjern alt tidligere kølepasta før du kommer nyt på.

Når du tænder din computer igen, så skal kølepladen gerne bliver varm, ellers er der fejl i monteringen og pastaen overføre ikke varmen korrekt.

Redigeret af Cyberguyen - 13-Maj-2012 kl. 11:54
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 12:21
Ok tak for svar.

Her på det sidst kører blæse på fuld skuer så snart jeg start den. Ps der var lidt støv i mellem lammer.
Jeg har brugt tandpasta som nød ting der gik der noget tiden inden den start. Blæser. Men det virker kun noget tid.

Ja måske har jeg pillet lidt ved så. Men den er gammel. Efter mange års bruge.
Jeg håber nogle pc forhandl har noget hjem. I morgen
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 13:24
Damn, du skal skisme ikke bruge tandpasta.

DU skal rense køleelementet for støv og bruge noget kølepasta i et TYNDT lag som ikke splatter ud over siderne når du samler køleren med bundkortet.

Du fjerner først det gamle lag kølepasta med husholdningssprit!
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 13:26

Jeg har brugt tandpasta som nød ting der gik der noget tiden inden den start. Blæser. Men det virker kun noget tid.
ROFL-PIMP Det er da gåpåmod.....

BS
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 02:03
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

BS
Hehe det må man da sige - det er efterhånden næsten lige så dyrt som kølepasta Big smile

@michael79
Rigtig kølepasta er lavet til at overføre varme, og kan købes for sølle 12,75 kr

Edit: Læs de ovenstående indlæg...

Redigeret af michael9000 - 14-Maj-2012 kl. 02:04
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af michael9000 michael9000 skrev:

Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

BS
Hehe det må man da sige - det er efterhånden næsten lige så dyrt som kølepasta Big smile

@michael79
Rigtig kølepasta er lavet til at overføre varme, og kan købes for sølle 12,75 kr

Edit: Læs de ovenstående indlæg...

Der er altså forskel på det silicone sprøjt som elektronik industrien doserer i store mængder inden i dit udstyr og det kølepasta man finder på en CPU / GPU.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 09:47

Jeg håber ikke du bruger fugemasse, når du løber tør for tandpasta og skal børste tænder LOL

Redigeret af Cyberguyen - 14-Maj-2012 kl. 09:48
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 12:04
nu er det jo blevet hverdag igen og ikke søndag. Så jeg skal nok få fat i de i dag.
Til top
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Point: 1755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Har aldrig hørt om at kølepasta bliver for gammelt, hvis man ikke piller ved det.

Du kan få noget nyt her:

http://www.coolerkit.dk/k%C3%B8lepasta_mv__k%C3%B8lepasta-c-162_163.html

Men lad være med at købe det dyreste, det er til dem som benytter vandkøling eller dyre CPU kølere.

Vælg f.eks. denne, som heller ikke er elektrisk ledende:

http://www.coolerkit.dk/arctic_silver_c%C3%A9ramique_2___2_7g-p-1886.html

Tag det gamle af med Isopropyl alkohol 99%, eller sprit hvis du ikke ligger inde med førnævnte.

Kom først en dråbe kølepasta på og glat det ud med et barberblad. Husk at komme kølepasta på alle de steder hvor det tidligere har siddet. Der er ofte flere kølepunkter på en køler til en bærbar.

Monter køleren igen og skru den godt fast.

Hvis du vil være 100% sikker på det bedste resultat, så piller du køleren af igen og ser hvordan kølepastaen er placeret. Hvis det ser ud til at der ikke har været kontakt, så ved du hvor du skal være opmærksom når du kommer nyt pasta på.

Fjern alt tidligere kølepasta før du kommer nyt på.

Når du tænder din computer igen, så skal kølepladen gerne bliver varm, ellers er der fejl i monteringen og pastaen overføre ikke varmen korrekt.

Kølepaste kan sagtens blive for gammel, desværre... Det nye idag har man tilsat lidt silicone så det ikke tørre helt ud, i gamle da blev det hårt som sten, og så forsvandt køle even. :(
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu