|
NAS til Squeezebox og Spotify? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
nilfri ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 147 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Juni-2012 kl. 10:33 |
|
Jeg har læst så meget her og der, at jeg er blevet rundforvirret.
Jeg vil gerne anskaffe en NAS (og diske...) til at erstatte PC-afviklet Squeezebox. Vi har Duet, Boombox og radio. Primært ønske er afvikling af Squeezebox med Spotify plugin Sekundært at opbevare mediafiler og PC-backup. Ingen streaming af HD-film etc. Der står 117 ting rundt omkring på nettet om Spotify og Squeezebox. Selve NASen er næsten det mindste... Men jeg har ikke rigtigt tid til at lege alt for meget, hvis installationen driller? Er der noget, der bare spiller? Jeg tager med kyshånd mod anbefalinger :) PS: Jeg har vist en ældre NetGear ReadyNAS NV+ stående et sted. Og jeg læser det, som det er de eneste, der officielt bliver supporteret af Logitech til Squeezebox. Men jeg husker den som lidt af en strømædende brumbasse...
|
||
Venlig hilsen
Finn, Roskilde |
||
![]() |
||
kbi7874 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Februar-2010 Sted: Stenløse Status: Offline Point: 86 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hejsa
Jeg købete en Synology DS 211 med 2 diske i, og hvor jeg kører Squeezebox server og det fungere bare meget let at sætte op, så den kan jeg anbefale.
|
||
![]() |
||
nilfri ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 147 |
|
Tak for input. Synology har jeg bestemt også kig på. Kører du spotify - og hvilke Squeezebox "apparater" benytter du?
|
||
Venlig hilsen
Finn, Roskilde |
||
![]() |
||
Pongman ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 259 |
|
Om du bruger Spotify på din Squeezebox eller ej er vel ligegyldigt. Det handler vel om at finde en NAS der kan køre SB tilfredsstillende ? Hvis den gør det er det jo ligemeget om du hører din lokale musik eller via spotify.
Men tror heller ikke går helt galt i byen med en Synology.
Redigeret af Pongman - 18-Juni-2012 kl. 13:52 |
||
![]() |
||
kbi7874 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Februar-2010 Sted: Stenløse Status: Offline Point: 86 |
|
Jeg bruger ikke spottify :) og jeg har squeezebox Duet samt en ekstra reciever
|
||
![]() |
||
|
OK, jamen det burde jo også bare køre fint. Men jeg er bekymret mht. mine duetter og Boomboxe, for der nævnes mange steder, at det er bøvlet/ikke fungerende med dem og så Spotify/Squeezebox på NAS. |
||
Venlig hilsen
Finn, Roskilde |
||
![]() |
||
|
Duetterne skulle bare køre det gør det hos mig den anden du har ved jeg ikke nået om da jeg ikke har sådan en :).
Og det er temmelig nemt, jeg hentede bare et plug-in via synology manager og så kørte det
|
||
![]() |
||
|
Det lyder godt - tak :)
|
||
Venlig hilsen
Finn, Roskilde |
||
![]() |
||
dannemand ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2008 Sted: 8000 Status: Offline Point: 212 |
|
Jeg har en readynas duo, dertil fungerer Spotify ikke. Ret elendigt.
|
||
![]() |
||
Wuffer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
|
Halløjsa,
Havde en Touch, Radio og Duet sat sammen med en ReadyNas Ultra 2. Det kørte super.
|
||
![]() |
||
detlef ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Juli-2006 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1390 |
|
Er det ikke en af de officielt squeezebox understøttede Nas'er? Lyder sært at den ikke kan med spotify plugin'et.... |
||
![]() |
||
Nicoleif ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 987 |
|
Jeg har en Qnap TS-119, en SB Touch og en SB Radio. Kører Spotify official app og det spiller fint. Tidligere var det sådan at den officielle Spotify app kun virkede til SB Touch og Radio. Til de ældre squeezebox'en var det muligt at anvende en 3d-party plugin men det krævede en intel-baseret nas. Ved ikke om det stadig er situationen!
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |