|
Canal Digital(DVB-S) og cam/smartkort |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
KL ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 299 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Juni-2012 kl. 10:15 |
Hej,
Det oldtidslevn af en bærbar som fungerede som min kortserver (newcs) for mine tre DVB-S tunere i 7mc brændte helt af. Nu har jeg flyttet funktionen og min Smargo over på en Linksys NSLU2 som med møje og besvær (Er Linux Noob) nu fungerer fint. Måtte droppe Newcs og bruge Oscam og i den forbindelse kan jeg se at der er kommet et par nye CAID'er på mit 5-6 år gamle smartcard og det er dem der nu bliver opdateret med abbonoment info. Efter som at Canal Digital i længere tid har benyttet pairing til HD kanalerne har jeg jo været "heldig" fordi mit gamle kort ikke er pairet med noget og derfor virker HD kanalerne fint. Men nu lurer jeg lidt på om de nye CAID'er er begyndelsen til HD kanalernes død ved at der skal implementeres pairing med mit kort. I såfald er min NSLU2/Smargo vel historie? /KL |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |