|
album covers til Sonos |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
vonrask ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-April-2005 Sted: 8600 Silkeborg Status: Offline Point: 492 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Maj-2012 kl. 13:57 |
Så har jeg sat mit Sonos gjej op og det spiller fremragende. Men jeg har et problem med album covers. Jeg har covers til al min musik, som jeg har i Itunes. Men det synes ikke at komme med over i Sonos. Nogle er men de fleste e rikke. Nogen der ved hvad jeg kan gøre ved det?
Håber nogle kan hjælpe
![]() |
|
![]() |
|
Ersgaard ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 143 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej.
Tillykke med dit Sonos. Det skal du nok blive glad for.
Min erfaring med covers i Sonos er, at filen skal hedde "folder.jpg", for at være sikker på det læses i Sonos.
Har selv en del albums, hvor cover-filen hedde "cover.jpg" ellers "front.jpg", men det genkendes åbenbart ikke.
Hvis dine covers general hedder fx. "front.jpg", kan du jo søge dem alle frem og lave en samlet ændring af fil-navnene. Der findes en del programmer til det arbejde.
Og lige en lille (godt) råd. Hvis du skal lægge covers på et album du har ribbet, kan jeg anbefale musicbee (freeware), der gemmer coveret med det rigtige fil-navn, nemlig "folder.jpg".
/Ersgaard
|
|
/Ersgaard
|
|
![]() |
|
vonrask ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-April-2005 Sted: 8600 Silkeborg Status: Offline Point: 492 |
Hvor finder jeg den folder, er det under info i Itunes? Så jeg skal sidde og rette alle mine 33 GB musik for at det virker?
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
Hvis det er så heldigt at du bruger Mac, er der et script her, der kan gøre det for dig. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Det gør jeg på sigt, men lige nu er jeg stadigvæk i Bill Gates arme og kører windows...
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
Jeg googlede lidt, og fandt denne side:
Måske har du mod på at prøve det ![]() Men læs hele siden med alle kommentarerne først.
Redigeret af Brixen - 22-Maj-2012 kl. 15:11 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
er ingen it haj så det tør jeg slet ikke:)
|
|
![]() |
|
htpcdude ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 300 |
Du skriver at du har cover på al din musik i iTunes. Hvordan ved du det? Har du hentet albumbilleder til din musik i iTunes?
Placering af din musik, kan du se ved at højreklikke på et nummer og vælge info, eller åben i stifinder. Det at du har cover til nogle albums indikerer at du ikke har hentet album info til alt. |
|
![]() |
|
htpcdude ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 300 |
Hvordan har du forresten sat det op?
Har du iTunes på en NAS? eller..... |
|
![]() |
|
Jeg har covers til alle mine cd'er på itunes, sådan at når jeg spiller dem der, så følger der også et cover med. Jeg har en NAS, men musikken ligger der ikke endnu, da jeg ikke har sat den op endnu, men på sigt kommer al musikken til at ligge der...
|
|
![]() |
|
Jeg tror at dette link kan hjælpe dig.
Det er Sonos egen metode ![]() Sonos metoden Er det din 'gamle' musik som er ok? |
|
![]() |
|
Dit link virker ikke. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |