recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fordeling af sat receiver signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fordeling af sat receiver signal

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
zulu100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Marts-2007
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulu100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fordeling af sat receiver signal
    Sendt: 10-Juni-2012 kl. 15:44
Hej
Jeg har brug for et godt råd vedrørende fordeling af et signal fra en viasat sat receiver - scart signal vel at mærke.
Jeg skriver på vegne af min far som i tidernes morgen investerede i et beovision avant som koster kassen hvilket betyder at han mere eller mindre er "gift" med det. Det betyder også at han hænger fast i noget analogt signal.
Derudover har han brugt mange penge på en B&O harddisk optager som er sat til hans standard viasat modtager.
Det hele spiller også fint sammen så længe det drejer sig om B&O produkter, men udover det har han også 2 andre fjernsyn i husstanden som ikke er b&O.
Jeg  har anbefalet ham at købe en HD+ receiver ved Viasat som giver mulighed for at dels at optage men også se et program mens man optager et andet. Derudover havde jeg forestillet mig en RF modulator og måske noget ir exender over coax kabel forbundet til satreceiveren, hvilket giver mulighed for at fordele det samme signal til alle 3 fjernsyn samt fjernbetjene sat receiveren fra hvert af fjernsynene.

Det var mit umiddelbare løsningsforslag - men det kan være at noget at jer kloge hoveder herinde kender til andre produkter der kunne løse problemet.
Jeg kan se der også findes noget scart over CAT5 extention (kan dog ikke se at man kan få et ir signal med)

HDMI er desværre "no go" grundet det lidt forældede udstyr.

På forhånd tak...!

Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2012 kl. 16:05
Viasat Hele Huset bruger jeg, var træt af det setup du er inde på.
Ulempen ved Viasat Hele Huset, er ekstraudgiften til kortafgift, som andrager 800 kr. pr. år ved hver ekstra boks. Men der kan så til gengæld, ses forskellige Viasat kanaler ved hvert tv/boks.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
zulu100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Marts-2007
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulu100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2012 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Viasat Hele Huset bruger jeg, var træt af det setup du er inde på.
Ulempen ved Viasat Hele Huset, er ekstraudgiften til kortafgift, som andrager 800 kr. pr. år ved hver ekstra boks. Men der kan så til gengæld, ses forskellige Viasat kanaler ved hvert tv/boks.
Nu kender jeg ikke så meget til Viasat helehuset men er det ikke korrekt at du ikke kan optage "centralt" også se det på de forskellige fjernsyn - men at hver fjernsyn + receiver ligesom er en enhed for sig selv.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2012 kl. 16:34
Viasat Hele Huset er 1 sat. boks ved hvert fjernsyn. De forsynes med et seperat lnb signal fra parabolen.
Dvs. at parabolen som minimum monteres med en quad lnb, fra denne trækkes et kabel til hver satreceiver.
Alt efter ønske kan man bruge receiver med optagemulighed, og det nemmeste, vil være at se det på tv'et tilsluttet boksen. En centralt placeret enhed, der kan sende optagede programmer til resten af huset, vil måske forringe signalet ( men det kan vel lade sig gøre ).
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu