|
Rullelærred i budgetklassen? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |||
jonas47
Bruger Oprettet: 28-Juni-2010 Status: Offline Point: 238 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 22-Juni-2012 kl. 10:27 |
||
Står for at flytte i ny lejlighed til august hvor der kun er mulighed for rullelærred løsning.
Eftersom at jeg samtidig påbegynder en ny uddannelse (SU) er mit budget lavest muligt. Mit krav er billedestørrelse på omkring 80", og har derfor kigget på følgende lærred: Har ikke råd til en tab-tension løsning, men skulle også være muligt at opnå et "bulefrit" lærred når dimensionerne ikke er større på billedeoverfladen... Havde i en tidligere lejlighed et helt hvidt manuelt lærred (4:3) som derfor havde et langt drop... Det var 180cm bredt og synes faktisk det fungerede rigtig godt, men solgte det da jeg anskaffede et rammelærred. Det havde ingen buler eller folder i billedefladen. Det lærred jeg linker til har, efter specifikationerne, et langt dropdown, hvilket bliver nødvendigt med min placering af lærredet. Nogen der kender til lærred og kan be- eller afkrafte hvorvidt det er et OK lærred uden glimmer eller hotspot problemer og for den sags skyld om det er plant? |
|||
jonas47
Funktioner
Tak(0)
|
||
...Projektoren der vil blive brugt til formålet er en BenQ W1000
|
|||
jonas47
Funktioner
Tak(0)
|
||
Slet ingen der kan byde ind? Grunden til at jeg overvejer Grandview, er at jeg har set en del svenske hjemmebiografer på nette som bruger Grandview - men det er deres fast rammelærred, så ved ikke om denne rullerlærred model er af samme kvalitet... Alternativ er et Lissau basis lærred fra Hifiklubben, men her indrømmede ekspedienten at det ville bule en smule efter kort tids brug :/ |
|||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2350 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg havde et billigt Qualityscreen lærred, der fik lidt buler. Primært i siden ved afmaskningen, men også en smule på midten. Det var dog ikke noget der generede mig. Mit Lissau C75 har lidt buler i siden.
|
|||
beddemiz
Bruger Oprettet: 17-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 234 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har det omtalte lærred, bare i 92" og der er ingen buler eller noget. Det eneste man skal huske er at det lugter grimt den første uge, men det forsvinder.
|
|||
JordanDK
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Køb dette i stedet for. Har selv 120" matt grey fra ham, flere andre herind har også bestilt hos ham. Hurtig levering og kvaliteten fejler ikke noget. Mit er stadig bule frit og nærmer sig 1 år.
Du får også et lidt større lærred end det du har kigget på, samt det er elektrisk med automatisk stop funktion når du har indstillet lærredet til hvor langt det skal køre ned. Prisen vil blive ca det samme med levering. http://www.ebay.co.uk/itm/New-92-Electric-Motorized-HD-Projection-Screen-Widescreen-16-9-Matt-Grey-/180799007122?pt=UK_Computing_Sound_Vision_Projectors&hash=item2a1875e992 |
|||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|||
jonas47
Funktioner
Tak(0)
|
||
Og du har ikke problemer med genskind eller fejl i overfladen når der er meget lyse scener?
|
|||
jonas47
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det ser jo også fristende ud, men hvor langt dropdown er der på lærredet? Det er en ret væsentlig faktor i min kommende stue
|
|||
JordanDK
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
lige knapt 60 cm dropdown når det er kørt helt ud, selvom de siger 50cm på mit hvert fald.
|
|||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|||
jonas47
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det lyder bare rigtig godt Og det bliver ikke for mørkt med et gråt lærred? Tænker egentlig at det ville gøre sig bedre i en hvis stue, men er bange for at miste for meget lys i billedet...
|
|||
beddemiz
Bruger Oprettet: 17-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 234 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har ikke bemærket noget, men jeg ser heller ikke sådanne ting, jeg går mere op i filmen
|
|||
jonas47
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ok. Umiddelbart virker det andet lærred pludselig mere interessant, men mange tak for hjælpen
|
|||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |