|
Sider over overvejer dette build. |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
benzon ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Juli-2007 Status: Offline Point: 92 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Maj-2012 kl. 23:47 |
|
AMD Fusion A4-3400 Ud fra hvad jeg kan finde ud af burde det fint trække BD, og så videre - eneste jeg er i tvivl om er Real Time Transcoding, om det ville være kraftig nok for det? Eller om jeg er nød til at smide noget i stil med et nVidia 430 kort i også, nogen råd ider til dette build? |
||
![]() |
||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
er det godt nok til en HTPC?
|
||
![]() |
||
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
|
Der har været skrevet her i forum at en i3 er for langsom til transcoding og din processor er langsommere, så det er nok ikke så god en ide. Jeg bruger det dog ikke selv.
|
||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
||
![]() |
||
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
|
i5 er løsningen, bedre CPU, næsten lige så godt GFX (men godt nok til HTPC), og får du fat i en med HD4000 GFX, næsten lige så hurtigt i spil, samt MARKANT mere effektiv i idle.
Mvh Gigabyte
|
||
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
||
![]() |
||
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
|
Bemærk dog lige gigabyte at i5 med hd4000 grafik sofar består af 1 processor og den er ikke speciel htpc minded!!!
Det er mere en spil cpu. 77W TDP Her er listen med ivy bridge i5'eren... Du kan dog få en I5 2405S med HD3000 gfx onboard, som er en af de "ældre" sandy brigde cpu'ere. Jeg har ingen anelse hvordan ydelsen er på den nye HD2500 gfx fra intel.
|
||
![]() |
||
|
Altså en i5 er det ikke bare lige lidt overkill? - tænker på når man ser forskælden på i7 og i5 faktisk ikke er genneralt stor.
i5 2405S - 1.524,- en Core i5-3570K ligger på 1.676,- Må lede efter lidt stats om de forskellige cpuer, for syntes i5 virker lidt overkill når man tænker på prisen på en A4-3400 er 439,- kunne jo "flotte mig" og tage en A8-3870K Black Edition så får jeg da 4 cores, dog ingen HT - og så er prisen ja stadig det halve af en i5 tænker jeg. |
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
|
Hvis man kigger på xbmc's forum når vi snakker om HTPC, så er der mange der netop anbefaler AMD, pga deres cpu'er generelt er meget billigere end Intels.
En A8-3850 fx scorer over 1800 point mere i cpu benchmark end en i3 2105. Selvom den vil være billigere at bygge. (ved godt det ikke lige er de nyeste cpu'er jeg har sammenlignet) Det er en smagssag hvilken en man ønsker sig. Har haft en tidligere Pentium der kørte upåklageligt i 4år inden jeg skilte mig af med den, har haft en AMD Athlon i 3år som kørte upåklageligt indtil jeg skilte mig af med den. Nu har jeg en i7 920 som har kørt upåklageligt siden august 2009. Dog er grafikkortet blevet skiftet en enkelt gang pga hd lydformaterne og nu skal jeg til skifte det igen, pga køb af 3D tv. Bygone skriver at i5 den nye ikke er særlig HTPC minded, alt er relativt, vil mere sige det komme an på hvor godt man kan dæmpe den. Hvis du transcoder og optager på en eller flere mux på samme tid, så det pænt godt have en processor med lidt kraft og saft i. Ville selv hvis jeg skulle bygge fra bunden af i dag, kigge på en AMD A8 fx. |
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
||
|
Ja nemlig, men så lige nogle skræmende informationer, for at være ærlig :(
Efter lidt søgning fandt jeg netop en test af en i3-2100 vs A8-3870K, og det var skræmmende i media encoding og transcoding var den hold fast op til 55% langsommere. Det er ikke lige frem gode nyheder :( |
||
![]() |
||
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
|
I3'erne had generelt også et noget lavere strømforbrug og lavere varme udvikling. Det gør dem også meget egnet til htpc brug. Jeg er rigtig glad for min 2125'er. Den bliver ikke specielt varm og holder derfor kabinet blæseren i min shuttle barebone, på det laveste niveau. Uden den bliver for varm. Og det er 7 cm høj, og placeret i et hifiklubben møbel. Dog med 8 cm luft over sig. Men jeg kan desværre ikke sige om den er god til dine formål.
|
||
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
||
![]() |
||
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
|
Tjae jeg har også en i3'er ... Umiddelbart kører den glimrende... afspliller MKV'ere via XBMC. havde AMD før og var jævnt utilfreds pga støj/varme
|
||
![]() |
||
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
|
Nej det var ikke hvad jeg skrev, jeg skrev den ene i5 der er ude som har HD4000 gfx kort med er ikke speciel htpc minded!!! stor forskel, der er skam masser af htpc minded ude med mindre strømforbrug og masser af power men de bruger pt "kun" den nye HD2500 gfx fra intel og ikke den store hd4000 som alle snakker om!!! I snakken om AMD kontra Intel cpu, jeg har kun en kommentar man vender aldrig tilbage til en fuser og jeg har haft AMD før, så kan i selv regne ud hvorfor jeg ikke har det mere!!!
|
||
![]() |
||
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
|
Men der kommer snart en i5 3570T med 45w Tdp
|
||
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |