|
DR's nye tv-guide - jeres mening ? |
Besvar |
Forfatter | ||
filmfreak
Guld medlem Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1385 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 04-Juni-2012 kl. 08:08 |
|
Kiggede lidt på DR's nye layout på deres TV guide: http://www.dr.dk/tv/oversigt?v En af de ting jeg savner mest er oplysning om lyden på de forskellige film/udsendelser - f.eks om en film sendes i ægte 5.1 på f.eks DR HD eller DR1 - det havde den gamle guide .
Hvad mener I ?
|
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det ved de vist knapt selv. Ved filmen Tristan igår stod der stereo i EPG oversigten, men der var fuld surroundlyd...
|
||
filmfreak
Guld medlem Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1385 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, man kan lytte sig til det. Hvis dialogen (talen) kun (tydeligt) kan høres i center og ikke i fronterne er der tale om ægte 5.1 (og det kan somme tider opleves på DR HD og DR1) Har endnu aldrig hørt noget i ægte 5.1 på TV2 HD
|
||
azrael
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1692 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg synes ærligt talt, at den nye tv guide ser ud som lort. Undskyld, men jeg kan ikke pakke det pænere ind. Kalenderen er væk, siden husker ikke hvordan man ønsker at se programmerne (jeg vil gerne altid se hele dagen), og så ser hele DRs side efterhånden ud som Ekstrabladet. Kæmpestore skrigende overskrifter og generelt store fonte. Et egentligt design kan man heller ikke tale om.
Siden virker til at være blevet "tabletificeret". Som om samtlige mennesker i Danmark udelukkende tilgår DR.dk (og for den sags skyld også TV2.dk) med en skide iPad. |
||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
IPad? Nej, der er DRs hjemmeside helt umulig.......
Klaus |
||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Skriv endelig på denne side:
http://www.dr.dk/tv/feedback Det har jeg selv gjort flere gange, og der bliver lyttet til det. I starten var titlen på udsendelserne med versaler, og det kritiserede jeg, og nu er det ændret til store og små bogstaver, som er meget lettere at læse. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
azrael
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1692 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
I stand corrected. Siden ser ellers yderst "touch-venlig" ud med de store typer og "læs let"-teksten.
Det tror jeg da helt klart, at jeg vil prøve. |
||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den er simpelthen en "milliard-million" sekunder om at loade. Og med de store "farveladeskrifttyper" er der kun plads til halvt så meget (og halvdelen af det der står er om enten tv eller radioudsendelser, der kommer, eller har været), så jeg er oftest igennem, inden den har loadet alle billederne. I det hele taget er DRs nye design piv-elendigt. Jeg har i mange år brugt deres forside som nyhedsside. Nu springer jeg tit DRs hjemmeside over. Klaus |
||
Brixen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er ikke samme side vi taler om. På http://www.dr.dk/tv/oversigt er der ingen billeder. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det var DR's layoyt sådan "in general" jeg skrev om :-)
Klaus |
||
Brixen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, det er "anderledes" |
||
Venlig hilsen
KB |
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |