recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS til Squeezebox og Spotify?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAS til Squeezebox og Spotify?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
nilfri Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 147
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nilfri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAS til Squeezebox og Spotify?
    Sendt: 18-Juni-2012 kl. 10:33
Jeg har læst så meget her og der, at jeg er blevet rundforvirret.

Jeg vil gerne anskaffe en NAS (og diske...) til at erstatte PC-afviklet Squeezebox. Vi har Duet, Boombox og radio.

Primært ønske er afvikling af Squeezebox med Spotify plugin
Sekundært at opbevare mediafiler og PC-backup.

Ingen streaming af HD-film etc.

Der står 117 ting rundt omkring på nettet om Spotify og Squeezebox. Selve NASen er næsten det mindste...

Men jeg har ikke rigtigt tid til at lege alt for meget, hvis installationen driller?

Er der noget, der bare spiller? Jeg tager med kyshånd mod anbefalinger :)

PS: Jeg har vist en ældre NetGear ReadyNAS NV+ stående et sted. Og jeg læser det, som det er de eneste, der officielt bliver supporteret af Logitech til Squeezebox. Men jeg husker den som lidt af en strømædende brumbasse...
Venlig hilsen

Finn, Roskilde
Til top
kbi7874 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Februar-2010
Sted: Stenløse
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbi7874 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 13:19
Hejsa

Jeg købete en Synology DS 211 med 2 diske i, og hvor jeg kører Squeezebox server og det fungere bare meget let at sætte op, så den kan jeg anbefale.
Til top
nilfri Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nilfri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af kbi7874 kbi7874 skrev:

Hejsa

Jeg købete en Synology DS 211 med 2 diske i, og hvor jeg kører Squeezebox server og det fungere bare meget let at sætte op, så den kan jeg anbefale.

Tak for input. Synology har jeg bestemt også kig på.

Kører du spotify - og hvilke Squeezebox "apparater" benytter du?
Venlig hilsen

Finn, Roskilde
Til top
Pongman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2007
Point: 259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pongman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 13:48
Om du bruger Spotify på din Squeezebox eller ej er vel ligegyldigt. Det handler vel om at finde en NAS der kan køre SB tilfredsstillende ? Hvis den gør det er det jo ligemeget om du hører din lokale musik eller via spotify.

Men tror heller ikke går helt galt i byen med en Synology.

Redigeret af Pongman - 18-Juni-2012 kl. 13:52
Til top
kbi7874 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbi7874 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af nilfri nilfri skrev:

Jeg bruger ikke spottify :) og jeg har squeezebox Duet samt en ekstra reciever
Til top
nilfri Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nilfri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 16:45

Oprindeligt skrevet af nilfri nilfri skrev:

Jeg bruger ikke spottify :) og jeg har squeezebox Duet samt en ekstra reciever

OK, jamen det burde jo også bare køre fint.

Men jeg er bekymret mht. mine duetter og Boomboxe, for der nævnes mange steder, at det er bøvlet/ikke fungerende med dem og så Spotify/Squeezebox på NAS.

Venlig hilsen

Finn, Roskilde
Til top
kbi7874 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbi7874 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 17:03
Duetterne skulle bare køre det gør det hos mig den anden du har ved jeg ikke nået om da jeg ikke har sådan en :).

Og det er temmelig nemt, jeg hentede bare et plug-in via synology manager og så kørte det
Til top
nilfri Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nilfri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 18:03

Duetterne skulle bare køre det gør det hos mig den anden du har ved jeg ikke nået om da jeg ikke har sådan en :).

Og det er temmelig nemt, jeg hentede bare et plug-in via synology manager og så kørte det

Det lyder godt - tak :)
Venlig hilsen

Finn, Roskilde
Til top
dannemand Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juli-2008
Sted: 8000
Point: 212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dannemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 00:30
Jeg har en readynas duo, dertil fungerer Spotify ikke. Ret elendigt.
Til top
Wuffer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wuffer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 13:58
Halløjsa,

Havde en Touch, Radio og Duet sat sammen med en ReadyNas Ultra 2. Det kørte super.

Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Point: 1390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér detlef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 18:09

Oprindeligt skrevet af dannemand dannemand skrev:

Jeg har en readynas duo, dertil fungerer Spotify ikke. Ret elendigt.

Er det ikke en af de officielt squeezebox understøttede Nas'er? Lyder sært at den ikke kan med spotify plugin'et....

Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 987
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicoleif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 20:40
Jeg har en Qnap TS-119, en SB Touch og en SB Radio. Kører Spotify official app og det spiller fint. Tidligere var det sådan at den officielle Spotify app kun virkede til SB Touch og Radio. Til de ældre squeezebox'en var det muligt at anvende en 3d-party plugin men det krævede en intel-baseret nas. Ved ikke om det stadig er situationen!
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu