recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Manglende kanaler på Samsung T24A550
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Manglende kanaler på Samsung T24A550

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Funkmeizter Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Funkmeizter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Manglende kanaler på Samsung T24A550
    Sendt: 05-December-2011 kl. 22:14
Hej

Efter kanalomlægningen mangler jeg 3+ HD, Kanal 4 og 6'ern HD på mit Samsung T24A550 i soveværelset.
Har indlæst kanaler på alle tænkelige og mulige måder. Det der kommer tættest på at give mig alle de korrekte kanaler er når jeg indlæser med flg. indstillinger:

Netværksid: 100
Frekvens: 143000 KHz
Modulation: 64 QAM
Symbolfrekvens: 6875 KS/s

Det skal siges at jeg også har et Sony KDL-4EX500 og en Yousee boks med HD, og der går de kanaler jeg mangler fint igennem Confused 

Så hvorfor pokker står der bare, at der er Svagt eller intet signal på de pågældende kanaler på Samsungen? Det sære er, at den fint aflæser programinformation - der er bare ikke noget billede!

Håber der er nogen som kan kaste lidt lys over det...

Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2011
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Der Alte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 22:18
Mit bedste bud er, at signalet er for svagt eller der er for meget støj på således, at Samsung-TV'et lige netop ikke kan genkende billedet. Forskellen på succes og fiasko med digitale kanaler er hårfin.
Forslag: Kontroller alle kabler og kabelforbindelser til TV'et. Prøv evt. at indsætte en antenneforstærker.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Funkmeizter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2011 kl. 16:50
Jeg prøver at teste tv'et og kablet det er forbundet med, på det andet antenneudtag hvor Sony'et er tilsluttet og alle kanaler er indlæst OK.

Det undrer mig bare, når signalet på alle de andre kanaler som indlæses på Samsung'en, er helt i top...
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2011 kl. 16:54
Bruger du forstærker?
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Funkmeizter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2011 kl. 17:13
Nej, bruger ingen forstærker.

Men samtlige kanaler der virker på begge tv, melder fuld signalstyrke.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2011 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af Funkmeizter Funkmeizter skrev:

Nej, bruger ingen forstærker.

Men samtlige kanaler der virker på begge tv, melder fuld signalstyrke.
Nogle gange ødelægger en forstærker signalet og andre gange kan den være nødvendig. Efter de seneste opdateringer af kabelnettet, måtte jeg fjerne forstærkeren til mit Samsung TV, da signalet blev for stærkt.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
Til top
Robi_super Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Maj-2012
Sted: København
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Robi_super Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2012 kl. 17:58
Har det præcist samme problem, hvad skal jeg gøre? 

Bor i lejlighed og ved ikke om jeg har en forstærker?

Redigeret af Robi_super - 19-Maj-2012 kl. 18:27
Robert
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2012 kl. 18:23

Hej

Efter kanalomlægningen mangler jeg 3+ HD, Kanal 4 og 6'ern HD på mit Samsung T24A550 i soveværelset.
Har indlæst kanaler på alle tænkelige og mulige måder. Det der kommer tættest på at give mig alle de korrekte kanaler er når jeg indlæser med flg. indstillinger:

Det skal siges at jeg også har et Sony KDL-4EX500 og en Yousee boks med HD, og der går de kanaler jeg mangler fint igennem Confused 

Så hvorfor pokker står der bare, at der er Svagt eller intet signal på de pågældende kanaler på Samsungen? Det sære er, at den fint aflæser programinformation - der er bare ikke noget billede!

Hvad så de øvrige kanaler i Mellem- eller Fuldpakke? Virker de? Eller har du kun Grundpakken?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2012 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Hej

Hvad så de øvrige kanaler i Mellem- eller Fuldpakke? Virker de? Eller har du kun Grundpakken?
Bedre sent eller aldrig. Du ref. til et indlæg fra 05. december 2011. Wink
Mvh.
Jørn

Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2012 kl. 19:32
nåh... Den havde jeg ikke lige set komme! Måske, jeg skulle ændre brugernavn til "MR Slow"...
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Funkmeizter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2012 kl. 10:43
Hov...! Fik ikke lige lukket den her, kan jeg se Big smile

Jeg testede ved at tage min T24A500 ovenpå hvor alle kanalerne fungerede upåklageligt, og satte det til stik og kabel - og vupti, så var alle kanalerne der.
Skiftede kablet ud med det jeg brugte nedenunder - så manglede kanalerne også ovenpå.

Konklusion: Kablet var tilsyneladende ikke tilstrækkeligt skærmet, så jeg købte et nyt dobbeltskærmet antennekabel - og så var alle kanaler også nedenunder Smile
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu