MCenterFreak skrev:
Ja men det er da underligt at det virker, men kun sporadisk med Hauppauges egen software (WinTV 2000) på et PVR 900 kort. Nu har jeg i tre dage kunnet se DR2 med perfekte undertekster (fra Bornholm), men ingen eller forsinkede undertekster på DR1 og TV2. Jeg mener der må være noget galt i det der bliver sendt, når det virker på en af kanalerne i den samme MUX, men ikke i de tre andre!
Hvis det virker perfekt i en kanal, men ikke i de tre andre på samme MUX, så må det være udbyderen der har et problem, det kan da ikke være fejl i modtagerens HW/SW
Eller hvad mener i andre?
|
Kører med Terratec Cinergy 1400 DVB-T kort med BDA driver, og har prøvet forskellige SW løsninger. Og det har været en blandet fornøjelse.
Den med kortet leverede Cinema 3 sw kunne slet ikke vise noget da Digi-TV startede omlægning ca. 1 marts. Kunne kun vise signal styrke, som var fin. 
Virkede tidligere i forsøgsperiode i nordjylland, men med periodisk frysning af billede pga. Terratecs sw.
Der var mange som havde samme og værre problemer, så fandt et hack på tysk forum så man kunne bruge Leadtek WinFast-DTV sw.
Men det kan ikke vise subtitles. (Der er muligvis kommet ny version der kan, har ikke tjekket)
Terratec er så kommet med Cinema 4 som kan vise subtitles, men igår hvor jeg lige prøvede det igen vistes teksterne der kun i kortvarige glimt (DR1)
Og min erfaring på det jeg har set på DR2, er at alle udsendelser har været med hardcodet undertekster i billedet, som på det analoge net.
Ved ikke hvorfor, men det bliver sikkert ændret med tiden??
Og som svenskerne åbenbart også gør, ud fra andre indlæg på forum.
Så det er forklaring på hvorfor nogle har problem på DR1 + TV2, men ikke DR2.
For mig at se er problemet at softwaren ikke er tilpasset Nordig standarden der anvendes.
Der er ikke mange lande der anvender undertekster, de fleste synkroniserer lyden (men det lyder forkert når John Wayne snakker tysk).
Derfor er der problemer når sw skal tilpasses til sendeformatet.
Så i øjeblikket er bedste løsning DVBViewer, som kan vise og optage subtitles uden problemer.
Kører med Chaintech GeForce2 MX400/200 grafikkort, som godt nok har S-video/composite output, men i så ringe kvalitet at jeg ikke bruger maskine som HTPC.
Så iøjeblikket er udfordringen at få optagelser over på DVD med ProjectX - IfoEdit m.m med undertekster, men det er ikke ligefrem let.
Her er der meget at lære endnu
Hvis ikke DVBViewer folkene kan overtales til at lave en løsning, de ser ud til at have ekspertisen til det. 
Mvh JørgenT
Redigeret af JørgenT - 23-Juli-2006 kl. 11:08