recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Media portal og Codec
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Media portal og Codec

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ivanhoue Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ivanhoue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Media portal og Codec
    Sendt: 18-Juni-2012 kl. 13:56
Hej jeg har altid brug media center. Lige ind til fornylig hvor jeg blev træt af deres måde at håndtere film. Har så fået anbefalet at bruge media portal. Jeg har købt mig en Hdhomerun da det os skulle kunne give mig alle de hd kanaler jeg nu engang får fra Yousee. Men min spørgsmål er så hvad skal jeg bruge af codec. Jeg kan se næsten alle mine kanaler uden problem men nogle få hakker fx Thevoice og dr1 siger den ingen ledige kort? Hvad kan dette skyldes går jeg ind i hdhomerun viewer så virker de fint. så jeg går ud fra det måske bare er en codec fejl?

Beklager stavefejl.
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 17:03
Hvis den skriver ingen ledige kort burde det ikke have noget med codecs at gøre, men nok nærmere måden kortet/modtageren er konfigureret på.

mht codecs så prøv at læse her:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112101&title=codecs-til-mediaportal
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 17:35
Jeg bruger PowerDVD codecs til alm. tv-kiggeri på min MediaPortal.
Det har jeg fundet ud af passer bedst til min opsætning.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ivanhoue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 18:32
Jeg har nu fået tv kanalerne til at holde op med at lag :). Følgte den guide du linkede til Stefanb.
Jeg ved ikke hvad jeg har gjort forkert når jeg kun har problemer med dr1 fx. 
Samt jeg syntes at media potal køre langsomt burde ikke være min pc da det er en Intel core 2 quad q6600 2.40Ghz med 6 gb ram??
Noget jeg har indstilt forkert måske?
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 18:54
Okay.. Hvordan langsom? I menuerne eller?
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ivanhoue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 18:55
ja langsom til at starte det op (indlæser plugin osv har slået ting fra ikke tilføjet noget) samt når jeg klikker på tv så går der os ca 30 sek til 1 min før den er klar til tv :S.
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 19:00
Et godt bud kunne være at disable ipv6 på dit netværkskort. Og samtidig bruge en fast ip (ved multiseat)
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ivanhoue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 19:16
er gjort nu. den står lang tid på Initaliserer indgangs enheder.
Samt stadig lang til på at åbne tv mondulet. Dr1 siger den intet signal ved:S. Jeg har yousee noget jeg måske har indtilt forkert?
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 19:28
Der skal vi nok have en anden på banen. Jeg hverken forstand hdhomerun eller dvb-c.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ivanhoue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 19:33
Bare i orden :). Håber vis andre ser det og ved noget de siger til :).
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu