recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha vs Onkyo valg af indgang
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha vs Onkyo valg af indgang

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4944
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yamaha vs Onkyo valg af indgang
    Sendt: 14-Juni-2012 kl. 14:06
Vi har i firmaet indrettet et mødelokale med Bluray, computer og AppleTV igennem en Yamaha RX-V671 Receiver.


Yamaha RX-V671 Receiver

Det er en fin receiver, men jeg har nogle problemer i forhold til configurationen.

Jeg har en hdmi matrixswitch på inden recieveren, så jeg kan vælge at sende hvad som helst ud på enten et fjernsyn bagerst i rummet eller en projektor med lærred.

Alt som sendes til projektoren går igennem Yamaha receiveren, så lyden i rummet altid matcher billedet på projektoren.

Nu kommer bøvlet, for direktøren vil gerne kunne sætte vores trådløse mikrofon sæt til Yamaha receiveren og kunne tale imens der er billede på.

Følgende ønsker jeg at konfigurere:

  • Knap 1 (Scene 1) HDMI 1 + HDMI

  • Knap 2 (Scene 2) HDMI 1 + Analog 1

Det ser ud til at jeg er begrænset til ikke at kunne have 2 indstillinger med samme HDMI, men med forskellig lyd. Er der en venlig sjæl som evt. kan be eller afkræfte dette.

På min gamle Onkyo 605, kan jeg sagtens gøre ovenstående og jeg ville også have haft valgt Onkyo. Men da vi stod i Elgiganten var der ingen Onkyo på lager og sælgeren sagde de kunne det samme.

Er der evt. én som har en Onkyo receiver der kan det ønskede som gerne vil bytte med en sprit ny Yamaha receiver? Smile

Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2012 kl. 14:59
Det står på side 28 i brugermanual, hvis du ikke har den kan du hente den under support her:


Og husk. når du har lavet indstillingen kan du holde en af Scene knapperne ( store hvide på fjern.betj. ) nede i 5 sek. så gemmer den indstillingern på den knap
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4944
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2012 kl. 15:34
For mig ser det ud som om HDMI 1 bliver bundet op permanent på en lydindgang i opsætningen.

På den måde vil jeg jo ikke i dagligdagen kunne skifte imellem 2 forskellige lydindgange på HDMI 1 uden at skulle ind og ændre opsætningen.

Men det er måske mig som den er helt gal med?
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2012 kl. 17:32
Du kan bare lave 2 forskellige Scene indstillinger men med samme HDMI indgang.

Lav først en indstilling med HDMI indgang og den lyd indgang du vil bruge, gem den på den ene Scene knap. f.eks. DVD ( hold knappen nede i 5 sek. )

Derefter laver du en indstilling med samme HDMI indgang, men med en anden lyd indgang og gemmer den på en anden Scene knap, f.eks. TV, ved at holde knappen nede i 5 sek.

Håber det giver mening, der er en af disse knapper på fjernbetjning du skal gemme på ved at holde nede i 5 sek.


Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2012 kl. 17:35
bumb

Redigeret af Pony65 - 14-Juni-2012 kl. 17:40
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4944
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2012 kl. 16:42
Jeg kan godt gemme HDMI på både SCENE1 og SCENE2 knappen. Men når jeg skifter lydindgang, så gælder det for begge scener.

Jeg har prøvet at gemme scenerne og skifte lydindgang bagefter, men jeg har også prøvet at gøre det før jeg gemmer. Uanset hvad jeg gør, så kan jeg ikke få HDMI1 på begge scener med en forskellig indgang.

Kan det måske være firmware udgaven - eller noget?


Redigeret af Cyberguyen - 15-Juni-2012 kl. 16:43
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2012 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg kan godt gemme HDMI på både SCENE1 og SCENE2 knappen. Men når jeg skifter lydindgang, så gælder det for begge scener.

Jeg har prøvet at gemme scenerne og skifte lydindgang bagefter, men jeg har også prøvet at gøre det før jeg gemmer. Uanset hvad jeg gør, så kan jeg ikke få HDMI1 på begge scener med en forskellig indgang.

Kan det måske være firmware udgaven - eller noget?
 
Nej!
 
Der er ikke en overskydende udgang på HDMI-matrix? Så ville du jo kunne trække et ekstra HDMI fra boksen, og så bruge analog lyd med den..
 
M.v.h.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2012 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg kan godt gemme HDMI på både SCENE1 og SCENE2 knappen. Men når jeg skifter lydindgang, så gælder det for begge scener.

Jeg har prøvet at gemme scenerne og skifte lydindgang bagefter, men jeg har også prøvet at gøre det før jeg gemmer. Uanset hvad jeg gør, så kan jeg ikke få HDMI1 på begge scener med en forskellig indgang.

Kan det måske være firmware udgaven - eller noget?

Mærkeligt !

Er du sikker på at du har gemt, når du holder scene knappen nede står der på skærmen når den har gemt indstillinger.

Gør den også det ved dig ?

Du skal selvfølgelig vælge lyd indgang og så gemme på en ny scene knap, du gør det forkert
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2012 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Du skal selvfølgelig vælge lyd indgang og så gemme på en ny scene knap, du gør det forkert
 
Har du prøvet nøjagtigt det setup, som der er problemer med, siden du så sikkert kan sige, at der gøres noget forkert?
 
M.v.h.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2012 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

 
 
Har du prøvet nøjagtigt det setup, som der er problemer med, siden du så sikkert kan sige, at der gøres noget forkert?
 
M.v.h.

Ja, nøjagtigt

Både på min gamle RV-2065 og min nye Yamaha

NB. men går selvfølgelig kun udfra at 671 også kan, men den minder meget om 2065'ern
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4944
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2012 kl. 10:46
Der må være en forskel...

Jeg indstiller HDMI1 med HDMI audio - holder SCENE1 knappen nede og kan se at den gemmer.
Så skifter jeg til SCENE2 går ind og vælger HDMI1 og vælger ANALOG1 og holder SCENE2 knappen nede så den gemmer.

Bagefter når jeg slår over på SCENE1 eller SCENE2 er det kun ANALOG1 som er på.  ØV Thumbs Down

Oprindeligt var planan at købe en Onkyo, men sælgeren stod og sagde der ikke var forskel.
Min chef stod i baggrunden og trippede og så ud som om han bare tænkte - det er da lige meget hvad vi vælger nu står nørden og roder rundt med petitesser. Så jeg godtog Yamaha og har nu problemet. Unhappy

Ender nok med at købe en Onkyo og sælge Yamaha på ebay Ouch
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2012 kl. 11:07
Og der er ikke - som jeg foreslog - en ekstra HDMI-udgang på den HDMI-boks?
 
M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu