|
Hjælp til mine problemer i DVBViewer: |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Juni-2012 kl. 11:04 |
Jeg er også en af dem der sværger til DVBViewer på Server/HTPC. Det er
rigtig godt. Jeg har opsat den så film/serier/billeder/musik styres af
XBMC og DVBViewer til TV.
Jeg har et par problemer, jeg desværre ikke har fundet løsningen på, som jeg håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe med: Jeg kører med WHS 2011 + XBMC + DVBViewer Server/Klient: Tekst TV: Problem 1: I DVBViewer har jeg programmeret en tast (t) til tekst TV og en knap på fjernbetjeningen. Mit første problem er at tekst TV åbnes som et andet vindue og på min WHS (64 bit) mister den fokus, så jeg ikke kan lukke vinduet igen. Nogle gode forslag? På min 32 bit maskine Windows 7, er der ikke dette problem. Problem 2: Er der mulighed for at lukke tekst tv med samme tast som man har åbnet det? Jeg har ikke kunne få det til at virke. Problem 3: Inden i tekst tv, når jeg skal en side op +1 bliver jeg nød til at bruge pg down og omvendt. Hvordan får jeg lavet det om? Hvis jeg laver det omvendt går det ud over kanalskift. Picture in picture: Jeg oplever ofte, at lyden mistes når jeg har kørt PiP. Lydcodec skal vel ikke sættes til det samme som der normalt bruges, og burde man ikke bare kunne vælge none som lydcodec i PiP, da det ikke giver mening for mig at skulle vælge lyd der også? I Iphone webinterfacet når jeg skal vælge en kanal f.eks. via program oversigt, kommer der altid en mellemmenu (all channels & Kanaler) som indeholder det samme. Jeg har ikke fundet en løsning til at undgå den dobbeltkonfekt. De er ikke så behjælpelige på DVBViewers forum, så håber der er nogen der kan hjælpe herinde. |
|
![]() |
|
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ingen der kan hjælpe?
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Beklager. Er ellers DVBViewer "FanBoy", men bruger ingen af dine nævnte faciliteter. Men jeg kan nu ikke mindes at du har bragt det op på DVBViewer.tv
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
kbking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
Redigeret af kbking - 10-Juni-2012 kl. 16:58 |
|
![]() |
|
Hej hbking. Jeg har ikke fået underretning om du også havde svaret på tråden så er først faldet over den nu. Men jeg kan se jeg har sat teletext under program og ikke under OSD i indstillinger. Problemet er bare, hvis jeg ændre fra program til OSD kommer der ikke teletext frem..
Har du et bud. |
|
![]() |
|
Ahh fandt ud af det nu. Jeg havde slået det fra i menuen. Mange tak. Det har været et tilbagevendende problem:)
|
|
![]() |
|
Kan du/i så også hjælpe mig med følgende 3 problemstillinger jeg har tilbage:)
1. Der er et par kanaler der tilbyder DD, men som standard vil jeg gerne have stereo men når jeg optager vil jeg gerne optage i DD. Hvis jeg vælger stereo som primær lyd på kanalerne, vil recording service så kunne finde ud af at optage i DD? 2. Picture in picture: Jeg oplever ofte, at lyden mistes når jeg har kørt PiP. Lydcodec skal vel ikke sættes til det samme som der normalt bruges, og burde man ikke bare kunne vælge none som lydcodec i PiP, da det ikke giver mening for mig at skulle vælge lyd der også? 3. I Iphone webinterfacet når jeg skal vælge en kanal f.eks. via program oversigt, kommer der altid en mellemmenu (all channels & Kanaler) som indeholder det samme. Jeg har ikke fundet en løsning til at undgå den dobbeltkonfekt. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |