recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt fjernsyn, meget lys stue/Refelkser = ???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt fjernsyn, meget lys stue/Refelkser = ???

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt fjernsyn, meget lys stue/Refelkser = ???
    Sendt: 11-Juni-2012 kl. 15:31
Hej,
det 6 år gamle Pana 42 tommer plasma (1024x768 opløsning) er begyndt ikke at være så tillokkende mere og tankerne kredser sig om vi skal skifte det ud.

Da vores stue er meget lys er der mange reflekser i nuværende skærm, er jeg begyndt at overveje om det skal egentlig være et plasma igen, ja, tak skæbne, fy for phufa, jeg overvejer ligefrem et LED!

Så hvis ønsket er et TV til lys stue og det skal bruges til YouSee DVB-C TV (mellempakke = få HD kanaler) samt især film/BluRay/Xbox360, hvad skal man så kigge efter!

3D, SmartTV og andet hø er lige gyldigt. 

TVet skal min. være 46 tommer og velegenet til gaming, dvs. ingen spøgelse/slørhale effekter!

Philllips LED fjernsyn virker meget mat og uden de store refleks problemer og derfor overvejer jeg lidt Phillips 21:9 fjernsyn? Men har pt et billigt 32 tommer LED som soverværelse fjernsyn, som lider af spøgelse/slørhale effekter og derfor er jeg lidt skeptisk overfor Phillips som stue-alter til film og gaming! Derudover vil et 21:9 nok ikke være godt med gaming?

Men bud på TV til  lys stue er meget velkommen velkommen? Og er der egentlig nogle grund til stadig at overveje plasma når man vil ud ove refleksionerne?

Hilsen KBN

Redigeret af kbaggen - 11-Juni-2012 kl. 15:32
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2012 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af kbaggen kbaggen skrev:

Og er der egentlig nogle grund til stadig at overveje plasma når man vil ud ove refleksionerne?

Masser, for det første er langt de fleste nye LCD tv med blank skærm som reflekterer lyset på samme vis som et plasmapanel. Dernæst er refleksioner ikke nær så udpræget et problem på de gode plasma af i dag som på dit gamle tv.

Philips er i min verden absolut no-go.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2012 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Og er der egentlig nogle grund til stadig at overveje plasma når man vil ud ove refleksionerne?

Dernæst er refleksioner ikke nær så udpræget et problem på de gode plasma af i dag som på dit gamle tv.

Klaus

Oki, er der nogle mærker der er bedre end andre iht. refleksioner? Vil glæde mig hvis folk ville sagde at de nye Pana`er  er super på dette område :-)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2012 kl. 09:20

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Dernæst er refleksioner ikke nær så udpræget et problem på de gode plasma af i dag som på dit gamle tv.

Klaus

Oki, er der nogle mærker der er bedre end andre iht. refleksioner? Vil glæde mig hvis folk ville sagde at de nye Pana`er  er super på dette område :-)
De nye VT50 er ganske fine omkring refleksioner, men du undgår dem ikke. Og specielt når VT50 viser sine evner ud i sortniveau, så kan der også tilkomme lidt refleksioner. VT50 er dog det bedste jeg set indtil nu omkring måden refleksioner takles på. Men da du har en meget lys stue, så er VT50 ikke så godt egnet. Måske du skulle tage et kig på Pansonic WT50, som så er et LED TV, men faktisk i mine øjne slet ikke så tossetSmile

Redigeret af Hother - 12-Juni-2012 kl. 09:57
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2012 kl. 11:00
Oki, har kigget lidt på Samsuns D8005 og D7005 begge plasma (identisk billedkvalitet/retension filter såvidt jeg har forstået). De skulle eftersigende være næste lige så gode iht. refleksionr som Pana VT50, og bedre end Pana GT30. Synes Pana VT50 og en pris på 15-17k er lige i overkanten.........så kan være jeg skal kigge lidt på dissse samsungs plasma! 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu