recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke software til Windows Media Center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilke software til Windows Media Center

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilke software til Windows Media Center
    Sendt: 13-Juni-2012 kl. 22:13
Hej,

Ville lige høre om nogen af jer har fundet ud af hvad for noget software man skal installere for at kunne afspille følgende i Media Center

1. MKV'er og bitstreame lyden deraf

2. Musik ved bitstreaming

3. surround-lydsporet i TV-kanaler

Vil helst ikke installere codec-packs, da jeg har meget dårlige erfaringer med dette. De ødelægger som regel mere end de gavner. Så det ville være nice med et par eller 3/4 codecs, hvor man ved hvad de gør.

Jeg takker rigtig mange gange for hjælpen! Smile

Mvh.
Hessi

Redigeret af Hessi - 13-Juni-2012 kl. 22:15
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 22:28
Jeg vil tro at saf6 kan klare det hele.
Jeg havde ikke meget fidus til det før jeg prøvede.

Indeholder bla. ffdshow (kan bruges til bitstreaming),lav filters, power dvd 12 video codec og divx aac decoder (eneste jeg har prøvet som kan klare he-aac 5.1 på drhd)
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af stefanb stefanb skrev:

Jeg vil tro at saf6 kan klare det hele.
Jeg havde ikke meget fidus til det før jeg prøvede.

Indeholder bla. ffdshow (kan bruges til bitstreaming),lav filters, power dvd 12 video codec og divx aac decoder (eneste jeg har prøvet som kan klare he-aac 5.1 på drhd)

Lyder meget interessant. Du nævner PowerDVD 12 video codec, men hvad med audio codec til bitstreaming af HD-lydformater? Og virker den sådan at den ikke bruger en plug-in, men Medie Centerens egen brugerflade? Smile
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 22:54
For ikke at blive slagtet af eksperterne så skal det lige siges at jeg ikke er ekspert på området :-)

Men ffdshow kan vistnok bitstreame alt via hdmi.
Og så mener jeg det er et spørgsmål om hvilke prioriteter (merits) de forskellige codecs har. Man kan godt have en hel stak forskellige filtre, men det er dem med de højeste merits der bliver brugt.

Hvis du har mulighed for at gendanne din pc via et image inden du eksperimenterer så kunne du jo prøve at installere saf6 og se hvad der sker :-)

Men du skal have en unlocked vers. Prøv at læse: http://forum.team-mediaportal.com/threads/saf-v6-based-on-lavf.95635/
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2012 kl. 01:06
Nogen der ved hvordan man konfigurere SAF6 til bedst mulig billedkvalitet, og bedste muligt bitstreaming lydkvalitet (hvis det ellers kan siges sådan)?
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2012 kl. 08:04
Ideen i SAF er at du ikke skal konfigurere noget, installer og så køre det. Det er lavet til Media Portal, så ved ikke helt om det virker til MCE.
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2012 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Nogen der ved hvordan man konfigurere SAF6 til bedst mulig billedkvalitet, og bedste muligt bitstreaming lydkvalitet (hvis det ellers kan siges sådan)?

Man kan vel ikke skrue op eller ned for kvaliteten på bitstreaming. Bitstreaming handler vel om bare at sende lydformatet videre uden at røre ved det. Altså lade sit tv/receiver dekode lyden og IKKE pcen.

På mit system synes jeg at powerdvds video codec giver det bedste billede.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 893
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2012 kl. 12:13
Jeg kører TMT 5.2 som

Afspiller MKV samt BD med bitstreaming over til min AV-Reciever

Afspiller Flac med følgende opskrift

Har altid DD på DR-HD via HDHomerun Dual channel C-tuner

Redigeret af jespermart - 15-Juni-2012 kl. 12:13
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu