|
Har dummet mig |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Rod83 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 681 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-Juni-2012 kl. 00:31 |
Hej Folkens. Jeg er på dybt, dybt vand. Har lige bygget min nye stationære og er komme til at rode rundt i BIOS med noget som jeg nok ikke skulle have gjort. Mit system: Bundkort: MSI z77a-gd65 Her er mit problem. Jeg har komme til at rode rundt med opstart prioritet så jeg booter fra EFI SHELL. Hvordan søren kommer jeg nu tilbage til windows fra det???? Det hele er med gult skrift og er kode. Er der nogen soom kan hjælp? Et billedet: http://i49.tinypic.com/1z38138.jpg Takker på forhånd. vh Rod83 |
|
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
|
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan ikke komme ind i bios igen? For så er det bare at nulstille den til fabriksindstillinger
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
Peter BJ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Juni-2009 Status: Offline Point: 58 |
Kig i manualen efter "Clear CMOS". Det resetter BIOS til fabriksindstillingerne.
Som regel er det noget med at en jumper på bundkortet skal kortsluttes imens computeren er slukket.
|
|
![]() |
|
daemon9th ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-September-2010 Sted: Odense Status: Offline Point: 45 |
Ser ud som om dit bundkort har en dedikeret 'knap' til at resette til factory; sidder øverst til højre ved siden af ram soklerne. Hvis du har mod på det, er der her også nogle reference kommandoer til efi shell brug: http://docstore.mik.ua/manuals/hp-ux/en/5991-1247B/ch04s13.html :) |
|
![]() |
|
Rod83 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 681 |
Jeg takker svarene folkens jeg vender tilbage når jeg har prøvet det af :)
|
|
|
|
![]() |
|
Hej igen folkens. Fandt sgu ud af det! Heldigvis er det en multi BIOS switch så hvis man som jeg ha f** det total op så kan man tænde den anden og komme ind i BIOS igen for ændre BOOT rækkefølgen. Pyha...
|
|
|
|
![]() |
|
pinkytk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Maj-2007 Status: Offline Point: 101 |
Hehe.
Nogle vil nok sige at hvis man ikke ved hvad man laver, så skal man holde fingrene væk, men det lærer man jo ikke noget af ;) Godt det virker igen.
|
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
Man lærer bedst af fejl
![]() |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
Hehehe - korrekt!
Min nysgerrighed er en af mine styrker - men i tilfælde som dette også en svaghed
![]() |
|
|
|
![]() |
|
pchrist7 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
Hejsa
Du kunne sikkert også have klaret det ved at skrive exit
Men ellers er det lettere forvirrende i starten at arbejde med EFI shell
Mvh Per
|
|
Mvh Per
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |