recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Placering af subwoofer. Dårlig idé?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlacering af subwoofer. Dårlig idé?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
smiletime Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Direkte link til dette indlæg Emne: Placering af subwoofer. Dårlig idé?
    Sendt: 26-Juli-2006 kl. 01:40
Jeg er faldet over et tv møbel, som er 163 cm i bredden. Hvis jeg vælger dette skal subwooferen ikke stå ved siden af, da mit sofatæppe er 200 cm bred og der må gerne være lidt luft der, så det ikke ser så klodset ud. Som I kan se på billedet havde jeg tænkt på, at placere subwooferen inde i midten, hvor den runde cirkel er.

Der er tale om denne subwoofer fra Logitech Z-5500. Jeg er nød til at vende den om, så det runde hul som ses i venstre side på subwooferen vender front ud fra hullet fra det ovenstående tv møbel. Ellers kan det ikke være derinde. For at skjule ledningerne og subwooferen vil jeg lave et smart lille gardin til at trække for.

Men jeg er lidt i tvivl, om det vil forringe bass lyden af denne løsning. Hvad tror I? Det vil ellers være en super løsning til min lille stue og for at skjule ledningerne samtidig.
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2006
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2006 kl. 08:20
Du vil nok sandsynligvis få nogle mærkelig resonans/ryste lyde fra selv møbelet, hvis sub'en bliver "mast" ind. Og hvis selve enheden vender mod en plade, bliver lyden sikkert ikke noget at råbe hurra for. Plus det faktum, at hvis der er sekvenser med meget store udsving i bassen, vil subbens enhed højst sandsynligt slå imod møblet = skade på sub plus møbel og dårlig lyd... Men hvis der er lidt luft på alle sider af sub'en, så er der ikke noget til hinder for at gøre det, du skriver. Men en anden løsning ville lydmæssigt være bedre.

Just my 5 cents

/M

Redigeret af ZkiiFreak - 26-Juli-2006 kl. 08:40
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2006 kl. 15:07
enheden: Er det hullet man ser til venstre på billedet eller den, som er i fronten, hvor man ser logitech logoet indeni?

Fik lige at vide at hylen er 51 cm bred derinde. Subwooferen er 42 cm dyb, men med køleprofilen bag på er den 46 cm, så i teorien vil der blive 4,5 cm plads i siderne.

Redigeret af smiletime - 26-Juli-2006 kl. 15:08
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2006 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af smiletime smiletime skrev:

enheden: Er det hullet man ser til venstre på billedet eller den, som er i fronten, hvor man ser logitech logoet indeni?

Enheden er "højttaleren" om du vil, den med logitech logoet.

Fik lige at vide at hylen er 51 cm bred derinde. Subwooferen er 42 cm dyb, men med køleprofilen bag på er den 46 cm, så i teorien vil der blive 4,5 cm plads i siderne.

Hylen? Hvem hyler her Hylden... hehe
De 4,5 cm burde være nok... men kølingen af den er så et nyt spørgsmål. Ovenstående fordrer jo, at køleprofilen (som jo sidder modsat af enheden) kommer at stå helt op af den ene "væg" i reolen. Dette er ikke godt for sub'en, da den får svært ved at komme af med varmen, og det er ikke godt for reolen, da den kan ske at blive brændt af... Lige noget at overveje

/M
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2006 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af ZkiiFreak ZkiiFreak skrev:

Enheden er "højttaleren", om du vil, den med logitech logoet.

Hylen? Hvem hyler her Hylden... hehe
De 4,5 cm burde være nok... men kølingen af den er så et nyt spørgsmål. Ovenstående fordrer jo, at køleprofilen (som jo sidder modsat af enheden) kommer at stå helt op af den ene "væg" i reolen. Dette er ikke godt for sub'en, da den får svært ved at komme af med varmen, og det er ikke godt for reolen, da den kan ske at blive brændt af... Lige noget at overveje

/M
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2006 kl. 15:48

"De 4,5 cm burde være nok... "

Nok til at bassen ikke forringes?  Men ja, det er lidt af en svær beslutning. Tv møblet koster trods at 4700 kr, men er helt faldet for det og det passer perfekt ind i min lille stue, så det er svært at også lade vær'

Til top
cbrdaniel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juni-2006
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2006 kl. 16:56

Lyden bliver ikke god!!  Men hvor vil du så gøre af din DVD afspiller og andet picpak???

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2006 kl. 17:05

Jeg skal have en HTPC, som skal placeres ovenpå tv møblet, samt mit ekstern terratec lydkort og controller til logitech surroundet. Ik andet gejl

Til top
vaabengaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-September-2005
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2006 kl. 12:48

Hej

Jeg har lige købt et logitech z 5500 og ville stille subben a`la det du er igang med - Det første der møder een når man åbner kassen fra Logitech er en advarsel om at der minimum skal være 60cm fra subben til fjernsyn, pc mv pga de elektriske spændinger.

Jeg har nu gang i den store ombygning...

Hvad angår Logitech z 5500 er det ellers det fedeste køb jeg har gjort - spiller bare max.

Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2006 kl. 13:26

Hej!

Det vil aldrig blive godt-efter min mening.Tror at hele møblet vil "spille med"

Hvis der bare er lidt "smæk" i den omtalte Sub.,er jeg sikker på at der vil være oseaner af uønsket resonans.Det vil lyde elendigt!

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
kasperkopping Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2005
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2006 kl. 13:54

Hvad med den anden ende af stuen - den vi ikke ser på billedet?

Subwooferen kan jo sagtens stå bag lyttepositionen i det ene hjørne bag sofaen.... Det hjørne kigger du vel næppe så meget i, og så vil det ikke ødelægge det visuelle indtryk når du sidder og kigger med front mod din tv-opsætning

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu