recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Prosonic 22" - ikke plads til antennestik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Prosonic 22" - ikke plads til antennestik

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
LiseM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Juni-2012
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LiseM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Prosonic 22" - ikke plads til antennestik
    Sendt: 04-Juni-2012 kl. 17:26
Jeg havde lovet lige at købe en stueantenne og tilslutte den til ovennævnte tv. Men det viser sig, at antennetilslutningen på tv'et sidder så tæt på kabinettet, at der ikke er plads til antennens stik. Har nogen en løsning?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 17:51
Hej og stort velkommen til recordere.dkTongue

Nu findes antennestik jo i en anelse forskellige stikudførelser. Hvis det er et meget "Omfangsrigt", så se eventuelt om du kan få et lidt mindre. Men det bør nu altså passe, ellers er det da helt galt. Er du i øvrigt sikker på, at du benytter den rigtige indgangEmbarrassed
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 17:58
Til top
perrchrist Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perrchrist Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 19:19
Jeg har lige pakket sådan et TV ud i dag - og det er korrekt, hvad Lise M skriver - der er ikke plads til et antennestik. Heller ikke det på linket ovenfor. Antenne - indgangen sidder helt tæt ind til kabinettet. Juks !

Manualen - den mest sparsomme, jeg endnu har set, siger, at menuen forsvinder efter 15 sek., hvis man ikke har trykket på en knap inden. Det passer ikke. Den forsvinder efter 5 sek. Umuligt at arbejde med.   
Venlig hilsen Per Christensen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 19:24
Jamen hvis begge TV er nye, er det så ikke retur med  apparaterne. De er jo ubrugelige, hvis de ikke alene skal anvendes til monitors Confused
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
perrchrist Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perrchrist Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 19:33
Mit er ganske nyt. Det skal godt nok bruges i et sommerhus, men derfor er det alligevel rart med en  antenne ind i apparatet. Jeg orker ikke, at køre fra Møn til Bilka for at returnere skidtet, så jeg forsøger med lidt vold, og ser om antenneindgangen brækker af - så får de det retur igen.    
Venlig hilsen Per Christensen
Til top
Raum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2011
Sted: Hovedstaden
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 20:05
Det har jeg også prøvet for nogen år siden på en Prosonic.
Jeg endte med at bruge et af de helt billige af plastik uden at montere plastik-hætten, så kunne det lige være der med lidt vold ;)
Til top
LiseM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Juni-2012
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LiseM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 16:35
Hother: Jeg er fuldstændig enig. De burde omgående retur til forhandleren. Jeg har ikke mulighed for det. TV'er er købt i Bilka i Vejle af min søster, og det står i Thy i hendes sommerhus. Så den løsning kan jeg ikke bruge, selv om det er den bedste løsning. Det er kunstruktørsjusk, så det gør noget Dead

Jeg har nu besluttet at tage det med i Føtex - ikke samme butik, men samme koncern i det mindste, og høre, hvad de siger. Ellers må jeg skære isoleringen af antennestikket og bruge vold. Øv.

Tak for alle svarene. Og tak for velkommenhilsnen på recordere.dk Tongue
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5331
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af LiseM LiseM skrev:

Jeg har nu besluttet at tage det med i Føtex - ikke samme butik, men samme koncern i det mindste, og høre, hvad de siger. Ellers må jeg skære isoleringen af antennestikket og bruge vold. Øv.
Kan du tage et billede af TV antenneindgangs stik og smide her, så vi kan få en fornemmelse af hvordan det ser ud?
Der findes mange forskellige udformninger af antennestik, så måske vi kan komme med en ide til løsning.  Wink

Mvh JørgenT
Til top
badedyr Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-April-2012
Sted: Karup J Danmark
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér badedyr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 19:53
Hej
På mit prosonic tv har jeg bare brugt et købe antenne kabel med et rundt antennestik som kun
er lidt bredere end selve stikket det fungerer, men indrømmet der er ikke meget plads at gøre
godt med.

Hilsen Jan
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2012 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af LiseM LiseM skrev:

Hother: Jeg er fuldstændig enig. De burde omgående retur til forhandleren. Jeg har ikke mulighed for det. TV'er er købt i Bilka i Vejle af min søster, og det står i Thy i hendes sommerhus. Så den løsning kan jeg ikke bruge, selv om det er den bedste løsning. Det er kunstruktørsjusk, så det gør noget Dead

Tak for alle svarene. Og tak for velkommenhilsnen på recordere.dk Tongue

Ja nærmeste Bilka ligger vist i Holstebro og Aalborg i forhold til Thy. Men ellers ville jeg prøve og ringe/maile til kundeservice hos Bilka og forklare dem sagen og se om de ville gøre noget.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Pannen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Branchemedlem

Oprettet: 12-Maj-2004
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pannen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2012 kl. 10:24
Hej

køb et "lige" antennestik.. det kan sagtens komme i.
eller kabel

Jeg bruger et alm. det kan godt komme i, man skal blot trykke lidt når man sætter det i. Det sker der intet ved. 

Vedr. OSD i tv'et, så kan man inde i setup menuen vælge hvor lang tid OSD'en skal være vist på skærmen.. helt op til 60 sekunder mener jeg det er. Det gøres under SETUP og Time setup. .der kan du justere OSD tiden også. 
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu