recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T Tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVB-T Tuner

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niels Chr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-T Tuner
    Sendt: 27-Maj-2012 kl. 02:31
Har brugt MCE i mange år og har benytet Happauge T500, skal til at købe nye stumper til MCE'en (bl.a. SSD) og overvejer om der er bedre Tuner alternativer - T500 virker sådan set fint, men har nogle pixeleringer på DVB-T som vist nok skyldes dårlige antenne forhold.

er der nogle andre DVB-T (dual) tunere som kan anbefales
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2012 kl. 08:18
Hvis ikke, det var bedre, at få gjort noget ved antenneforholdene, eller manglen på samme? Hvor i landet bor du, sådan ca.? Så vi kunne hjælpe dig med, vejledning til, hvorhen du skal dreje antennen? Husk også, at en "gammeldags", retningsbestemt antenne er bedre end hvis du bruger stueantenne.  Tuneren Hauppauge skulle vist være noget af det bedste, som findes.
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 13:53

Jeg havde 2 T500 kort, dem skrottede jeg. HVR 1300 det virker rigtig godt, men det er ikke dual. De fåes til ingen penge brugt.

Jeg har haft mange DVB - T enheder på min gamle fuba antenne, det eneste der har fejlet er disse Dual T 500 kort.

Det der ærger mig mest var at jeg startede med at bruge en uge på at få det til at fungere i linux (dengang) for så at få det samme problem som dig.
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 19:20
Hvr 2200 kan anbefales, dual dvbt.
Check evt blackgolds kort der er et quad dvb 52.

Mvh gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu