recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxee lagging
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxee lagging

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
CJ1409 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CJ1409 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Boxee lagging
    Sendt: 08-Juni-2012 kl. 14:07
Hej,

Jeg har væ'ret glad bruger af PH-A110 længe og den har som sådan levet op til mine sparsomme krav, men et godt tilbud i Elgiganten (og efterhånden voksende problemer med at få undertekster til at virke på PH) har betydet at jeg nu er ejer af en Boxee.

Tog kort tid at installere, og den er jo super brugervenlig. GUI ser godt godt ud, og automatisk cover scan etc virker skide godt, MEN....

Jeg har store problemer med at køre Full HD film, der er meget lagging. Det er ikke et netværksproblem eller min server, for jeg kan fint køre de samme filer fra min PH-A110 (mit netvæ'rk er kablet), det må altså væ're i opsætningen eller i selve boxeen...

Jeg har scannet alle mine filer og fået adgang til dem via NFS protocol (hedder det det?), kan det være der problemet ligger?

Jeg har forsøgt med adgang via SMB men så beder den om brugernavn og adgangskode - og det har jeg ikke angivet på NAS, og ved blanke felter her så vil den ikke videre - er det her problemet ligger?

Ved at få adgang til filerne ved ganske alm fil browsing er der også lagging.

Gode råd?

Mvh CJ

Til top
CJ1409 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CJ1409 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 15:04

Min NAS er for øvrigt en ReadyNas NV+

Jeg har testet lidt videre og når jeg i stedet vælger UPNP så kan jeg kun se ca. 10 af mine film, til gengæld er der ingen lagging ved Full HD. Problemet er selvfølgelig at hvis jeg angiver UPNP som en kilde så kan jeg kun se de ganske få film.....

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2012 kl. 16:59
Under opsætningen, har du der sat den til at afspille i samme refreshrate som filmen?
Til top
kriztian Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juli-2011
Sted: København
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kriztian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2012 kl. 09:55
"Jeg har forsøgt med adgang via SMB men så beder den om brugernavn og adgangskode - og det har jeg ikke angivet på NAS, og ved blanke felter her så vil den ikke videre - er det her problemet ligger?"

Jeg ville helt sikkert få SMB op at køre, idet min erfaring med UPNP ikke er gode, hverken på Boxee, PS3, Tvix, m.v.

"
Til top
CJ1409 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CJ1409 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2012 kl. 10:02
SMB, ok. Så kommer noob spørgsmålet, hvordan får jeg det til at køre. Som skrevet beder den om pw. Det pw jeg har for adm adgang til min NAS virker ikke. En lille guide i opsætning vil være skønt...
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kriztian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2012 kl. 10:51
Hej CJ1409

Helt ok, men det kan være svært at pege på én ting du skal gøre. Det er for mig at se bedre at følge en guide step by step, f.eks. denne:

http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=41948&highlight=samba

Til top
CJ1409 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CJ1409 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2012 kl. 11:09
Ok, men ved at bruge smb skal pc så altid være tændt? Det er jo filerne på min NAS jeg skal have adgang til?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kriztian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2012 kl. 11:12
Nej, pc skal ikke være tændt, du tilgår dem direkte på din NAS fra din PC.

Men burde du i øvrigt ikke have et username og password på din NAS, just in case?
Til top
CJ1409 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CJ1409 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2012 kl. 11:45
@ kriztian: jeg tilgår dem direkte fra min Boxee, ik?

@Nagash: Synes indstillings mulighederne er ganske begræ'nset, Er det "deinterlacing politik" og hvad skal den stå på? 

Til top
CJ1409 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CJ1409 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2012 kl. 12:06
Altså når jeg benytter nfs så har jeg adgang til alle filer og foldere. Problemet ligger i afspilning, som lagger. Enten er problemet nfs adgangen eller Boxee

Via SMB får jeg ikke adgang, da boxeen beder om brugernavn og adgangskode og her aner jeg ikke hvad jeg skal skrive, jeg har mig selv bekendt, ikke oprettet adgangskoder

Ved alm fil-browsing har jeg også adgang til alle filer, også lagging

Via upnp har jeg adgang til et meget begrænset antal filer, men tilgengæld ingen lagging

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kriztian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2012 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af CJ1409 CJ1409 skrev:

@ kriztian: jeg tilgår dem direkte fra min Boxee, ik?

@Nagash: Synes indstillings mulighederne er ganske begræ'nset, Er det "deinterlacing politik" og hvad skal den stå på? 

Hej CJ1409

Ja, du tilgår dem direkte fra din Boxee.

Det er altså mystisk at du har de problemer. Jeg tror ikke det er din Boxee, der er noget galt med her. Den "hakken" som du nævner må være et netværks-issue....

Fejlkilder kan være:

1. UPNP hhv. SAMBA
2. Filsystem NFS 
3. NAS - hvilket mærke/model er det? Har du installeret seneste firmware?
4. Router - hvilket mærke/model er det? Har du installeret seneste firmware?
5. Boxee Box - Har du installeret seneste firmware?

Til top
CJ1409 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CJ1409 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2012 kl. 13:04
1. SAMBA kan jeg jo ikke få til at virke, da den beder om adgangskode, jf. ovenfor
2.
3. Ready NAS NV+ - med nyeste firmware
4. DLINK
5. Jeps

Som jeg også skrev så kan det ikke være hastigheden på netværket da alt virker fint fra min Popcorn Hour...

Jeg må lige prøve at finde ud af hvordan jeg får SAMBA til at virke så det ikke efterspørger adgangskoder jeg ikke kender....
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu