|
Problem med HDMI Audio |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bummerten ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2006 Sted: Tyskerland Status: Offline Point: 134 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Maj-2012 kl. 14:04 |
Jeg har opdateret min HTPC med en HD7850 og lavet et clean install, renset for støv og hele svineriet. Alt virker upåklageligt pånær en ting.
Som overskriften antyder handler det om HDMI Audio. Jeg har et setup herhjemme, hvor alt mit grej mødes i min Pioneer VSX-920K. Det giver så problemer nu, for den kobler simplethen fra min HTPC, hvis jeg skifter HDMI kilde. Eksempel: Skifter fra HTPC (HDMI 1) til Xbox (HDMI 2) Hvis jeg så går tilbage på min HTPC får jeg følgende oplysning: http://peecee.dk[...] Hvorfor der er 6 digitale udgange, har jeg ikke fattet endnu.
Hvis jeg klikker Configure, får jeg dette; http://peecee.dk[...] Som jeg ikke rigtig kan bruge til noget. Det eneste jeg kan gøre for, at få lyd igen er at genstarte. Selvom jeg har en SSD, er det stadig røvirriterende at skulle gøre 30 gange om dagen. Jeg har kigget lidt i opsætningen af receiveren, for at se om det var noget HDMI Control, der kunne fucke det op. Men selv med det fra, til, PQLS og pis, så gør det ingen forskel. Det samme sker i øvrigt, efter pauseskærm. Nogen idéer? Lige til info har jeg kigget HDMI delen igennem i receiverens manual, dog uden held. |
|
![]() |
|
Bummerten ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2006 Sted: Tyskerland Status: Offline Point: 134 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har rodet videre med forskellige indstillinger i receiveren, men stadig uden held
Nu får jeg tilgengæld billede igennem selvom receiveren er slukket. Ikke at jeg kan bruge det til noget, men er da meget smart :) PS Har i øvrigt opdaget at jeg fik lavet tråden i det forkerte forum, men har sendt en PB til Lars.
Redigeret af Bummerten - 13-Maj-2012 kl. 09:07 |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Prøv at installere Realtek HD driver og genstart computeren, selvfølgelig med hdmi i recieveren og denne stående på den rigtige indgang.
http://www.realtek.com/Downloads/downloadsCheck.aspx?Langid=1&PNid=14&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Det har jeg også forsøgt, men det gav en masse andre problemer.
Jeg kan da lige prøve igen, for jeg skal alligevel genstarte igen igen igen ![]() Redigeret af Bummerten - 14-Maj-2012 kl. 20:26 |
|
![]() |
|
Så fik jeg afprøvet nogle forskellige ting:
Realteks HD Audio driver gjorde ingen forskel. Jeg valgte både 86/64 versionen denne gang istedet for kun 64 som sidst, hvor den gik helt gal. (Jeg har 64bit, så ja) Hvis jeg venter i 30 minutter eller noget der ligner, så kommer forbindelsen tilbage til HDMI igen. Har kun dog kun afprøvet det en enkelt gang. Bios er opdateret til nyeste udgivelse. Jeg mistænker lidt mit Panasonic ST50 for at gøre rod i det med noget Viera Link eller "smarte" strømbesparende features. Jeg har prøvet med en HDMI forbindelse uden og med EC, det har dog ikke gjort nogen forskel udover at den begyndte at slukke lyden selv ved at gå i pauseskærm, så Tv'et skiftede over på DVB-T. |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Det problem havde jeg også i mit gamle ATi kort, dog blev det løst ved driver opdateringer, såvidt jeg husker.
Jeg tror ikke på det er dit TV, er derimod ret overbevist om, at det kommunikationen mellem ATi kortet og din receiver det er galt med. Den skal sgu skifte til korrekt billede og lyd, selvom du skifter kilde på receiveren. Har du evt. prøvet at teste lidt med, om det har noget betydning, hvilken rækkefølge du tænder dit system i. Ikke at det er en god løsning, for det burde virke uanset hvordan du tænder. Men jeg synes det engang imellem kan have betydningen alligevel, specielt da jeg netop brugte ATi kort.
|
|
![]() |
|
Tak for det ;)
Jeg må lige afvente den nye driver her om et par uger også tage den derfra. Rækkefølgen gør ingen forskel. Jeg har dog prøvet det samme med et tidligere setup, men det er længe siden og drejede sig om et 4870.
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
Prøv med en edid override til din skærm der nogenlunde matcher din reciever/skærm konfiguration. |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
EDID er noget jeg aldrig skal rode med igen, det er jeg i hvert fald kommet frem til
![]() Det viste sig at være et driver problem, da der er flere der har samme problem og Pioneer receiver. Redigeret af Bummerten - 28-Maj-2012 kl. 02:24 |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Der er mange som har samme problem som dig!
Når man skifter HDMI, så forsvinder output enheden fra computeren og så har den problemer når man skifter tilbage... Jeg løse problemet med denne her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=108354&KW=dr%2E+hdmi&title=hdmi-dongle-som-snyder-htpc-til-altid-at-se-skrm |
|
![]() |
|
Det er trods alt en dyrere løsning end at vente på at Catalyst 12.5 kommer.
Tyder på at det er 12.4 den er gal med.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |