|
Hvilken mediastreamer? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Andersss ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2011 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 579 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Juni-2012 kl. 16:11 |
Spørgsmålet er enkelt, men problemet lader ikke til at være der (af hvad jeg kan finde).
Har nogle få, men fundamentale kriterier som skal dækkes af en kommende mediastreamer: 1. Skal være DLNA kompatibel og arbejde sammen med en Synology NAS. 2. Skal kunne bitstreame Dolby True HD og DTS-HD MA (eller i det mindste kunne afkode dem uden beskæring i lydkvaliteten) 3. Være 24 hz kompatibel 4. Skal afspille rippede blurays smækket i .mkv kontainere Øvrige kriterier som er mindre vigtige 1. Have en iOS app til styring (helst til iPad) 2. Have et pænt GUI 3. Understøtte AirPlay (bare lyd) Har et Apple tv 3, men jailbreak af denne lader til at have lange udsigter. Har kigget på boxee box som på papiret ser perfekt ud, men ingen lader til at kunne slippe for udfald i lyden ved bitstreaming af HD lyd. Nogle gode bud fra ekspertpanelet? :) |
|
![]() |
|
Jørgensen1 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 24 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er i præcis samme situation som dig - forventer dog at Firecore snart får lavet det JB til ATV3.
Ved ikke om det betyder noget, men de skriver dette på hjemmesiden "Apple TV 3 update in the works! Order now and get access to both versions."
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Apple TV understøtter jo ikke 24 Hz output.
De større Dune modeller burde klare dine ønsker (dog ikke AirPlay). Redigeret af Yakken - 29-Juni-2012 kl. 21:57 |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Andersss ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2011 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 579 |
Når du siger større modeller, hvad er vi så oppe i? Befinder vi også stadig i "tv"-serien?
|
|
![]() |
|
Det ser jo ud som om "bundmodellen" 101 faktisk kan det hele. Har set har den kun understøtter 100 mbps LAN, men en bluray kører jo også med max 46 mbps, så det er vel okay? Mit nuværende set-up hvor min computer fungerer som medieafspiller, har også en flaskehals i form af routeren som kun understøtter 100 mbps, og det fungerer glimrende.
Any thoughts? |
|
![]() |
|
Nevermind, du skriver selv i dit review på flatpanels at det er rigeligt med 100 mbps.
Så må jeg købe sådan en. |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Tv-modellerne understøtter ikke HD-lyd.
|
|
|
|
![]() |
|
Benjamin7 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: 8740,Denmark Status: Offline Point: 1764 |
Har denne her lille satan, men her er lidt arbejde i at få den op og køre.
http://www.asus.dk/Eee/EeeBox_PC/EeeBox_PC_EB1501P/#specifications Den tekniske del kan klare alt hvad du beder og lidt til :) Software jeg pt bruger er Openelec + Xbmc, og det virker super lækkert på den. :) Dov at den ikke afspiller Bluray igennem det drev der sidder i, og lige PT er der ikke mere en normalt DTS lyd med. |
|
Hilsen
Benjamin D. Simonsen 8740 - Brædstrup |
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Xbmc får hd lyd i næste officielle update. Jeg ved ikke helt med bluray. Men der er lige kommet nogle nye drivere til linux, der skulle hjælpe det lidt på vej. Men det ser heller ikke ud til at være et krav.
|
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
|
Yakken:
Ved godt det ikke står i specs, men flere reviews siger at den kan bitstreame hd lyd, men kun afkode til 2-kanals. Benjamin: En HTPC er også noget jeg har overvejet kraftigt, men orker næsten ikke at skulle til at stykke en sammen :D Claus: Har godt set at XBMC kommer til at understøtte HD lyd, men det ændre desværre ikke på ar Apple tv boksen ikke understøtter 24 hz :/ |
|
![]() |
|
TV-modellen kan sagtens afspille film hvor lydsporet er HD, men den gør - som du skriver - nok noget ved det først. Jeg har ikke selv surround herhjemme, så jeg kan ikke teste hvad outputtet er.
|
|
|
|
![]() |
|
Jeg må undersøge det lidt nærmere. Det ville være utrolig nemt at finde ud af hvorvidt den kan eller ej, men gider ikke købe en for så at fonde ud af at den ikke kan.
Tak for hjælpen indtil videre. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |