|
Boxee lagging |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
CJ1409 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Maj-2007 Sted: Sweden Status: Offline Point: 134 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-Juni-2012 kl. 14:07 |
Hej,
Jeg har væ'ret glad bruger af PH-A110 længe og den har som sådan levet op til mine sparsomme krav, men et godt tilbud i Elgiganten (og efterhånden voksende problemer med at få undertekster til at virke på PH) har betydet at jeg nu er ejer af en Boxee.
Tog kort tid at installere, og den er jo super brugervenlig. GUI ser godt godt ud, og automatisk cover scan etc virker skide godt, MEN....
Jeg har store problemer med at køre Full HD film, der er meget lagging. Det er ikke et netværksproblem eller min server, for jeg kan fint køre de samme filer fra min PH-A110 (mit netvæ'rk er kablet), det må altså væ're i opsætningen eller i selve boxeen...
Jeg har scannet alle mine filer og fået adgang til dem via NFS protocol (hedder det det?), kan det være der problemet ligger?
Jeg har forsøgt med adgang via SMB men så beder den om brugernavn og adgangskode - og det har jeg ikke angivet på NAS, og ved blanke felter her så vil den ikke videre - er det her problemet ligger?
Ved at få adgang til filerne ved ganske alm fil browsing er der også lagging.
Gode råd?
Mvh CJ
|
|
![]() |
|
CJ1409 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Maj-2007 Sted: Sweden Status: Offline Point: 134 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Min NAS er for øvrigt en ReadyNas NV+ Jeg har testet lidt videre og når jeg i stedet vælger UPNP så kan jeg kun se ca. 10 af mine film, til gengæld er der ingen lagging ved Full HD. Problemet er selvfølgelig at hvis jeg angiver UPNP som en kilde så kan jeg kun se de ganske få film..... |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Under opsætningen, har du der sat den til at afspille i samme refreshrate som filmen?
|
|
![]() |
|
kriztian ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Juli-2011 Sted: København Status: Offline Point: 62 |
|
|
![]() |
|
SMB, ok. Så kommer noob spørgsmålet, hvordan får jeg det til at køre. Som skrevet beder den om pw. Det pw jeg har for adm adgang til min NAS virker ikke. En lille guide i opsætning vil være skønt...
|
|
![]() |
|
kriztian ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Juli-2011 Sted: København Status: Offline Point: 62 |
Hej CJ1409
Helt ok, men det kan være svært at pege på én ting du skal gøre. Det er for mig at se bedre at følge en guide step by step, f.eks. denne: http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=41948&highlight=samba |
|
![]() |
|
Ok, men ved at bruge smb skal pc så altid være tændt? Det er jo filerne på min NAS jeg skal have adgang til?
|
|
![]() |
|
Nej, pc skal ikke være tændt, du tilgår dem direkte på din NAS fra din PC.
Men burde du i øvrigt ikke have et username og password på din NAS, just in case?
|
|
![]() |
|
@ kriztian: jeg tilgår dem direkte fra min Boxee, ik?
@Nagash: Synes indstillings mulighederne er ganske begræ'nset, Er det "deinterlacing politik" og hvad skal den stå på?
|
|
![]() |
|
Altså når jeg benytter nfs så har jeg adgang til alle filer og foldere. Problemet ligger i afspilning, som lagger. Enten er problemet nfs adgangen eller Boxee
Via SMB får jeg ikke adgang, da boxeen beder om brugernavn og adgangskode og her aner jeg ikke hvad jeg skal skrive, jeg har mig selv bekendt, ikke oprettet adgangskoder Ved alm fil-browsing har jeg også adgang til alle filer, også lagging Via upnp har jeg adgang til et meget begrænset antal filer, men tilgengæld ingen lagging
|
|
![]() |
|
Hej CJ1409 Ja, du tilgår dem direkte fra din Boxee. Det er altså mystisk at du har de problemer. Jeg tror ikke det er din Boxee, der er noget galt med her. Den "hakken" som du nævner må være et netværks-issue.... Fejlkilder kan være: 1. UPNP hhv. SAMBA 2. Filsystem NFS 3. NAS - hvilket mærke/model er det? Har du installeret seneste firmware? 4. Router - hvilket mærke/model er det? Har du installeret seneste firmware? 5. Boxee Box - Har du installeret seneste firmware? |
|
![]() |
|
1. SAMBA kan jeg jo ikke få til at virke, da den beder om adgangskode, jf. ovenfor
2. 3. Ready NAS NV+ - med nyeste firmware 4. DLINK 5. Jeps Som jeg også skrev så kan det ikke være hastigheden på netværket da alt virker fint fra min Popcorn Hour... Jeg må lige prøve at finde ud af hvordan jeg får SAMBA til at virke så det ikke efterspørger adgangskoder jeg ikke kender....
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |