|
Forklaring søges: Billedkvalitetsforskel |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
ZkiiFreak ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-Maj-2012 kl. 22:00 |
|
Hej alle kloge hoveder
Jeg har et Samsung UE46D6707 og en YouSEE-boks (den med HD). Mit spørgsmål går på, hvorfor jeg oplever kvalitetsforskel, når jeg ser TV. Bruger jeg den indbyggede tuner synes billedet ikke at hakke særligt meget, hvilket giver (for mig) en fed oplevelse. Når så jeg slår over på HDMI (Yousee-boks), så hakker billedet mere og er ikke så glidende som direkte på tuneren (når jeg kigger på den samme HD kanal med samme udsendelse). Faktisk gælder det også for optaget materiale. Jeg har indstillet både HDMI's og tuners billedindstillinger efter Flatpanels' kalibrering af D8005 (det skulle være samme panel i mit bare med en billedoptimerings-ting mindre (400Hz på mit mod 800Hz på det andet)). Bottom-line: de skulle være indstillet ens på begge indgange. Min boks er forbundet gennem min Denon AVR-2307, bare en bonusinfo. Nogen der kan forklare forskellen? På forhånd tak :) Redigeret af ZkiiFreak - 28-Maj-2012 kl. 22:01 |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
mit samsung 5005 50hz, er der ikke noget som hakker
så glem alt om de hz også fra yousee du skriver
Min boks er forbundet gennem min Denon AVR-2307, bare en bonusinfo den info er god, prøv og sætte din boks direkte til dit tv for at udelukke det er din denon som er problemet Redigeret af xcardman - 28-Maj-2012 kl. 22:30 |
||
![]() |
||
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
|
+ 1 til at køre udenom reciever.
Jeg har ikke selv nogle problemer med hakken uanset om jeg kører boksen gennem reciever eller ej. Jeg kører 1080i fra boksen til TV. Har du tjekket hvad du kører der?
|
||
![]() |
||
ballade ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-April-2011 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 40 |
|
Det lyder som noget Motion Plus li'r - og det skal bare skynde sig at gå en lang tur på en kort mole, som Dinglebærrene så smukt sagde det omkring årtusindskiftet. De sagde det også om Motion Plus dengang, jowjow! :o) Fra Flatpanels linket længere oppe: "Samsungs 200 Hz system kaldes Motion Plus (uden LED), og jeg foretrækker personligt at slå det fra. 200 Hz systemer er designet til at udglatte bevægelser, ved at beregne nye billeder, der indsættes i billedstrømmen. Ved at udnytte dette, kan man få bevægelse til at fremstå mere flydende, men det har også sideeffekter, såsom en kunstig billedeffekt, der ofte får filmen til at ligne en sæbe-opera. Systemet har indstillinger, så man kan gøre det mindre aggressivt og til f.eks. normalt Tv-kiggeri, kan det have en positiv effekt, men til Blu-ray og konsolspil bør du slå systemet fra. Motion Plus tilføjer også en del input lag (forsinkelse på signalet fra det modtages til det vises på skærmen) i konsolspil." |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19627 |
|
Og din 2307 er sat til at levere billedet med hvilken opløsning og frekvens? Klaus |
||
![]() |
||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|
Og hvad er output sat til i din Yousee boks ?
|
||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||
![]() |
||
ZkiiFreak ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
|
Hej alle.
Tak for input. Har været ude hele dagen. Kigger på det imorgen og melder tilbage :) Tak |
||
![]() |
||
|
Hejsa
Jeg har nu prøvet uden om receiveren: stadig samme problem. Output på boks er rgb 720p. Har prøvet at skifte til YUV farve og 1080i, det har givet et lille løft, men ikke noget, der minder om dét, tuneren direkte leverer ![]() Jeg har sat receiveren til bare at sende billedet direkte videre, ikke noget specielt andet... men det kan da godt være, jeg lige skal grave lidt dér, selvom at gå uden om ikke gav noget. Nåh, så må man vel bare leve med det... ![]() |
||
![]() |
||
javilha ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2012 Sted: kbh Status: Offline Point: 455 |
|
YUV kan du godt lade den stå på og også 720P. YUV farverummet er mere naturligt i tonen end RGB, som er flot, men til sammenligning lidt "teknisk" i det. Jeg oplever også denne hakken, men kun ved nogle udsendelser. Af og til sker det også i et indslag i Tv-Avisen. Det kan have noget med bit raten i billedet at gøre. Jeg har også set denne hakken på mit billedrørs tv (Sony Super Trinitron 50hz) med en DVB-T tuner på. Men du kan da også lige prøve, at slukke helt for din boks og genstarte den.
Redigeret af javilha - 31-Maj-2012 kl. 21:07 |
||
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
||
![]() |
||
|
Så vil jeg lade den stå dér :)
You must be kidding: det gør jeg da næsten hver dag alligevel, pga de andre skavanker boksen døjer med ![]() ![]() |
||
![]() |
||
javilha ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2012 Sted: kbh Status: Offline Point: 455 |
|
Ok. It's a little bit tricky. Så få du altså ikke set så meget tv, kan jeg forstå.
![]() ![]() ![]() |
||
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
||
![]() |
||
|
Jo tak, rigeligt, det er måske dét, der stresser boksen ![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |