|
grafikkort til HTPC |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-April-2012 kl. 21:25 |
Hej,
jeg har 3 grafikkort i kikkerten til min htpc, alle 3 fra nVidia og alle 3 fra Asus, primært fordi de er uden blæsere. Det drejer sig om GT 430, GT 440 og GTS 450. Umiddelbart synes jeg specs virker ret ens, bortset fra at GTS 450 har 192 Cuda cores, hvor de to andre har 96 Cuda cores. Et eller andet sted synes jeg at have læst, at det skulle være en fordel i forhold til de-interlacing. Jeg kører Win7 x64 og bruger MCE og TMT5 til afspilning af film. Lige nu kører jeg midlertidigt med Intel HD Graphics, men jeg synes det performer noget ringere end et gammelt GeForce GT 120 der sidder i en gammel HP, men det understøtter ikke HD lyd via HDMI. Jeg skal ikke bruge det til spil overhovedet, så det er ikke dét der er dealbreaker.
|
|
![]() |
|
Niels Chr ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
måske lidt gamel tråd, men svare alligevel da andre kan have glæde af svar.
et hvilket som helt dedikeret grafikkort vil være en stor fordel for et MCE i forhold til "onboard" intel eller tilsvarende - onboard går ganske ok (bruger det selv) men har også brugt dedikerede - her mærker man primært forskellen hvis man har svag CPU og specielt i MCE navigationen oplevede jeg at det gjore en forskel. nu hvor jeg køre med en 3-core CPU er det dog ikke noget problem, men da CPU var svagere var der stor forskel mellem onboard og dedikeret GPU. til MCE brug betyder modellen af dedikeret GPU ikke så meget - de er alle fuldt tilstrækkelige, så tag den som bruger mindst muligt strøm/varme - det vil gøre dit setup mest lydsvag/stille. og vil oftes også være det billigste. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |