|
Tillykke Paul McCartney med 70 år |
Besvar |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 18-Juni-2012 kl. 16:43 |
Good old chap ex Beatle Paul McCartney fylder 70 i dag. Hvad han har betydet for den musik vi hører i dag er ikke småting. Sammen med John Lennon lavede han mange ørehængere i Beatles tiden. Og sammen med Wings endnu flere. I dag er han bare solo.
Redigeret af Kampus - 18-Juni-2012 kl. 16:44 |
|
Lennon
Guld medlem Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Han overgik nu aldrig Beatles klassikere som feks :"Yesterday" - "Hey Jude" - "Eleanor Rigby" og øhhh "When Im 64" . .
|
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
Næh, for han skrev dem jo selv
|
|
SVP03
Guld medlem Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Funktioner
Tak(0)
|
Selv jeg er 25 år yngre er det bare fed musik og tekster der i de fleste tilfælde er tidsløse.
En stor mand. |
|
SVP03
|
|
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
Der spilles McCartney musik i øjeblikket på P4
|
|
Bruger udmeldt 9
-- Oprettet: 30-November-2005 Status: Offline Point: 2048 |
Funktioner
Tak(0)
|
I mine ører er "Let It Be", det bedste nummer, han nogensinde har skrevet.
Da jeg var teenager i 80'erne, var det nok "Say, Say, Say" sammen med Michael Jackson, der var favoritten. |
|
Lennon
Guld medlem Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Netop. Men "Beatles-filteret" var med til at skærpe hans kreativitet og samtidigt holde hans lidt for poppede sentimentalitet stangen. Og i min verden er det altså ganske få Wings eller MCcartney solo ting der kommer i nærheden af hans Beatles sange . Men bla "Another Day" , "Hi-Hi-Hi", "Live and let die" ,"Juniors Farm", " Band on The Run" er fornemme numre .
|
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
Ikke enig i at han er for poppet efter Beatles. Kommer selvfølgelig an på hvordan man definerer "poppet". Prøv at lytte til MTV Unplugged - the official bootleg fra 1991, hvor han udfolder hele sit talent.
|
|
Lennon
Funktioner
Tak(0)
|
Den var nemlig god Men den består altså også kun af Beatles numre samt cover numre . . |
|
Samsung PS63C7705
|
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
Kan se du nævner et par Wings nr. Jeg synes slet ikke de numre er for poppede heller: Band On The Run - Another Day - Live and Let Die - My Love - Silly Love Songs - Pipes of Peace - Hi Hi Hi - Mull of Kintyre - With A Little Luck - und so weiter.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |