|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Bølge ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Status: Offline Point: 167 |
![]() Sendt: 18-Juli-2006 kl. 14:21 |
Hep. Er der nogen her med erfaringer fra touchscreens til pc? Jeg barsler med en idé om at erstatte stereoanlægget i stuen med en (ældre) barebone [lydløs] med en touchscreen som eneste synlige del - dvs al betjening gennem skærmen (fx af mediacenter eller itunes) - hertil naturligvis adgang til internet - om ikke andet så blot for download af sange og covers til præsentationen på skærmen. Nå, men jeg har fundet en fra LG, men er der nogen med erfaringer udi brugen af touchscreens?
Redigeret af Bølge - 18-Juli-2006 kl. 14:22 |
|
![]() |
|
vipmlo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 830 |
![]() |
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
Jeg har selv en OrigenÆ x15e som har indbygget 7" touchscreen, og har forgæves forsøgt at sælge den.. snøft... Den var da en success i starten, og så var det lige at egentlig erfarede at jeg ikke brugte mp3 /radio delen ofte nok til at udnytte skærmen så meget. Når man alligevel har sit TV tændt, så benytter man sin remote, så der er en touchscreen mindre brugbar... Dog har den nogle andre fordele, da visse plugins kan vises på sin touchscreen såsom news/vejret osv.. dog ved jeg ikke om du har lyst til at have skærmen på 24/7? Jeg har valgt at gå tilbage til "notouch" modellen |
|
![]() |
|
Flim ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 341 |
![]() |
pendec... Hvad skal du have for din touchscreen, og har du evt et link? Vi kan evt tage den privat for ikke at ødelægge denne tråd alt for meget |
|
DS214play
DVBLink Så skal der fanme optages og streames! |
|
![]() |
|
Bølge ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Status: Offline Point: 167 |
![]() |
hehe Flim - det er meget hensynsfuldt, men desværre er det ikke ligefrem fordi denne tråd svømmer over med indlæg, så I kan vist ikke ødelægge den med et par indlæg; frem og tilbage. Det jeg egentlig savnede viden om, er om der er nogen der har erfaringer med 15" (eller 17 eller 19") touchscreens. Jeg forestiller mig, at skærmen kan vække en pc i dvale/hibernating, og således være eneste input-kilde til valg og kontrol af jukebox-program eller mediacenter. Jeg er godt bekendt med 7" skærmene på mediacentre, men jeg vurderer, at det vil blive for småt og vil være svært at placere så det virker naturligt at tilgå og læse skærmen (en af pointerne var også at skjule hele centret, således der kun var skærm, højttalere og et par kabler synlige). Fjernbetjening har jeg styr på med en RF-type, der ikke lader sig stoppe af et par skabslåger. Software kunne være enten Win MCE eller Win + iTunes. Herudover ville trådløs internetopkobling givetvis være en lækker feature, da det ville muliggøre downloads fra fx. iTunes og covers-visning i jukeboxen, samt selfølgelig opslag om komponist/udgivelsesår etc. Men det lader altså ikke til, at der er så mange, der enten a) har prøvet at løse et tilsvarende problem, eller b) synes at det kunne være en smart idé.
|
|
![]() |
|
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
![]() |
Jeg synes helt klart det kunen være en smart ide og det er noget jeg selv har overvejet at lave engang jeg lige har lidt penge til overs. Jeg havde tænkt mig at have en lille touchscreen ved siden af sofaen som så skulle styre en HTPC. Jeg tror sagtens man kan se hvad det er man trykker på og vælger rundt i. Det optimale ville være hvis man selv kunne lave og opsætte en "forside" til media centret og så placere et par store knapper som vil være mere synlige. Det kræver så lidt erfaring med den slags, men alt er muligt |
|
![]() |
|
tonnyb ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 123 |
![]() |
Man kan jo også få sådan 1 tynd dug nærmest, man smider over sin skærm, også fungere den som Touch Screen. Har ikke set dem længe, men ved at de findes. Ved godt at det er lidt som at skrive om den afskuelige snemand, men hvad fanden. I vil vel have nogle ideer. |
|
Lykkelig ejer af LG 42 PC1R, HK AVR-2000, JBL L8, Playstation 3 320 GB, Qnap TS-109 II
|
|
![]() |
|
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() |
Jeg er begyndt at bruge netremote fra www.promixis.com til min pda som så står i sin craddle eller styrer over wifi. Det får niveus, rudeo og xloppy til at ligne rene amatører (imho).
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
Inden for POS verdenen, computer-pengekasser til butikker , har touchscreen været brugt længe.. Du finder f.eks modeller hos IBM eller på Jeg vil også godt lige sige at min 7" skærm, som er solgt imorgen i samlet løsning (info til Flim), har ellers været en ok "touchscreen" løsning, når man kører i 800x600 er ikoner store nok, og MCE er næsten lavet til sådanne et setup.. så jeg havde ingen problemer med at holde det helt nede på 7"... vil du se mere på skærmen samtidig, så er 15" dog bedre, dog handler det hele jo om at være så småt som muligt, så en IPAQ løsning er endnu bedre, det vil dog så bare snart være det samme som en programmerbar fjernbetjening med lidt baggrundsgrafik, som jo allerede i dag kan købes og backgrounds kan downloades til remote.? og ligger den lige på bordet med LCD display/touchscreen, og koster vistnok omkring 1500-2000 DKR. |
|
![]() |
|
Helmø ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 303 |
![]() |
Ser meget godt ud med NetRemote - den kan dog ikke styre MCE vel? Skal der så ligge en eller anden form for software på sin PC som så afspiller den mp3 fil, film man har valgt via remoten - eller hvordan fungerer det? |
|
![]() |
|
tonnyb ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 123 |
![]() |
Det software i snakker om, kunne meget vel være dette. www.mynevo.com Ser temmelig genialt ud, og har man en PDA som dur til det, ville jeg ikke vente 2 min.
|
|
Lykkelig ejer af LG 42 PC1R, HK AVR-2000, JBL L8, Playstation 3 320 GB, Qnap TS-109 II
|
|
![]() |
|
moli ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 53 |
![]() |
Har selv gået med ideen om en touch 7" til at styre min HTPC i køkkenet. Fandt lige en billig model fra Pyle Audio igår, ved dog ikke om den duer til noget. fåes bla her: http://www.brilliant-electronics.com/car_monitors_pyle_plvg7 ir.htm Vil nok selv handle et andet sted. Samme skærm er set på DK hjemmeside til 5000kr, men kan findes i USA til ca. 1000-1300kr. Kommentar modtages gerne vedr. kvaliteten af denne skærm. Morten |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |