recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Søger råd til køb af bærbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Søger råd til køb af bærbar

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jimjim86 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-August-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimjim86 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Søger råd til køb af bærbar
    Sendt: 12-September-2011 kl. 17:22
Hej folkens :)

Jeg skal have købt en bærbar til min bror, som er handicappet, det vil sige den mest er til pædagogerne, som værktøj til diverse skrivesager, billeder, mails osv.

Jeg vil gerne have en asus, men hvilken skal jeg købe? det mit spørgsmål

Den skal som sagt ikke kunne trække andet end skriveprogrammer og diverse billedbehandlingsprogrammer ( i den lille ende).

Den skal dermed ikke kunne game eller noget i den stil.

Krav er at den skal være min 15 " og skal have officepakken (ikke udvidet, bare word og de standarder der følger). Tillige skal den have windows 7, igen heller ikke den "store" udgave her, da der ikke er brug for det.

Ellers skal den maks være til 5000 kr, gerne under.
Trådløst netkort er også et krav, men det vel eftehånden standard.
Tillige skal den have dvd-brænder. bluray ikke et krav.

Håber i har nogle bud, da jeg er lidt fortabt i junglen af tilbud :)

På forhånd tak

Venlig hilsen Jimmy Jensen
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4719
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 17:46

Hej.

I foråret kom en ny processer familie fra Intel som hedder Sandy Bridge.

De kendes ved at de hedder i3 i5 eller i7 og med fire cifre bagved. ( de gamle havde kun 3 cifre bagved ).

De er betydelig hurtigere end den forige generation og en bærbar med sådan CPU kan fås for under 5000 kr.

Så jeg kan ikke se nogen grund til at købe en af de gamle.

Her er et engelsk link. ( Det første link jeg overhovedt så ):

http://www.tomshardware.com/news/sandy-bridge-nehalem-core-i7,11464.html

Hilsen Carsten.

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimjim86 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

I foråret kom en ny processer familie fra Intel som hedder Sandy Bridge.

De kendes ved at de hedder i3 i5 eller i7 og med fire cifre bagved. ( de gamle havde kun 3 cifre bagved ).

De er betydelig hurtigere end den forige generation og en bærbar med sådan CPU kan fås for under 5000 kr.

Så jeg kan ikke se nogen grund til at købe en af de gamle.

Her er et engelsk link. ( Det første link jeg overhovedt så ):

http://www.tomshardware.com/news/sandy-bridge-nehalem-core-i7,11464.html

Hilsen Carsten.

Hej Carsten, mange tak for dit svar, det vil jeg bestemt tage med i mine betragtninger.

Jeg søger dog en allerede samlet bærbar som blot er til at købe i en samlet enhed, med de før nævnte specifikationer.

Venlig hilsen Jimmy Jensen
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 17:52
Alle bærbare Mac har Sandy Bridge. Mac er også lettere at bruge, synes jeg. Men hvis pædagogerne siger det skal være Windows 7, så skal det vel også være det.

Venlig hilsen
KB
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimjim86 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 17:52
Ja, det skal helst være win7, ikke mac. Det for dyrt + de har ingen erfaring med det.
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 21:57
Kender desværre ikke noget til Asus, men Lenovo plejer at være godt.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5192448

Evt. en Lenovo G770 med 17,3" skærm og Intel I3 processor til ca. 4500,-. Desværre er den lidt svær at finde. G770 I5 udgaven er åbenbart mere populærSmile.

I de fleste Windows 7 udgaver kan Works/office aktiveres/købes til:

Microsoft Office Preloaded Inkluderer et præ-loadet billede af udvalgte Microsoft Office 2010 suiter. Køb et Office 2010 produktnøglekort eller disk for at aktivere præ-loadet software på denne PC.

Asus på edbpriser.dk:  http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?q=&amp;qft=&amp;s=&amp;cpath=1-1-48&amp;qt=Fql&amp;nf=strmatrix2%3a^%22Core+i3+%C2%A40.0000000000%22%24[MultiValSep]%C2%A7intmatrixmax9%3arange%2815.6000000000%2c+max%2c+from%3d%22GE%22%2c+to%3d%22LE%22%29%C2%A7manufacturer%3aAsus[MultiValSep]%C2%A7price%3a[1495%3b5000]%C2%A7specifictaxonomy%3a^Computer|1%2fB%C3%A6rbar|48%24

OBS! Gå efter en I3 med 4 cifre bagved (som nævnt længere oppe).

Redigeret af Totoronto - 12-September-2011 kl. 22:33
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4719
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2011 kl. 08:20

Hej.

Jeg har kigget på alle ASUS med mindst 15" skærm der er på edbpriser.dk

Der er desværre ingen af de nuværende jeg kan anbefale.

Mange sælges billigt af komplett.dk og det er ikke op til mig at vudere deres anmeldelser på TrustPilot,
men jeg vil godt giver dig et link, så kan du selv vudere hvad kunderne syntes om firmaet:

http://www.trustpilot.dk/review/www.komplett.dk

Ellers ser jeg hos ASUS ofte brug af mobile grafik løsninger som ingen eller kun få andre bruger.
Det er jeg bange for vil give problemer for din bror og hans pædagoer. Hvordan vil de have det med at finde samt installere sjældne nye drivere?

Min konklution er, at du bør kigge efter andre fabrikater.

Totoronto peger på Lenovo, her fandt jeg på edbpriser.dk ThinkPad Edge E520 med mulighed for at vælge mellem 2 forskellige processorer:

Lenovo ThinkPad Edge E520 1143 (Danmark)
Bedste pris: 3.541,00 DKK med I3-2310M og
Intel HD Graphics 3000

Bedste pris: 4.358,00 DKK med I5-2410M og
AMD Radeon HD 6630M

på udenlandske reviews læser jeg at DVD drevet kan høres samt at nogle syntes der er for meget billigt plastic.
Yderlig har den matte skærm lidt svag lysstyrke og er kun til indendørs brug.

Jeg har selv 2 HP bærbare og skulle lige se hvad de har. Her fandt jeg:

HP ProBook 4530s (Danmark, Finland, Norge, Sverige)
Bedste pris: 4.417,00 DKK med I3-2310M  og
Intel HD Graphics 3000

http://www.notebookcheck.net/Review-HP-ProBook-4530s-Notebook.56747.0.html

Jeg syntes den har en meget bedre priotering af hvad der er brugt af penge på processor i forhold til resten.

Det er den bærbar jeg vil anbefale dig at kigge på.

Hilsen Carsten. 

Redigeret af csell - 13-September-2011 kl. 09:06
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimjim86 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2011 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Jeg har kigget på alle ASUS med mindst 15" skærm der er på edbpriser.dk

Der er desværre ingen af de nuværende jeg kan anbefale.

Mange sælges billigt af komplett.dk og det er ikke op til mig at vudere deres anmeldelser på TrustPilot,
men jeg vil godt giver dig et link, så kan du selv vudere hvad kunderne syntes om firmaet:

http://www.trustpilot.dk/review/www.komplett.dk

Ellers ser jeg hos ASUS ofte brug af mobile grafik løsninger som ingen eller kun få andre bruger.
Det er jeg bange for vil give problemer for din bror og hans pædagoer. Hvordan vil de have det med at finde samt installere sjældne nye drivere?

Min konklution er, at du bør kigge efter andre fabrikater.

Totoronto peger på Lenovo, her fandt jeg på edbpriser.dk ThinkPad Edge E520 med mulighed for at vælge mellem 2 forskellige processorer:

Bedste pris: 3.541,00 DKK med I3-2310M og
Intel HD Graphics 3000

Bedste pris: 4.358,00 DKK med I5-2410M og
AMD Radeon HD 6630M

på udenlandske reviews læser jeg at DVD drevet kan høres samt at nogle syntes der er for meget billigt plastic.
Yderlig har den matte skærm lidt svag lysstyrke og er kun til indendørs brug.

Jeg har selv 2 HP bærbare og skulle lige se hvad de har. Her fandt jeg:

HP ProBook 4530s (Danmark, Finland, Norge, Sverige)
Bedste pris: 4.417,00 DKK med I3-2310M  og
Intel HD Graphics 3000

http://www.notebookcheck.net/Review-HP-ProBook-4530s-Notebook.56747.0.html

Jeg syntes den har en meget bedre priotering af hvad der er brugt af penge på indmaden i forhold til resten.

Det er den bærbar jeg vil anbefale dig at kigge på.

Hilsen Carsten. 

Hej Carsten, mange tak for dit svar og det arbejde du har lagt i at undersøge det !

Sætter jeg virkelig pris på.

Som du selv skriver, så vil du anbefale en anden producen - det vil jeg gøre.
Den HP du skriver om virker ret fornuftig, så den overvejer jeg at købe.

Vil lige lade det hænge en dags tid mere, for at se om der kommer andre anbefalinger.

Men, som sagt, så er jeg klar til at udskifte mærket fra Asus til andet som måske er bedre :)

Mange tak !

Venlig hilsen Jimmy
Til top
tuixx99 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Maj-2012
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tuixx99 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2012 kl. 06:36
Jeg fandt andre anmeldelser om 4530s som: http://www.bestlaptopsreviews.org/hp-probook-4530s-xu015ut-15-6-led-notebook/

Redigeret af tuixx99 - 19-Maj-2012 kl. 06:38
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu