recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af projektor

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af projektor
    Sendt: 16-Maj-2012 kl. 18:35
Hej

Jeg skal bruge en projektor på min arbejdsplads hvor vi kan se lidt sport her til sommer mens vi arbejder :-).

Vi mørklægger ikke kontorerne så der skal være lidt power på projektoren. Det skal vær full HD og også meget gerne med indbygget højtaler, medmindre der er nogen der har en snild løsning på det med lyden uden at det kræver alt for meget opsætning.

Hvis ellers det fungerer kan det da godt være jeg tager den med hjem nogle gange og sætter en god film på :-)

Jeg har kigget på Benq W1060, alternativt Benq W1100 og på Epson TW3200.

Er der nogle der kan give mig anbefalinger ?
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Point: 581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2012 kl. 19:17
BenQ W6000 kunne også være et skarpt bud
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2012 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af Therock Therock skrev:

BenQ W6000 kunne også være et skarpt bud
er den mere lys-stærk end de andre ? Eller hvad er årsagen til at du netop fremhæver den ?
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2012 kl. 19:39
BenQ W6000 har lens shift, hvilket de andre vist ikke har. Om det er vigtigt må komme an på hvordan det hele skal monteres.

Hvis I slet ikke mørkelægger er selv BenQ'erne som ellers er meget lysstærke nok i underkanten. Det kræver et lærred som kan afvise noget af det indkomne lys.
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2012 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af Stereolab Stereolab skrev:

BenQ W6000 har lens shift, hvilket de andre vist ikke har. Om det er vigtigt må komme an på hvordan det hele skal monteres.

Hvis I slet ikke mørkelægger er selv BenQ'erne som ellers er meget lysstærke nok i underkanten. Det kræver et lærred som kan afvise noget af det indkomne lys.
Også selvom det bare er til lidt sport hvor kravene ikke er sindsygt store eller er det helt håbløst ? Hvilken projektor skal jeg så vælge for at den bliver lysstærk nok ?
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2012 kl. 19:46
Vi har én fra Ricoh som samtidig også kører på netværk, enten trådløst eller kablet.

Kan jeg finde en fin pris på.

Skriv hvis jeg skal tjekke det!
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2012 kl. 19:58
Hvis kravene ikke er store handler det bare om at få så meget lys som muligt. På min arbejdsplads har vi set fodbold på en dataprojektor som normalt bruges til powerpoint-præsentationer, men den er ikke hd.
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2012 kl. 20:15
Ricoh projektorer, dem kender jeg ikke er der nogle gode modeller imellem til en fornuftig pris ?
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2012 kl. 21:15
Er der ikke nogen der har et godt bud på en lysstærk full HD projektor til mellem 5.000 til max 8-9.000 kr. ? Helst med indbyggede højtaler
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2012 kl. 21:43
Der er ikke nogen af dem du har kigget på der har indbygger højttaler. De er der i det hele taget ikke ret mange projektorere der er egnet til bio der har. Det har en BenQ W6000 heller ikke. Jeg har selv en TW3200 den er rimeligt lysstærk og har lensshift, der gør den lettere at stille op. - Men den har ikke højttaler. Den er kun rimeligt lysstærk i indstillinger der giver halvdårlige farver, men det er næppe et problem hvis i ikke kan mørklægge.

Den eneste model jeg kan komme i tanke om der kunne være et bud og inden for prisrammen er en epson eh tw5900. Den har højttaler og koster lige omkring 9000,-, men den har ikke lens shift. Efter de målinger jeg har set er den temmeligt lysstærk. Mere lysstærk end tw3200. Jeg ved dog ikke hvor godt billedet er, da jeg ikke har set den selv. Den er flere steder blevet kritiseret for at have et ringe sort niveau. Ikke et probelm på et kontor, emn hvis du skal bruge den hjemme er det måske ikke så fedt.

Bortset fra det er det ikke nogen særligt god ide at bruge en projektor i dagslys. Det ser forfærdeligt ud, da billedet bliver helt udvasket. Som minimum skal i kunne skygge så der ikke kommer direkte lys/sol på skærmen.

Hvis i skal se sport hvor vil i så få signalet fra? En projektor har ikke indbygget tuner. Men det ved du vel.

MVH

Redigeret af tvkartoffel - 16-Maj-2012 kl. 21:46
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2012 kl. 21:51
Jeg har en model der matcher prisen og med højtaler:)

Skriv en besked så ser vi på det
Til top
Bromberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Februar-2006
Point: 292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 00:49
Benq w1100 og w1200 har begge højtalere indbygget, er full hd, og er inden for prislejet. W1200 har en god lysstyrke.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu