recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE: EPG kilde valg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MCE: EPG kilde valg

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: MCE: EPG kilde valg
    Sendt: 18-Juni-2012 kl. 13:18
Hej Recordere,

jeg har nu bidt i det sure æble og købt et abonnoment til ontv (jeg mener at MS burde sørge for at kvaliteten af data er bedre, men pyt nu med det) og har installeret MCImportXMLTV til at hente data herfra.

Er der nogen "nem" måde at sikre at epg kilderne matcher? Eller skal man manuelt igennem samtlige kanaler og sikre at den vælger xmltv udgaven?

Med venlig og helt "grøn i ontv/mcimportxmltv" hilsen

Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 893
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af Moerkbak Moerkbak skrev:

Hej Recordere,

jeg har nu bidt i det sure æble og købt et abonnoment til ontv (jeg mener at MS burde sørge for at kvaliteten af data er bedre, men pyt nu med det) og har installeret MCImportXMLTV til at hente data herfra.

Er der nogen "nem" måde at sikre at epg kilderne matcher? Eller skal man manuelt igennem samtlige kanaler og sikre at den vælger xmltv udgaven?

Med venlig og helt "grøn i ontv/mcimportxmltv" hilsen

Det er den sure vej, manuelt arbejde hele vejen igennem Tongue
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Nichof Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2007
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nichof Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 19:02
Og så husk lige at slå "inband" fra for hver kanal i dit mediecenter, jeg har været ude for at det overstyrer de data der kommer fra MCImportXMLTV.

Mvh.
Niels
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 21:23
hvordan undgår man at kanalen kommer til at hedde fx: DR1 (XMLTV) uden at manuelt rette kanalnavnet?
Til top
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-November-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Point: 425
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2012 kl. 15:56
Kanalen tager vist umiddelbart navn efter det navn der er på EPG data. Men du kan sagtens omdøbe den.

Personligt gider jeg ikke - det er endnu en manuel proces der skal gennemføres når WMC igenigenigen har smidt guide/kanal opsætning.

Faktisk er [XMLTV] mærkningen i den situation en hjælp til at holde styr på hvilke der er sat op med EPG data fra ONTV.

Redigeret af t33j4y - 20-Juni-2012 kl. 15:58
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 13:09
iøvrigt står der ikke (XMLTV) i tvguide osv.
Til top
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-November-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Point: 425
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

iøvrigt står der ikke (XMLTV) i tvguide osv.

Det er korrekt - det står så vidt jeg husker dog i metadata for optagelser, samt under Recordings når du kigger hvad du har planlagt.

Og vist også når man muser over kanalnavnet i Guide.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 15:09
jeg har aktiveret logoer, så nu ser jeg det ikke, men før jeg gjorde dette stod der fx dr 1 (XMLTV) i guiden.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu