|
Deaktivere fjernbetjening |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
puttitat ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-November-2011 Status: Offline Point: 14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Juni-2012 kl. 14:29 |
|
Hej Forum
Jeg har 2 skønne Samsung skærme stående i umiddelbar nærhed af hinanden. Jeg har bare det problem, at vil jeg tænde TV'et der står 1½ meter fra min Samsung PC-skærm (27" Syncmaster P2770HD), slukker fjernbetjeningen samtidigt min PC-skærm. Ikke specielt snildt. Kan jeg gøre noget her? At installere et app på min telefon (Samsung Remote) synes jeg ikke er en god løsning.
|
||
![]() |
||
Jwin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2008 Sted: København, DK Status: Offline Point: 769 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Sæt gaffa-tape over IR øjet på den lille skærm..... Works all the time.
J |
||
![]() |
||
puttitat ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-November-2011 Status: Offline Point: 14 |
|
Hvis bare jeg vidste hvor IR-modtageren sad.
Desuden er jeg ikke interesseret i at ødelægge min skærm æstetisk. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19681 |
|
Dæk halvdelen af skærm en af og se om du nu kan slukke/tænde. Kan du ikke det, så er modtageren der et sted. Den del modtageren sidder på , dækker du nu halvdelen af og sådan fortsætter du til du har fundet stedet - som du så dækker af med et fint lille klistermærke
Så find et pænt klistermærke, eller skil skærmen ad og pil ir-modtageren ud.... Klaus |
||
![]() |
||
|
Fantastisk idé. Jeg skiller da min skærm af.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19681 |
|
Jeg ville nok nøjes med et diskret lille klistermærke...... Men det er ulempen ved at have 2 tv i samme stue af samme fabrikat. Så tænder og slukker de samtidig. Klaus |
||
![]() |
||
TommyF ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-December-2003 Sted: Brøndby Status: Offline Point: 625 |
|
Man kunne jo også sætte en tape stump af samme farve som TV har, så kan det ikke ses...
|
||
![]() |
||
|
Mh, jeg skal bruge noget meget mørkrødt transparent tape så.
Utroligt man i 2012 stadig ikke har opfundet den funktion, at kunne slå IR fra - evt. kæde TV og fjernbetjening.
|
||
![]() |
||
|
Antallet af folk der skal bruge det er næsten lig nul. Antallet af folk der ikke skal bruge det og som kunne få fucket op i det er højt. Klaus |
||
![]() |
||
Jwin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2008 Sted: København, DK Status: Offline Point: 769 |
|
Det skal nok ikke være transperent tape.....
![]() Redigeret af Jwin - 10-Juni-2012 kl. 20:59 |
||
![]() |
||
|
Det var nu også bare en joke baseret på at tapen skulle matche TV'ets farve.
|
||
![]() |
||
|
Stil en kaffekop foran IR modtageren. Det virker også...... J |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |