recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærker til media center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forstærker til media center

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forstærker til media center
    Sendt: 07-Juni-2012 kl. 13:22
Hej

Jeg har et lille irriterende problem med mit media center. Når jeg skal se en film, skal jeg skue op på noget der ligner 70 i lydstyrke på fjernsynet. Når jeg ser alm. tv ligger lyd niveauet på ca. 15. Udfordringen er at huske at skrue ned inden jeg slår tilbage til tv :)

Er der nogen der kan anbefale en forstærker til media center?

Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2012 kl. 13:26
Sikker på at lyden ikke blot er skruet ned på selve medie centeret?

Hvad bruger du som medie center?
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2012 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af Psymon Psymon skrev:

Sikker på at lyden ikke blot er skruet ned på selve medie centeret?

Ja har tjekket. Lyden er skruet op på max.

Hvad bruger du som medie center?

Det er efterhånden en gammel maskine, som jeg selv har bygget. Bundkortet er et Intel DG965WH som har integreret lydkort. Kører Windows Media Center (Windows 7).
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2012 kl. 17:08
hmmm lyder sært, er det kun i film? eller også musik?

Samme resultat uden for MCE? Hvordan flytter du lyden fra MCE til TV'et? Kan være TV'et har seperat volume på forskellige inputs.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2012 kl. 21:21

hmmm lyder sært, er det kun i film? eller også musik?

Samme resultat uden for MCE? Hvordan flytter du lyden fra MCE til TV'et? Kan være TV'et har seperat volume på forskellige inputs.

Ja, det er alt lyd fra media centeret som er lavt.
Har lige dobbelttjekket tv'et - opsætningen ser fin ud på PC kanalen.

Media centeret er gammelt, så der er desværre ikke HDMI ud. Lyden går via minijack.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2012 kl. 23:45
Køb et billigt grafikkort med HDMI. Kan gøres for få hundrede kroner
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu