|
Media portal og Codec |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ivanhoue ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Juni-2012 kl. 13:56 |
Hej jeg har altid brug media center. Lige ind til fornylig hvor jeg blev træt af deres måde at håndtere film. Har så fået anbefalet at bruge media portal. Jeg har købt mig en Hdhomerun da det os skulle kunne give mig alle de hd kanaler jeg nu engang får fra Yousee. Men min spørgsmål er så hvad skal jeg bruge af codec. Jeg kan se næsten alle mine kanaler uden problem men nogle få hakker fx Thevoice og dr1 siger den ingen ledige kort? Hvad kan dette skyldes går jeg ind i hdhomerun viewer så virker de fint. så jeg går ud fra det måske bare er en codec fejl?
Beklager stavefejl.
|
|
![]() |
|
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis den skriver ingen ledige kort burde det ikke have noget med codecs at gøre, men nok nærmere måden kortet/modtageren er konfigureret på.
mht codecs så prøv at læse her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112101&title=codecs-til-mediaportal |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Jeg bruger PowerDVD codecs til alm. tv-kiggeri på min MediaPortal.
Det har jeg fundet ud af passer bedst til min opsætning. |
|
![]() |
|
ivanhoue ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
Jeg har nu fået tv kanalerne til at holde op med at lag :). Følgte den guide du linkede til Stefanb.
Jeg ved ikke hvad jeg har gjort forkert når jeg kun har problemer med dr1 fx. Samt jeg syntes at media potal køre langsomt burde ikke være min pc da det er en Intel core 2 quad q6600 2.40Ghz med 6 gb ram?? Noget jeg har indstilt forkert måske?
|
|
![]() |
|
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
Okay.. Hvordan langsom? I menuerne eller?
|
|
![]() |
|
ja langsom til at starte det op (indlæser plugin osv har slået ting fra ikke tilføjet noget) samt når jeg klikker på tv så går der os ca 30 sek til 1 min før den er klar til tv :S.
|
|
![]() |
|
Et godt bud kunne være at disable ipv6 på dit netværkskort. Og samtidig bruge en fast ip (ved multiseat)
|
|
![]() |
|
er gjort nu. den står lang tid på Initaliserer indgangs enheder.
Samt stadig lang til på at åbne tv mondulet. Dr1 siger den intet signal ved:S. Jeg har yousee noget jeg måske har indtilt forkert?
|
|
![]() |
|
Der skal vi nok have en anden på banen. Jeg hverken forstand hdhomerun eller dvb-c.
|
|
![]() |
|
Bare i orden :). Håber vis andre ser det og ved noget de siger til :).
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |