recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer TV kvalitet ???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxer TV kvalitet ???

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Boxer TV kvalitet ???
    Sendt: 30-Juni-2012 kl. 22:51
Hej 

Jeg har boxer tv med DVB-T2 kort osv i mit Pana 50" GT30

Når jeg tjekker mit signal på de forskellige kanaler så ligger det typisk:

Signal styrke: 100 

Signal Kvalitet: 90-95

Problemet er jeg synes de fleste kanaler ligner L.... 

da jeg havde mit forrige tv Philips 7606 47" skrev den signalet var meget dårligere ca. 60 i signal kvalitet, hvorfor så stor forskel når jeg ikke har ændret noget ??

de fleste kanaler synes jeg er næsten grimme og se på f.eks. linjer ved panorering op/ned, følelsesn af det farver falder sammen osv.. ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det..

har i nogle ideer ??

er Boxer generealt bare så dårlig ?

hvis der er nogle herinde der er fra THY/MORS området vil jeg gerne betale lidt for evnt. komme og se og giv jeres mening ?
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 00:00
Oprindeligt skrevet af iceman24 iceman24 skrev:

Hej 

Jeg har boxer tv med DVB-T2 kort osv i mit Pana 50" GT30

Når jeg tjekker mit signal på de forskellige kanaler så ligger det typisk:

Signal styrke: 100 

Signal Kvalitet: 90-95

Problemet er jeg synes de fleste kanaler ligner L.... 

da jeg havde mit forrige tv Philips 7606 47" skrev den signalet var meget dårligere ca. 60 i signal kvalitet, hvorfor så stor forskel når jeg ikke har ændret noget ??

de fleste kanaler synes jeg er næsten grimme og se på f.eks. linjer ved panorering op/ned, følelsesn af det farver falder sammen osv.. ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det..

har i nogle ideer ??

er Boxer generealt bare så dårlig ?

hvis der er nogle herinde der er fra THY/MORS området vil jeg gerne betale lidt for evnt. komme og se og giv jeres mening ?

De problemer du beskriver er næppe relateret til signalkvaliteten.   Efter fejlretning har dit fjernsyn et signal, der bit for bit er identisk med det afsendte signal.

Hvis di fjernsyn ikke har samme billedkvalitet som en anden model, der modtager det samme signal, så er det mest sandsynligt et lokalt problem inde i dit fjernsyn  parametre, evt. manglende kalibrering.

Hvis du sammenligner TV2 og TV2 HD kan du så se nogen forskel ?

Lars   Smile

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2005
Point: 938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 00:07
Kan sagtens se forskel på Tv2 og Tv2HD uden problemer...

men vil mene det er signal kvalitet eller program kvalitet måske mere rigtig, for nogle programmer ser direkte farlige ud (måske lidt overdrivelse) hvor andre programmer ser okay/gode ud også SD kvalitet..

synes bare her inden for de sidste 14 dage er kvaliteten blevet ringere ellers er jeg bare blevet mere kritisk.

Jeg oplever også tit mit GT30 kommer og siger noget med NYE KANALER fundne så jeg skal kan søge igennem igen, tager ca. 5-8 min men der er intet forskel bagefter ???

Jeg har fuldt billede opsætningen af GT30 fra flatpanels.dk og mit pana gt30 er nu ca. 2 mdr gammel.. 
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 06:33
Du kan prøve med en ekstern modtagerboks/tuner. Med de Pana tv jeg har haft, har det resulteret i et bedre billede.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 1396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 08:15
@iceman24, kan du se nævneværdig forskel på DR2 (som ikke er en Boxerkanal) og Boxers SD kanaler ?
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 09:05
Jeg tror, at Boxer kører med lav bitrate på de mindst sete kanaler og højere på de danske kanaler. Da der i forbindelse med omlægningen med de nye HD kanaler var åben for alle kanaler, kunne jeg se tydelig forskel på f.eks Nickelodeon og Travel ved siden af TV2. Nickelodeon lignede lort.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 20:49

Jeg oplever også tit mit GT30 kommer og siger noget med NYE KANALER fundne så jeg skal kan søge igennem igen, tager ca. 5-8 min men der er intet forskel bagefter ???

Måske er det bare svenske eller norske kanaler (SVT og evt. NRK), som lige kigger forbi, hvis der er medvind på sendevejene! Eller for den sags skyld, også tyske. Sidstnævnte kan sagtens finde vej til Aars, når vejret er til det!!Big smile Når du så skal til at søge efter dem, kan de så forlængst være smuttet igen...
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Måske er det bare svenske eller norske kanaler (SVT og evt. NRK), som lige kigger forbi, hvis der er medvind på sendevejene! Eller for den sags skyld, også tyske. Sidstnævnte kan sagtens finde vej til Aars, når vejret er til det!!Big smile Når du så skal til at søge efter dem, kan de så forlængst være smuttet igen...

Oplever det samme på en Sony,hvor der pt.er 8 tyske kanaler+alle TV Syds kanaler,men kan dog ikke se nogen af dem.
Mvh.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 21:24
Jeg har oplevet det samme på en Triax 405 tuner, når Boxer har åbent for alle kanaler. Derfor nøjes jeg med et TV2-alene-kort. Her er kvaliteten rimelig.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2012 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Jeg tror, at Boxer kører med lav bitrate på de mindst sete kanaler og højere på de danske kanaler. Da der i forbindelse med omlægningen med de nye HD kanaler var åben for alle kanaler, kunne jeg se tydelig forskel på f.eks Nickelodeon og Travel ved siden af TV2. Nickelodeon lignede lort.

Deres lave bitrate er/var afgørende for at jeg vælger boxer fra .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
tashda Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-November-2011
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tashda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2012 kl. 18:24
Kanalen, der bliver sendt ud fra senderen, bør have præcis samme kvalitet, som kanalproducenten har leveret den.. 

Jeg selv har YouSee, og kan se tydelig forskel på Canal 9 contra 6'eren.. Det samme med Stofa, som jeg havde på min gamle adresse - der var Canal 9 og Discovery oftest meget grumsede, hvorimod 6'eren og Travel Channel var helt fine..

Der bliver ikke prioriteret på mest og mindst sete kanaler - alle kanaler bliver sendt ud direkte som producenten har leveret det, eller næsten sådan. :-)

Redigeret af tashda - 17-Juli-2012 kl. 18:54
Til top
Brandmand1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Februar-2010
Sted: DK
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brandmand1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2012 kl. 21:28
Det tror jeg ikke på :)
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu