recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårligt billede på hdmi udgang
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dårligt billede på hdmi udgang

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dårligt billede på hdmi udgang
    Sendt: 20-Maj-2012 kl. 11:35

Hej

Først troede jeg det var tv men nu er jeg overbevist det er hdmi udgangen på

Mediacentret der er problemet bundkortet er et Gigabyte GA-MA78GM http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=2758#ov

Så jeg vil nok se mig om efter et nyt.

Skal jeg skifte hele centeret eller?

Eller er det et generet problem?

Eller kan det være et software problem?

mvh 

Redigeret af svsommer - 20-Maj-2012 kl. 11:36
Mvh
Svsommer
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2012 kl. 20:39
hvordan er billedet dårligt?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2012 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

hvordan er billedet dårligt?
billede er meget pixeleret 
Mvh
Svsommer
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2012 kl. 21:47
Har du prøvet skifte hdmi kablet?

Prøvet installere en ny grafik driver først?

Prøvet gen installere hele maskinen?

Pixelleret på alt du ser og på stilbilleder?
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2012 kl. 06:38
Når jeg ser tv over Dlna eller ps3 hdmi tilsluttet til tv, så er billede betydelig bedre. så det er ikke kabel.
pixleringen kommer nor noget lige bevægersig.
jeg har også et problem med lyden. når den overordnet lyd volume er stillet forhøjt så for jeg en dyb brummen rumlen i højtalerne.

Redigeret af svsommer - 21-Maj-2012 kl. 06:42
Mvh
Svsommer
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2012 kl. 19:12
er driver til grafik, chipset og bundkort opdaterede. Hvad ligger CPU forbrug på ved pixeleringerne?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 06:59
cpu er under 15%
når jeg ser hd kanaler er der minimalt pixelering.
så man kunne godt tro det er signalet jeg modtager men ikke alligevel for det er ok over dlan og ps3
jeg vil mene alle mine driver er opdateret men tjekker det sener idag. 
Mvh
Svsommer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2012 kl. 19:14
nu har jeg opdateret til nyeste driver grafik, chipset og bundkort.
det har desvære ikke hjulpet.
Mvh
Svsommer
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2012 kl. 14:01
Hvis du kan se et korrekt billede på skærmen af eksempelvis skrivebordet, så er det med stor sandsynlighed ikke HDMI udgangen.

Jeg tror at det er en software fejl eller dårligt signal.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2012 kl. 14:05
jeg er sikker på det ikke er dårlig signal billed er jo perfekt når jeg ser over Dlan og ps3
Mvh
Svsommer
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2012 kl. 23:34
Okay, nu må du komme med lidt flere oplysninger, hvad bruger du til at afspille med af programmer? Hvilke styresystem bruger du?

Meget kunne tyde på software fejl, evt forkert codecs kombination. Har du husket i din catalyst driver at slå dynamisk kontrast fra? Den skaber flere problemer end hvad godt er.

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 08:02
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Okay, nu må du komme med lidt flere oplysninger, hvad bruger du til at afspille med af programmer? Hvilke styresystem bruger du?

Meget kunne tyde på software fejl, evt forkert codecs kombination. Har du husket i din catalyst driver at slå dynamisk kontrast fra? Den skaber flere problemer end hvad godt er.

Jeg bruger win xp 32bit home
Codes er power dvd 8
Til afspilling Dvbviewer
mvh
Mvh
Svsommer
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu