|
Xbmc problem (24P) |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
elsaek ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2010 Sted: danmark Status: Offline Point: 26 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-Maj-2012 kl. 14:36 |
|
Jeg ar et spørgesmål til hvorfor man ikke kan stille i nogle indtillinger så man undgår lag i billede ved 24p (24hz) det sker hver 42 sekund når jeg spille film i full hd. Håber der er noger der ved hvordan man for den til at køre 23.976 frames/s så man ungår den lagger hver 42 sekund. Ved godt det er en skønheds fejl men det er træls når man ved den kommer hver 42 sekund.
Håber der er nogen der ved hvordan man for det væk.
Har en tvix media center og den køre i 23.976 native framrate og den gør det ikke..
Grunde til jeg køre 24p er det giver det smukkeste billede..
Det skal siges jeg køre det hele på en asrock 330ht og det er med windows 7.
Håber der er nogen der skriver..
|
||
![]() |
||
thcleaner ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 227 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
jeg har prøvet med en mac mini i osx(SL og lion, SL var bedst) med xbmc plex(v8 og v9) og vlc
jeg har også prøvet windows på macen(9400m) og en selvbygget pc(460gtx) med xbmc og plex og jeg har også prøvet xbmc ubuntu(eller hvad den nu hedder) og 24p har givet problemer alle steder nogen gange virker det ok men der det virkede bedst var i ubuntu(men har en masse andre problemer) osx kører 24p ok så længe det SL og H264 andet virker ikk særlig godt jeg har selv droppet det frem for en panasonic bluray og en wdtv live det virker bare (sådan næsten)
|
||
![]() |
||
thcleaner ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 227 |
|
og jeg har også prøvet med reclock og SwitchRESx
|
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
|
ION og Nvidia har problemer med afspille korrekt 23.976hz. Der findes masser af tråde rundt omkring på nettet med det.
Det har lykkedes for nogle, at få det til at fungere. Men langt fra alle. Men prøvet aktivere DXVA2 og auto refresh i XBMC? |
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
|
Nu ved jeg ikke om dit setup giver mulighed for 23 Hertz eller om det vil hjælpe, men prøv at vælge det hvis det er muligt, det hjalp på mit setup.
Redigeret af Hans j - 30-Maj-2012 kl. 22:16 |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
|
Hvorfor skulle 23 Hz hjælpe på noget som kører med tæt på 24 billeder i sekundet? |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
|
ReClock er en af løsningerne på problemet, hvis man sætter det rigtigt op.
|
||
![]() |
||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
|
Jeg ved ikke hvad det hjælper i hele kæden, jeg ved bare at på mit setup forsvandt det irriterende ryk som kommer ved 24 Hz. Som jeg skrev jeg ved ikke om det ville hjælpe, men nu er det jo meget nemt at tjekke, hvis muligheden er der. Alt behøves vel ikke begrundes med en længere teoretisk doktorafhandling. Da det hverken er tidskrævende eller svært er det da bare at prøve. Redigeret af Hans j - 30-Maj-2012 kl. 23:53 |
||
![]() |
||
elsaek ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2010 Sted: danmark Status: Offline Point: 26 |
|
her i aftes prøvede jeg at ligge xbmcbuntu http://www.xbmcfreak.nl/en/showtime-xbmcbuntu-precise-version/ men det har hjulpet lidt.. men så har jeg sat og prøvede noget af det her http://www.xbmcfreak.nl/en/english-xbmc-and-fixing-the-24p-issue/ og http://krautmaster.is-a-chef.com/wiki/index.php/Nvidia_GPU_Driver og syntes ikke det har hjulpet mig meget..
Så ved ikke om jeg skal sælge min asrock 330ht og i stedet købe den her http://www.tvix.co.kr/ENG/products/HDSlimS1.aspx den kan nemlig køre 23.97 HZ... |
||
![]() |
||
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
|
Det skulle også være galt med mit Sandy bridge setup. Men jeg bemærker det ikke. Kun lidt når jeg starter videoen. Jeg kører så med xbmcbuntu standard udgave. Jeg havde hørt det skulle være rigtigt slemt med åbnings scenen fra cowboys and aliens, hvor der panoreres hen over landskabet. Jeg syntes det kører flydende på mit setup.
|
||
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
||
![]() |
||
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
|
Har forøvrigt også hørt det skulle være galt med realteak chips. Så hvis de stadigt anvendes i twix er du lige vidt.
|
||
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |