|
SSD + Ram til min MBPro 2011 |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Maj-2012 kl. 22:22 |
Hey! Jeg sidder her og kigger på min "baby", en 15" MacBook Pro 2011 model med følgende specifikationer: 2.2 GHz quad-core Intel Core i7 4 GB 1333 MHz Ram (2x 2 GB blokke) Intel HD Graphics 3000 / AMD Radeon HD 6750 512 MB GDDR5 750 GB 5400 RPM HDD Jeg er begyndt at redigere meget grafik og leger meget med tunge billeder, så derfor vil jeg gerne opgradere den lidt med en SSD disk og flere ram, og her tænker jeg 2x 4 GB blokke. Men da jeg ikke aner ret meget om det her, så vil jeg høre om der er lidt hjælp at hente her inde med at finde de to ting jeg søger: En SSD disk på 120 GB (tror ikke jeg har brug for mere, da jeg har en Time Capsule på 2TB jeg forhåbentligt snart får sat op. 2x 4 GB RAM blokke Og de skal begge selvfølgelig passe til min MacBook Pro ![]() Tak! |
|
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har for kort tid siden købt en Sandisk Extreme SSD på 120GB for 750kr - det virker umiddelbart som god værdi for pengene, men om der er nogle specielle restriktioner på en MacBook Pro som gør at den ikke virker skal jeg ikke kunne sige (men en MacBook er vel også bare en PC!?)
|
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Den så jeg også på, men ved bare ikke hvorfor jeg helst vil have Intel til min MacBook. Har set på en Intel 320 SSD. Nogle der kan bekræfte om den stadig er god?
Og ikke nogen der vil byde ind med RAM?
|
|
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Så skal du nok op i en 510 eller 520 i stedet - og smide godt 500kr oveni for samme kapacitet.
Se evt en test her hvor mange forskellige modeller sammenlignes: http://hexus.net/tech/reviews/storage/36529-sandisk-extreme-ssd-120gb/ |
|
![]() |
|
Dvs. 320 er outdated eller hvordan skal dit indlæg forstås? :)
|
|
|
|
![]() |
|
Jeg kiggede på testen og kan se at 310'eren ligger efter Sandisk'en i alle målinger bortset fra én - så hvis du vil have noget (Intel) som er hurtigere så er det 510 eller 520 - om det så er fordi den er outdated eller ej ved jeg ikke - kender ikke modellen.
Redigeret af tipsen - 30-Maj-2012 kl. 00:02 |
|
![]() |
|
htpcdude ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 300 |
Tag et kig på denne side: [URL= OWC]/http://www.macsales.com[URL]
Der finder du hardware, der ganteret passer til din Mac. Så kan du evt. Se om du kan finde det bedre/billigere andre steder. De har også nogle fine instruktions videoer om hvordan du opgraderer din Mac. Kan din Mac ikke køre med 16GB ram. ![]() |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Online Point: 6683 |
Mht. ram så kan jeg anbefale Crucial
Har selv købt hos dem flere gange, og der er meget hurtig levering, plus de giver garanti for at deres ram passer i computeren. Crucial har et program, du downloader, og som tester din Mac, og fortæller hvad du kan opgradere til. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
TiXe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 270 |
jeg har en Intel 320 i min som virker perfekt ,
jeg købte den fordi der var en del der havde problemer med 510 modelen
|
|
![]() |
|
Tak for jeres svar. Jeg snakkede også med en kammerat der snakkede godt om Intel 320, men undrer mig bare over hvorfor den er så meget dyrere end den SanDisk som der også bliver linket til?
Mht. til de Crucial ram, så lyder det rigtig fedt. Bestiller jeg bare fra deres hjemmeside, eller? Og hvad med deres SSD diske? Kender du til dem Brixen? Eller andre. Og er der en her til sidst der kan fortælle mig størrelsen på den skruetrækker jeg skal bruge for at pille bagsiden af? Tak ![]() Redigeret af ladiesman217 - 30-Maj-2012 kl. 08:03 |
|
|
|
![]() |
|
htpcdude ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 300 |
Kig video her: Install video Burde vise dig hele processen for udskiftning af RAM. De har også video, der viser udskiftning af disk. Og held og lykke med projektet. ![]() |
|
![]() |
|
84eren ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
der er rigtig mange video'er på youotube om at skille en macbook pro ad.. samt at sætte 2 hdd i den :) "hvis du vil undvære dit cd/dvd drev
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |