recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung UE40ES8005, 7005, 6805
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung UE40ES8005, 7005, 6805

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ThomasNorrbohm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-December-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorrbohm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung UE40ES8005, 7005, 6805
    Sendt: 26-Maj-2012 kl. 15:44

Overvejer at købet et nyt Samsung LED tv.

Valget står mellem disse 3:

UE40ES8005

UE40ES7005

UE40ES6805

Der er kr. 2.000 forskel mellem 7005 og 8005. Hvad får jeg mere for kr. 2.000 ved at købe et 8005?

Lyd og fjernbetjeninger er underordnet, idet jeg køre alt lyd igennem et Sony sourrand anlæg. Fjernbetjeningen bruger jeg en Logitech Harmony One hvilket er rigtig fin til mit brug.

Jeg har i lang tid læst om 7005 og 8005 modellen. Smart at man kan tale og vinke til det, meeen – jeg kan også snakke med min bil - ”tænd radio”, ”hvem spiller”, ”ring op” osv. Ja, ja – det er da smart, men har kun brugt det i bilen 20-30 gange i starten og selvfølge når man havde nogen med. Ellers er det kun sjovt når man skal prale lidt af det :-)

Så efter at have læst rigtig mange artikler og her på recorder.dk er jeg godt nok kommet i tvivl.

Jeg modtager Boxer tv via antenne (T2) og har i dag en harddisk recorder. Denne er ”kun” DVB-T og jeg ville gerne have en med DVB-T2. Valget er så – efter at have læst utallige indlæg her på recorder.dk  faldet på Humax BRX HD+ 500.

Jeg vil jo som som i dag køre ALT igennem harddisk recorderen som jeg gør i dag. Det er min primær tuner og tv'et køre kun som ext. (visning).

Derfor tænkte jeg på om jeg overhovedet havde brug for et 7005 eller 8005. Min overvejelse går nu på et 6805.

Det der undre mig bare er, at det kun er Elgiganten der sælger 6805. Ikke nogen af de andre hvad jeg kan se på pricerunner osv. hvilket jeg synes er meget underligt.

Så her er jeg så gået lidt i stå. En der kan vejlede mig?

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2012 kl. 02:07
Samsungs plasma performer et bedre billede . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Juli-2011
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2012 kl. 11:09
Udmiddelbart er den 6805 næsten identisk med es6545.
De eneste forskelle er designet og fjernbetjeningen

http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/tv/productcompare?prda=UE40ES6545UXXE&prdb=UE40ES6805UXXE
Her er en sammenligning hos Samsung.. Dette fjernsyn kan købes hos bilka til billigere penge ;)
Til top
ThomasNorrbohm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-December-2010
Sted: Danmark
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorrbohm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2012 kl. 18:29
Lennon: Plasma har jeg meget dårlige erfaringer med, fra mit arbejde. Noget møj :-)
Stougaard: Vældigt brugbart. Tak for det.
Jeg har i mellemtiden fundet information omkring Samsung, med en overordnet god beskrivelse. Bl.a om mit spørgsmål om "Elgiganten"; http://www.av-blog.dk/teknik-nyheder/samsung-46-led-tv-fladskaerm/
Til top
fredtoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredtoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2012 kl. 22:13
Det er fuldstændig rigtigt, som Stougaard anfører, at et ES6805 bare er et glorificeret ES6545 med dualcore processor.

ES6545 er dog samtidig bare et ES6535 som er specifikt beregnet til Dansk Supermarked, så medmindre Bilka er billigere end konkurrenternes ES6535, så kan du lige så godt tage et ES6535.

Når alt det er sagt, så er ES7005/8005 stadig i en anden liga af TV, hvor man blot skal overveje om det er merprisen værd.

Og forskellen mellem ES7005 og ES8005 udover design, bordfod og lyd i logo er alene Micro Dimming Ultimate. Med andre ord kan du roligt vurdere om du vil betale merprisen alene for design og fod.

Stemmestyringen og fordelen ved Micro Dimming Ultimate er der skrevet mere om i
Test af Samsung LED TV ES8005. Jeg ville i hvert fald ikke betale merpris for en ES6805.

Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu