|
Nyt fjernsyn, meget lys stue/Refelkser = ??? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
kbaggen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-December-2006 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 328 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Juni-2012 kl. 15:31 |
||
Hej,
det 6 år gamle Pana 42 tommer plasma (1024x768 opløsning) er begyndt ikke at være så tillokkende mere og tankerne kredser sig om vi skal skifte det ud. Da vores stue er meget lys er der mange reflekser i nuværende skærm, er jeg begyndt at overveje om det skal egentlig være et plasma igen, ja, tak skæbne, fy for phufa, jeg overvejer ligefrem et LED! Så hvis ønsket er et TV til lys stue og det skal bruges til YouSee DVB-C TV (mellempakke = få HD kanaler) samt især film/BluRay/Xbox360, hvad skal man så kigge efter! 3D, SmartTV og andet hø er lige gyldigt. TVet skal min. være 46 tommer og velegenet til gaming, dvs. ingen spøgelse/slørhale effekter! Philllips LED fjernsyn virker meget mat og uden de store refleks problemer og derfor overvejer jeg lidt Phillips 21:9 fjernsyn? Men har pt et billigt 32 tommer LED som soverværelse fjernsyn, som lider af spøgelse/slørhale effekter og derfor er jeg lidt skeptisk overfor Phillips som stue-alter til film og gaming! Derudover vil et 21:9 nok ikke være godt med gaming? Men bud på TV til lys stue er meget velkommen velkommen? Og er der egentlig nogle grund til stadig at overveje plasma når man vil ud ove refleksionerne? Hilsen KBN
Redigeret af kbaggen - 11-Juni-2012 kl. 15:32 |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Masser, for det første er langt de fleste nye LCD tv med blank skærm som reflekterer lyset på samme vis som et plasmapanel. Dernæst er refleksioner ikke nær så udpræget et problem på de gode plasma af i dag som på dit gamle tv. Philips er i min verden absolut no-go. Klaus |
|||
![]() |
|||
kbaggen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-December-2006 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 328 |
||
Oki, er der nogle mærker der er bedre end andre iht. refleksioner? Vil glæde mig hvis folk ville sagde at de nye Pana`er er super på dette område :-)
|
|||
![]() |
|||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
||
![]() Redigeret af Hother - 12-Juni-2012 kl. 09:57 |
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
![]() |
|||
||
Oki, har kigget lidt på Samsuns D8005 og D7005 begge plasma (identisk billedkvalitet/retension filter såvidt jeg har forstået). De skulle eftersigende være næste lige så gode iht. refleksionr som Pana VT50, og bedre end Pana GT30. Synes Pana VT50 og en pris på 15-17k er lige i overkanten.........så kan være jeg skal kigge lidt på dissse samsungs plasma!
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |