recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vedblivende fejl - næste skridt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vedblivende fejl - næste skridt?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vedblivende fejl - næste skridt?
    Sendt: 02-Juni-2012 kl. 11:24
Jeg har nu siden jeg samlede min htpc for 2 år siden haft bøvl med random genstart. Det kan ske hvad enten den bare står tændt på skrivebordet eller hvis man ser film. Det mest irreterende er når den genstarter under en optagelse, hvilket også er derfor jeg vil have en løsning nu da jeg er træt af at mangle 2 min midt i en film / serie pga genstart.

Jeg har søgt meget på diverse forums og prøvet alt med at deaktivere drivere, lavet clean install op til flere gange, ændret ram timings, volt til ram osv. De ting jeg havde ved hånden, såsom anden psu, ram og hdd har jeg prøvet at skifte med, uden held. Jeg har kørt diverse tests, som memtest86 og nogle harddisk analytiske programmer. Alle melder ingen fejl. 

Så hvad nu? Jeg har overvejet følgende:
  1. Nyt bundkort - Dette er den billigste løsning, men hvis fejlen ikke ligger på bundkortet, så er det pænt træls at sidde med et nyt bundkort man ikke kan sende retur.
  2. Skifte både cpu, bundkort, psu ram og hdd. Enten noget i3 sandy- eller ivy brigde eller amd A6-3500. Sidst nævnte er der skrevet mange positive ting om på xbmc's forum. Dyr løsning, hvor risikoen for fejl stadig eksistere, men forhåbentligt i mindre grad, da flere komponenter er udskiftet.
Jeg bruger htpcen til live tv, optagelse, blu-ray rips og streaming over nettet. Da der skal streames over nettet skal den jo have lidt heste kræfter, men det har ovennævnte løsninger jo også, så det burde ikke være noget problem. Håber i kan hjælpe en frustreret mand / familie.

Mit nuværende setup: 

Hardware
  • Bundkort: GA-H55M-S2H
  • Ram: OCZ Gold 4 GB
  • Harddisk: Samsung F3 + Seagate wd green 2 tb
  • CPU: Core i3 530
  • PSU: FSP 250W 
  • TV tuner: Terratec Cinergy C PCI og Technisat cabelstar 2 hd
Software:
  • Win 7 ultimate x64
  • xbmc eden
  • dvbviewer + RS nyeste versioner
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 11:34
Jeg ville også pege på bundkortet som synderen, da du netop har haft alt andet udskiftet uden at finde fejlen.

Hvis du udskifter bundkort til et nyt og fejlen stadig er der, så kan du jo vælge at købe en ny cpu.
Hvis fejl stadig er der med nyt bundkort og cpu. Så er det måske din strøm som er mærkelig eller statisk elektricitet?

Jeg ved godt at det ikke er gentleman agtigt - men man har jo altid 14 dages returret, så du kan sende bundkort og cpu tilbage.

Har du testet om det kan være et varme problem?

Redigeret af Cyberguyen - 02-Juni-2012 kl. 11:35
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 12:22
Jeg er efterhånden så træt af det, så er lidt ligeglad med om de får et brugt bundkort retur.
Ahh mht. varme glemte jeg at skrive at dette også er undersøgt og udelukket. 
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af Monsterslam Monsterslam skrev:

Jeg er efterhånden så træt af det, så er lidt ligeglad med om de får et brugt bundkort retur.
Ahh mht. varme glemte jeg at skrive at dette også er undersøgt og udelukket. 
Jeg ville nok først prøve at installere Win 7 i 32 bit versionen. Kan måske være en dårlig 64 bit driver
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 14:40
Har du også problemet hvis du installere en clean windows og undlader 3. parts udstyr som tuner osv.

MCenterFreak skriver, så kan det godt være en driver som laver det...

Redigeret af Cyberguyen - 02-Juni-2012 kl. 14:42
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2012 kl. 11:27
Vil helst køre 64 bit, der er jo 4 gb ram.
Har ikke prøvet uden tuner, kunne godt være det var en ide at sætte min gamer pc op som server i en uge eller to og se hvad der sker. 
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juni-2008
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2012 kl. 16:06
Den halve til hele Gb RAM du mister ved at køre 32-bit kontra 64-bit er ikke noget du kommer til at mærke...
Til top
Crockie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-December-2006
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Crockie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2012 kl. 18:04
Hent Bluescreenview her;
Programmet analyserer de bsod dumpfiles der bliver dannet, og viser hvis det skyldes en driver, og hvilken det så er.

Redigeret af Crockie - 03-Juni-2012 kl. 18:04
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2012 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af Crockie Crockie skrev:

Hent Bluescreenview her;
Programmet analyserer de bsod dumpfiles der bliver dannet, og viser hvis det skyldes en driver, og hvilken det så er.

Der er aldrig bsod, den genstarter bare, men det er da et forsøg hver.
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2012 kl. 22:46
Check temperaturen på chipsettet, gigabyte har sat en latterlig køleprofil på det, der mere exponere deres navn, end holder chipsettet koldt.
jeg har skiftet flere chipset kølere, bruger zalmann, koser ca 50-60 kr.

Mvh Gigabyte

100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juni-2008
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2012 kl. 23:01
Kig evt. i Windows event loggen, det kan være den giver et hint om hvad problemet er...
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 01:04
Jeg ville nu bare "do a plain old 32 bit install", vil satse på at det vil løse det. Det der med "ekstra RAM" er noget sludder. Det kan kun udnyttes af programmer/drivere der er skrevet til 64 bit, og det går som regel rigtigt galt. Kan nævne at jeg fornyligt lavede en REN 64 bit install, med Win 7 og Office 2010/62 bit.
Har ALDRIG haft noget mere ustabilit. Alt craschede konstant. Reinstalerede med 32 bit, og alt kører klippestabilt
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu