recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer - tv2 kortfejl?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxer - tv2 kortfejl?

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Boxer - tv2 kortfejl?
    Sendt: 14-Februar-2012 kl. 20:23
Jeg oplever at tv2 falder ud på min humax boks.
Beskeden jeg får er at 'Der er problemer med at læse dit kort. Kontroller at kortet sidder korrekt. blabla'. Kortet sidder korrekt, og mit billede skifter imellem 20-30 sekunders udsendelse og denne fejl.

Andre med lignende problem?

Hænger på 15. minut på telefonen til kundeservice..
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2012 kl. 21:39
Jeg har fan*** aldrig hørt noget dummere end det, Boxer kundeservice her har serveret for mig.

I og med at jeg har periodiske udfald på TV2, og min signalstyrke er på ca. 95% og signalkvalitet er på konstant 100% så er mit signal simpelthen for GODT og jeg skal afskaffe mig en anordning til at dæmpe signalkvaliteten til ca 85% hvorefter jeg så ikke vil opleve udfald!?

Kan der virkelig være noget om det - eller har han fyldt mig med pis?
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2012 kl. 22:05
Smid 3-5 m antenneledning bag i din Humax, og brug det som antenne. Det vil dæmpe/forringe signalet. Det rækker som antenne hjemme hos mig, men jeg kan også se sendemasten ud af mit vindueSmile.
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2012 kl. 22:39
Nu ved vi ikke hvor du bor og hvilke sender du modtagere.
 
Hvis du har mere signal end 70dBuV kan du overstyrer indgangen i din boks.
Men så ville du nok bare få "firkanter" i billedet.
 
Lynge Smile
 
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2012 kl. 23:52
Prøv at låne et andet Boxer kort af en ven eller nabo.
 
Hvis signalet er for kraftigt burde du også opleve fejl på ukodede kanaler.
 
Tror det er kortet eller boksen.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1371
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2012 kl. 07:58
Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Jeg har fan*** aldrig hørt noget dummere end det, Boxer kundeservice her har serveret for mig.

I og med at jeg har periodiske udfald på TV2, og min signalstyrke er på ca. 95% og signalkvalitet er på konstant 100% så er mit signal simpelthen for GODT og jeg skal afskaffe mig en anordning til at dæmpe signalkvaliteten til ca 85% hvorefter jeg så ikke vil opleve udfald!?

Kan der virkelig være noget om det - eller har han fyldt mig med pis?
 
Er det KUN TV2 du har problemer med ?
Hvis du abonnerer du på andre Boxer-kanaler i MUX 3 (se evt frekvensoversigten på Boxertv.dk) burde du også have problemer med disse kanaler, hvis det er signalet der galt med.
 
Er du sikker på at signalkvaliteten på TV2 (MUX3) står konstant på ca 100% ? Og hvad står BER og signal støjforholdet til ?
 
Det kan godt skyldes overstyring af signalet på den frekvens du modtager TV2 på, men så burde signalkvaliteten dykke periodisk - samt at BER vil være højt periodisk.
 
Hvilken sender modtager du fra ?
 
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2012 kl. 11:56
Ja det er kun tv2 jeg har problemer med. Har et Max abonnement, så jeg burde vel have problemer andre steder også. Men det har jeg ikke..

Jeg bor i Kastrup, så modtager vel fra Lynetten. Det til trods er det tv2 øst som jeg går ind øverst i listen, og ikke tv2 Lorry. Problemet er det samme på begge.

Ja signal kvaliteten er konstant på 100. Jeg kan ikke finde noget med BER på på humaxboksen. Ved du hvor jeg ser det?


ds er det ikke tv2 Lorry
jeg får ind øverst i listen men tv2 øst.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1371
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2012 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Ja det er kun tv2 jeg har problemer med. Har et Max abonnement, så jeg burde vel have problemer andre steder også. Men det har jeg ikke..

Jeg bor i Kastrup, så modtager vel fra Lynetten. Det til trods er det tv2 øst som jeg går ind øverst i listen, og ikke tv2 Lorry. Problemet er det samme på begge.

Ja signal kvaliteten er konstant på 100. Jeg kan ikke finde noget med BER på på humaxboksen. Ved du hvor jeg ser det?


ds er det ikke tv2 Lorry
jeg får ind øverst i listen men tv2 øst.
 
Nu kender jeg ikke selv Humax-boksen, men har set i manualen at der desværre ikke er mulighed for at se BER og signal støjforhold, hvilket undrer mig meget, da det skulle være en af de bedste bokse på markedet ??
 
Hvis du ikke har tilsvarende problemer på andre boxerkanaler i MUX3 ser jeg kun disse muligheder:
1) fejl på boxer-kortet
2) Humax-boksen kan ikke håndtere at der både kan modtages TV2 Øst og TV2 Lorry (i samme MUX) og derfor forsøger at skifte imellem ??
 
Det skal dog siges at det kun er gæt fra min side - er ikke ekspert :-)
 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2012 kl. 13:01
Jeg har Humax boksen.
 
Kan både modtage TV2 Lorry og TV2 Øst.
 
Ingen problemer med TV2.
 
TV2 lorry siger styrke 100% kvaliet 100%
 
Smile
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2012 kl. 14:22
Hej Mufti.

Tak. Så bør det jo være muligt. Jeg prøver lige med et andet kort..
Til top
Dotman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dotman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 12:31
Det er sikkert fordi signalet fra de 2 sender forstyr hinanden, det vil en antennemand kunne måle og stille antenne så den står ordenligt i forhold til de 2 signaler.


Redigeret af Dotman - 25-Februar-2012 kl. 00:57
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af Dotman Dotman skrev:

Der er intet galt med kortet, når alt andet i Max pakken er fint.
 
Det er sikkert fordi signalet fra de 2 sender forstyr hinanden, det vil en antennemand kunne måle og stille antenne så den står ordenligt i forhold til de 2 signaler.
 
Har du læst mit indlæg?
 
Hvorfor oplever jeg ikke problemer?
 
Hvad skal en antenne mand kunne gøre?
 
TV2 Lorry og TV2 Øst sender på to forskellige frekvenser.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu