recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony 32EX402 signalstyrke?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony 32EX402 signalstyrke?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Baune Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baune Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony 32EX402 signalstyrke?
    Sendt: 29-April-2012 kl. 19:45
Hej

Kan man i tv'et se den digital signalstyrke nogen steder?
Jeg skal hjælpe de gamle næste weekend med indstilling igen igen, og kan intet finde omkring signalstyrke som jeg mistænker for at være meget lav.

Mvh Henrik

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2012 kl. 19:51
Jeg har ikke samme model.

På min Sony trykker jeg på options.

Så kommer der en menu frem med et punkt der hedder systemoplysninger.

Vælg den og så har du signalstyrke.Smile
Til top
Baune Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baune Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 15:32
Hey Mufti

Tak for hintet.

Til top
mach3 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-August-2006
Point: 366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mach3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2012 kl. 16:13
kan se det er en gammel tråd, men hedder det ikke "signalniveau" på sony? denne afhænger af antal af bitfejl så vidt jeg kan se.

signalstyrke på den anden side er den som kan ses på QAM AGC (automatic gain control). hvis gain control er i minus læser jeg det som at signalet er for kraftigt og hvis gain control er i plus læser jeg det som at signalet ikke er så kraftigt som det burde være - men der er temmelig brede margener til begge sider hvor billedet stadig er fint.

signalniveau og bitfejl er nok den man skal være obs på - for mange bitfejl og man begynder at kunne se det på skærmen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu