recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vedr. køb af mobilt bredbånd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vedr. køb af mobilt bredbånd

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Among Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vedr. køb af mobilt bredbånd
    Sendt: 28-Maj-2012 kl. 13:10
Vi er blevet ramt af Skylines konkurs, hvorfor vi nu har behov for at se os omkring efter alternative løsninger.

Der er tale om et sted langt ude på landet, hvorfor en sædvanlig ADSL-linje ikke kan levere mere end ca. 512 Kbit. Ikke nok, når man nu har vænnet sig til Skylines 6 Mbit-forbindelse.

Mine overvejelser går lidt på at investere i et Oister mobilt bredbåndsabonnement (der er tilsyneladende 3G-dækning i området), og i den forbindelse vil jeg spørge, om der er nogen herinde der har kendskab til om man kan købe en 3G-router, som kan bruges til at levere trådløst internet i huset, ved hjælp af 3G-forbindelsen?

Jeg tænker lidt a la Telias 4G-router. Er der nogen der har særlig indsigt på området? Kan man i øvrigt bruge et gammelt USB-modem fra Telenor, hvis man har en forbindelse via Oister, eller skal USB-modem samt sim-kort komme fra samme udbyder?

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 13:37
Du kan få en router du kan sætte simkortet i og den har så både wifi og netværksstik. Jeg har af flere omgange leget med en med et 3 simkort i.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Among Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 13:55
Hvor kan man evt. købe en sådan? Er der særlige forhold man skal være opmærksomme på?
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2009
Point: 805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 14:29
Er med på en lytter - er i nøjagtig samme situation

Så et link til en god og billig router man kan putte simkortet direkte i vil virkelig rede min dag :-)

(Hvad hedder sådan en fætter på fx edbpriser egentlig?
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2409
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 15:31
Edbpriser.dk -> Netværk -> Router -> tas 3g i feltet "Fritekst søgning" og du ender med http://www.edbpriser.dk/netvaerk/router.aspx?qft=3g&qt=Fql.

Det ser dog ikke ud til at du kan smide simkort direkte i, men istedet plugger du et usbmodem med simkort i måsen på routerne.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 18:50
Godt link - men det bedste var nu en hvor man satte simkortet direkte i - Oister har et abb. kun med simkort til 39kr/md der fint ville dække vores behov herhjemme :-)
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 21:44
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 07:50
Hvis 3 har 3g dækning skal du helt klar købe deres wlan modem.

Det koster vist 700,- hvis du binder dig til et abb.

Det kan også bruges på ferie i norden så vidt jeg ved.

De fleste smartphones kan også sættes op som WIFI adgangspunkt.

Selv har jeg en løsning med en router med USB port for tilslutning af modem.

Det spiller fint og var nogenlunde nemt at sætte op.

Redigeret af Mufti - 29-Maj-2012 kl. 07:53
Til top
Among Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 13:16
Hvad er grunden til at jeg bør købe 3's eget modem? Umiddelbart lader det til at 700 kr prismæssigt ligger i den høje ende,  i forhold til hvad jeg ellers lige kan finde af lignende produkter på nettet.

Om modemmet kan medbringes på ferie, er uden betydning. Det skal ene og alene anvendes som en erstatning for vores nuværende Skyline-forbindelse.

Umiddelbart vil jeg jo bare tage den billigste jeg kan finde, medmindre der kan argumenteres imod dette udgangspunkt.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 13:47
Tror ikke du kan finde mange billigere alternativer.

Har du et link?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 15:35
Operatør Oister   TDC Telmore Oister Callme Telenor Skyline GVD
Opstart 299    49 249 1 1 99 0 199
Måned 39 82.5 54 99 105.5 99 119 149
GB inkl. 1 1 2 10 8 5 10 10
6 mdr pris 533 544 573 595 634 693 714 1093
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 15:37
En hurtig oversigt over muligheder - Skyline er blot med som reference :-)

GVD = vores antenne forening, som desværre er den dyreste løsning...

Tror jeg går efter TDC løsningen da vi kun har 8 km til en TDC butik hvis det ikke virker, så er det jo blot at udnytte 14 dages fortrydelsesretten

Ovenstående er kun for modem + simkort, router skal købes ved siden af :-(
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu