|
Synology DS212J VS. DS212+ |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Dami4200 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Februar-2011 Status: Offline Point: 65 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Februar-2012 kl. 10:35 |
Hej
Jeg er på udgik efter en NAS server, som skal aflyse min gamle stationære.. Jeg har besluttet mig for at det skal være en Synology pga. brugervenligheden.. Jeg har kigget på DS212j og DS212+, men jeg er i tvivl om jeg overhovedet brug for den ekstra kraft som +modelen har.. NAS'en skal bruges til 1080p streaming til 2-3 enheder, opbevaring at musik og billeder, muligvis også køre torrent klient i ny og næ. Så spørgsmålet er om jeg kan nøjes med den lille DS212j model? |
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ellers er der 212 versionen som er imellem de 2 du spørger om.
Jeg har en ds212+ og har testet den som jeg nu kan med d ting jeg har i huset. Streaming af 2 stk 1080p film til hver sin enhed Squeezeserver kørende og afspilning af musik. upload af film til den med ca 55mb/sek Alt sammen samtidig og uden at cpu var belastet over 50% og ram var ikke over 20% i belastning Jeg har ikke prøvet ds212j men ville mene at den godt kunne bruges til dine krav
|
|
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
|
![]() |
|
DanishBacon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
Umiddelbart tror jeg godt, at du kan nøjes med den lille. Men hvis du en dag skal bruge Squeezebox el.lign. bliver du nok glad for en større model med mere RAM, f.eks. DS212
|
|
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
|
|
![]() |
|
Lars Bjerg ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 145 |
Jeg har en 212j til meget lignende brug, og jeg oplever bestemt ingen performance udfordringer.
|
|
![]() |
|
tyros1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Januar-2007 Sted: vestjylland Status: Offline Point: 1184 |
Synes også rækker fint til SB m.m
Redigeret af tyros1 - 07-Februar-2012 kl. 23:11 |
|
Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv
Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50 Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III Squeezebox duet/Radio og IPAD NAS Synology 211 |
|
![]() |
|
Kasper Jensen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
Har selv en 210J som ligner 212J meget i ydelsen. Jeg syntes den er rimelig nem at presse i knæ, så skulle jeg købe igen vil jeg springe over J modellen - specielt til dit behov, hvor du vil streame til flere enheder...
|
|
![]() |
|
Dami4200 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Februar-2011 Status: Offline Point: 65 |
SB?
![]() |
|
![]() |
|
TheRealBamse ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 93 |
^^ Squeezebox
|
|
![]() |
|
Lars Bjerg ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 145 |
Jeg er ikke helt enig, jeg har tidligere haft en 210J - og syntes at en 212J er et performance bump, specielt på ram siden.
|
|
![]() |
|
Bitnissen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 117 |
Jeg har haft en 207+, men nu opgraderet til 212j. Og den vil uden problemer kunneklare dine krav!
Streaming er jo bare læsning af filer. Og den kører op mod 80mb/s. Min gamle 207+ kunne levere 16-22 mb/s. og det har ALDRIG givet problemer med HD-streaming (har dog kun streamet til en maskine) Squizebox bruger en del ram+cpu, når den indekserer din musiksamling, men ellers ikke. Så det vil uden tvivl også kører fint. Sonos bruger ingen cpu/ram, den læser bare filerne igennem. Men hvis du skal have kameraer på, lave hjemmeside m.m. begynder du at bruge ram+cpu, og så kan du overveje 212 eller 212+. Men ellers er de for dyre. 212j har dog ingen e-sata, og kun 2 usb-porte. Dette skal man også lige vide.
|
|
![]() |
|
Joanne.Synology ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-Oktober-2011 Sted: England Status: Offline Point: 7 |
Hi everyone,
If you would like more technical support or advice, you can call the office on 0044 1908 587422 or add us on Skype using the following email address: garyking@synology.com. Thanks Joanne @ Synology
|
|
![]() |
|
Wazkyr ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 10 |
Hey, sidder selv lidt i den samme situation, hvilken af 212 modellerne skal man købe :P
Nogen med en af de tre modeller der kan fortælle mig om det er muligt at streame video/film fra den til en ekstern Android enhed uden for netværket (enten på en 3/4mb 3G forbindelse eller WIFI)? Jeg går ud fra man kan streame til en Laptop uden for hjemmet gennem browseren? Kan se Synology har nogle apps til android/ios, men ingen af dem ser ud til at være til video...
Redigeret af Wazkyr - 11-Februar-2012 kl. 17:30 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |