recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DLP eller LCD projektor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DLP eller LCD projektor?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
wolle_7400 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Januar-2010
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wolle_7400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DLP eller LCD projektor?
    Sendt: 22-Maj-2012 kl. 19:20
Hejsa alle I kyndige hifi-mennesker smil

Jeg har langt om længe fået råd til en projektor.
Da jeg ikke har vildt meget forstand på det, ønsker jeg at vide, om jeg skal kigge efter en LCD eller DLP projektor? Gerne med en begrundelse smil

Mit budget hedder i omegnen af max 10.000 kr.

Jeg håber at høre fra nogle kyndige mennesker, som kan give mig en god rådgivning.

// på forhånd tak.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wolle_7400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 20:11
Slet ingen gode råd? :(
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7102
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 20:47
Du bør tage ud og kikke før du beslutter dig,   For de kan være lige gode.

Husk at du også skal have et godt lærred, er det iregnet de 10K. ?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wolle_7400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 20:59
De 10.000 kr er kun til projektoren.... Jeg påtænker at bruge 1500-2000 kr et rulle-lærred.
Jeg ville også gerne se projektorerne i aktion først... Men hvis man ikke ser sammenligningen på samme tid, har man ikke en ordentligt grundlag for sammenligning.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 21:21
Jeg tror ikke der findes nogen steder hvor du kan få en demonstration af både lcd og dlp.

Nu har du jo allerede en tråd ovre på hifi4all hovor du har fået en masse svar, så der er nok ikke meget der kan siges som ikke allerede er sagt. Ikke at jeg er ening i alt hvad der er skrevet dér, men husk det er ikke andet end meninger. Du må selv ud og kigge.- Ellers må du tage chansen.

Jeg vil lige bidrage med to ting, som ikke er nævnt derovre: Jeg har en Epson tw3200 LCD projektor. Den ligner IKKE et LCD TV i billedet. Det kan man ikke sammenligne på den måde.

En lcd projektor har tre lcd paneler. Det er meget normalt at panelerne ikke sidder lige præcis der hvor de skal og det kan være synligt da det giver farvede skygger og det skal være ret slemt før det falder ind under garantien. Dette gælder også for d-ila og sonys variant af det samme.

Min projektor har det også og det er nogle gange synligt.

MVH

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wolle_7400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 21:25
Ja, jeg har oprette spørgsmål på diverse fora for at få flest mulige svar :)
Det skal siges, at jeg havde en DLP Infocus IN76 engang. Den var jeg utrolig glad for.

Om der er er sket meget siden dengang, skal jeg lade være usagt :)  
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2012 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af wolle_7400 wolle_7400 skrev:

Ja, jeg har oprette spørgsmål på diverse fora for at få flest mulige svar :)
Det skal siges, at jeg havde en DLP Infocus IN76 engang. Den var jeg utrolig glad for.

Om der er er sket meget siden dengang, skal jeg lade være usagt :)  

Du er tilsyndeladende ikke genert af regnbuer - så vil jeg uden tvivl vælge dlp
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu