recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ethernet over Coax / Power Line
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ethernet over Coax / Power Line

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér teleplus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ethernet over Coax / Power Line
    Sendt: 29-Maj-2012 kl. 00:41
Hej alle.

Familien overveje at flytte til 8 tallet i Ørestaden. Dejlige boliger med fornuftige kvm priser.
Vi har kigget på en bolig hvor konen kiggede efter lamper og farver og jeg kiggede efter el/antenne/netværks installationer.

Stor var min skuffelse at optage at ingen netværks kabler er trukket. Mener det er et billigt sted at spare penge men sådan er det.
Nu får jeg en udfordring at fordele signal fra installations skab (bygget i betonvæg) enten via Power Line eller Coax.
Hvad ville I gøre? Er der nogen der har gjort noget lignende?

Har læst en del anmelderes om Power Line løsninger hvor man ofte fortaler om udfald i signalet og en dårlig performance.
MOCA løsning (Etnernet via Coax) er ikke udbredt i DK men adapter kan skaffes fra USA (Amazon link)

P.S. Nej - at trække en Cat. 5E eller 6 kabel på tværs af nybygget/nymalet lejlighed er ikke en mulighed.

På forhånd tak

Til top
pallemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pallemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 05:58
Ville flytte til anden bolig fx villa hus hvor der kunne laves noget.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 08:30
Det er da vist årets bedste råd at komme med...

Til topic: har endnu ikke selv erfaring med powerline/homeplug, men får det selv om få dage for jeg har indkøbt et sæt for at få trådløst netværk ude i hele haven og i garage osv. Til mit behov kommer det nok stort set kun til at blive brugt til internet og evt lidt streaming af musik fra NAS.

Hvis alle coax kabler er trukket i rør og hver især er sat til en fordeler i teknikskabet kunne man mon så være så heldig at kunne trække et netværkskabel gennem røret?
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér teleplus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Hvis alle coax kabler er trukket i rør og hver især er sat til en fordeler i teknikskabet kunne man mon så være så heldig at kunne trække et netværkskabel gennem røret?

Har kigget i skabbet men har ikke kunne se rør - men tanken har været der.

Min plan er at placere min NAS i installations skab - mest pga. støj. Derfor er det must at kunne streame MKV full HD via Power Plug / Coax - og helst uden data tab.
Musiken skal også streames fra NAS men det håber jeg ikke bliver et problem.
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2010
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 09:13
Har du mulighed for at skifte fodpanelerne. Der findes forskellige løsninger til det. Jeg har selv skiftet mine til primo.

Umiddelbart tror jeg powerlink-løsningerne fungerer udmærket. Jeg har ikke selv prøvet det, men har hørt erfaringer og der er flest med gode erfaringer. 
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér teleplus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af The_Joshua The_Joshua skrev:

Har du mulighed for at skifte fodpanelerne. Der findes forskellige løsninger til det. Jeg har selv skiftet mine til primo.

Umiddelbart tror jeg powerlink-løsningerne fungerer udmærket. Jeg har ikke selv prøvet det, men har hørt erfaringer og der er flest med gode erfaringer. 

Som nævn tildligere - at trække kabler er ikke en mulighed Cry Det ville ellers være det jeg foretrækker.
Kabel skal trækkes fra stuen, via spisestuen, køkken, op af trappen til et skab indbygget i betonvæg. Selv hvis jeg trækker kabler langs paneler/i fodpaneler bliver løsning grim - for ikke at tale om videreføring ind i betonklods Confused

Har caox kabler og power kabler til rådighed - savner erfraringer til HD streaming.
Til top
gadeberg87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-November-2009
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gadeberg87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 13:02
Jeg bruger et ældre set Netgear homeplug, der kan køre max 200 mbit/s. Jeg streamer både 720p og 1080p med dts fra min NAS til min Dune. Jeg har aldrig haft problemer med forbidelsen på disse opløsninger, men fulde bd-iso filer har det ikke kunnet trække. Du skal være opmærksom på at homepluggen skal sidde direkte i et udtag, altså ikke i en fordelerdåse, der er forbundet til udtaget i væggen.

Den kører med 500 mbit/s. Så den burde kunne streame det du efterspørger.

Det jeg linker til er et sæt. Men man kan også sagtens købe enkelt enheder, hvis det passer bedre. Det er også muligt at købe en switch, hvis man skal bruge mere end en netværksport nogle steder.

Redigeret af gadeberg87 - 29-Maj-2012 kl. 13:05
Panasonic Tx-P42V10E, Xbox 360, Dune HD D1, Yamaha RX-V 671, DLS D3, Harmony One, Synology DS209
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2005
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 14:11
Jeg har en Zyxel 4205 og en Zyxel 4225 (med 4 porte), og de snakker indbyrdes sammen med 20-23MB/sek. Altså perfekt til streaming af HD materiale fra min Synology til mit Apple TV2. Kan varmt anbefales, hvis el-installationen understøtter det. Min svoger prøvede samme sæt, men oplevede rigtig dårlig performance, så det afhænger meget af hvordan el'en er strikket sammen.
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2010
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af gadeberg87 gadeberg87 skrev:

Jeg bruger et ældre set Netgear homeplug, der kan køre max 200 mbit/s. Jeg streamer både 720p og 1080p med dts fra min NAS til min Dune. Jeg har aldrig haft problemer med forbidelsen på disse opløsninger, men fulde bd-iso filer har det ikke kunnet trække. Du skal være opmærksom på at homepluggen skal sidde direkte i et udtag, altså ikke i en fordelerdåse, der er forbundet til udtaget i væggen.

Det jeg linker til er et sæt. Men man kan også sagtens købe enkelt enheder, hvis det passer bedre. Det er også muligt at købe en switch, hvis man skal bruge mere end en netværksport nogle steder.

Hvis du søger noget til at styre HD-streaming, af enten film eller IPTV, kan jeg anbefale den her producent: http://www.ruckuswireless.com/ Deres mediaflex har jeg sat nogle stykker op af, de kører HD upåklageligt.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér teleplus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af gadeberg87 gadeberg87 skrev:

500Mbit/sec er en teoretisk hastighed. Lang de fleste test viser hastigehder mellem 50Mbit/sec (2 faser, 2 rum) op til 150Mbit/sec (samme fase, samme rum)
Jeg savner ikke test som sådan - mere en praktisk erfaring fra en der bruger Power Plug og stream til enkelt eller 2 enheder.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér teleplus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af The_Joshua The_Joshua skrev:

Hvis du søger noget til at styre HD-streaming, af enten film eller IPTV, kan jeg anbefale den her producent: http://www.ruckuswireless.com/ Deres mediaflex har jeg sat nogle stykker op af, de kører HD upåklageligt.

Har absolut ingen lyst til at streame via wireless. I beton byggeri som den jeg skal flytte i, er der kun kabler der duer Confused
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér teleplus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af Lightyear Lightyear skrev:

Jeg har en Zyxel 4205 og en Zyxel 4225 (med 4 porte), og de snakker indbyrdes sammen med 20-23MB/sek. Altså perfekt til streaming af HD materiale fra min Synology til mit Apple TV2. Kan varmt anbefales, hvis el-installationen understøtter det. Min svoger prøvede samme sæt, men oplevede rigtig dårlig performance, så det afhænger meget af hvordan el'en er strikket sammen.

20-23MB/sec - jep, nok til HD - og stadig i underkanten hvad min NAS kan trække Confused
Tror at jeg bliver nødt til at kaste mig i det. Hvis det ikke funker - så er der krig mellem mine væge og min borerhammer Big smile
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu