recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Strømgren's StueBio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Strømgren's StueBio

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Stromgren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Januar-2010
Sted: Valby København
Status: Offline
Point: 275
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stromgren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Strømgren's StueBio
    Sendt: 15-Juni-2012 kl. 23:57
Så blev de min tur til at dele min lille Bio med jer andre.

Tv Panasonic 50g30y
Receiver Marantz SR7005
Bluray Nad T557
Xbox 360 slim
Apple tv3
Popcorn a-110
Ipad til Spotify

Fronter Dali Lektor 6
Center Dali Lektor LCR
Bag Gale 3060

Panasonic TX-P50G30Y
Marantz sr7005 receiver
Nad t557 Bluray
Dali Lektor 6 fronter
Dali Lektor Lcr Center
gale 3060 Bipolar Bag
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2009
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2012 kl. 09:45
Står dine fronter banket helt ad væggen?  Har du prøvet hvordan de lyder, hvis de får lidt mere luft?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stromgren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2012 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af SoundWave SoundWave skrev:

Står dine fronter banket helt ad væggen?  Har du prøvet hvordan de lyder, hvis de får lidt mere luft?
Nej de står 12 cm fra væggen, kan godt se det ser ud som om et står helt op af væggen
Panasonic TX-P50G30Y
Marantz sr7005 receiver
Nad t557 Bluray
Dali Lektor 6 fronter
Dali Lektor Lcr Center
gale 3060 Bipolar Bag
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2012 kl. 11:45
12 cm er heller ikke meget. Prøv at sætte et godt nummer på med bas, og flyt så HT 30 cm ud fra væggen, og du vil opleve "mindre" men renere basgengivelse.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stromgren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2012 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

12 cm er heller ikke meget. Prøv at sætte et godt nummer på med bas, og flyt så HT 30 cm ud fra væggen, og du vil opleve "mindre" men renere basgengivelse.
Har de noget at sige når basporten sider foran på højt. manuellen siger der bare skal være 10 cm bagud og til siderne, hvid ja må jeg lige prøve konen tror jo snart jeg er idiot når jeg flytter rundt på det hele tiden
Panasonic TX-P50G30Y
Marantz sr7005 receiver
Nad t557 Bluray
Dali Lektor 6 fronter
Dali Lektor Lcr Center
gale 3060 Bipolar Bag
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2012 kl. 19:54
Ja jeg vil mene at det er ligegyldigt. Væggen virker som "basforstærker" af uheldige resonanser, der mudrer bassen
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stromgren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2012 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja jeg vil mene at det er ligegyldigt. Væggen virker som "basforstærker" af uheldige resonanser, der mudrer bassen
Så skal det prøves
Panasonic TX-P50G30Y
Marantz sr7005 receiver
Nad t557 Bluray
Dali Lektor 6 fronter
Dali Lektor Lcr Center
gale 3060 Bipolar Bag
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2012 kl. 09:35
Et lille råd.
Ryk din center ud til kanten af dit tv møbel, da der sker refleksioner hen sf møblet, når den står helt inde ved muren.
Den kan du jo rykke på samme tid med fronterne, så opdager konen det nok ikke
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stromgren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2012 kl. 11:59
Så blev de rykket lidt frem 25 cm fra væggen blev det til ellers var de kommet midt ud i stuen

Centeren blev osse rykket frem

har kun fået afprøvet med stereo musik, men her har det givet en hel del bassen er mere præcis og tydelig, har fornyeligt skiftet fra Nad T747 til min nuværende Marantz og der oplevede jeg en klar forbedring af bassen ved musik men at rykke højt. frem har helt klart givet det hele et ekstra løft

Panasonic TX-P50G30Y
Marantz sr7005 receiver
Nad t557 Bluray
Dali Lektor 6 fronter
Dali Lektor Lcr Center
gale 3060 Bipolar Bag
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2012 kl. 12:15
Lyder godt! Og så er højttalerne også smukkere når de ikke står klinet op ad væggen. Så er det bare om fruen også synes det.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stromgren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2012 kl. 12:25
Der var ikke de store indvendinger mod fronterne men reaktionen til center var noget lignende, der skal den fandme ikke stå det er sku for grimt, men nu lar jeg den bare stå og så må vi se om hun ikke glemer det er grimt Wink
Panasonic TX-P50G30Y
Marantz sr7005 receiver
Nad t557 Bluray
Dali Lektor 6 fronter
Dali Lektor Lcr Center
gale 3060 Bipolar Bag
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2012 kl. 12:32
Hvis hun får et ønske opfyldt, "glemmer" hun alt om de højttalere.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu