recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fail Fail (hjælp!)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fail Fail (hjælp!)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pirat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Maj-2012
Sted: 2100
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pirat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fail Fail (hjælp!)
    Sendt: 03-Juli-2012 kl. 17:24
Først købte jeg Asus O!play 700. Fordi jeg tænkte blu ray afspiller med mediecenter nice. Det var fail! Grimt interface og ikke mange muligheder.

Så købte jeg boxee boxen. Det var bedre men stadig ikke godt. slacker lidt i menuerne synes jeg. Så larmer den også lidt. (men fedt design!) Det er bare ikke det samme som xbmc, som jeg så hos en ven med mange muligheder og lækkert at se på. .

Nu tænker jeg 2 fail buys.. nu må jeg søge assistance.

Så hvad er mit næste køb?
Hvis man selv kan samle en mini pc kunne dette være en mulighed kender bare ikke noget til htpc. Har selv samlet min alm. stationær, men er det de samme principper?

Og hvilke componenter skal man så vælge?

Tager man den lette løsning er ASRock Vision 3D 137B så god nok til at kunne vise 3d blu ray og ikke slacke i menuerne i xbmc? Larmer den meget? hvad med start op, den har jo ikke ssd-harddisk? Eller skal man overgive sig til æblet og købe en mac-mini?

Har en readynas som tingene ligger på.

Tusindekronersbesparelsesspørgsmålet:
Hvad køber jeg/gør jeg nu`? Jeg vil godt smide omkring 5-6k.

Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2012 kl. 21:27
Jeg kan bedst lide byg selv løsningen, for så bestemmer jeg selv hvilke dele osv. Hvis det var mig der skulle lave nyt mediecenter, ville jeg enten gå intel vejen, med en i3 sandybridge og et h77 mobo og en ssd til windows, linux eller hvad du nu foretrækker af styresystem. Eller du kan gå over i amd lejeren og tage en A6-3500 og et passende mobo. Når du nu selv ved hvordan du samler en computer kan du nok selv regne resten ud. 

Du skal dog være opmærksom på at xbmc ikke understøtter alle blu-ray formater uden lidt tweaking, men det kan lade sig gøre.

Der er blandt andet en masse gode indlæg på xbmc's eget hardware forum, som godt kan være et kig hver. http://forum.xbmc.org/forumdisplay.php?fid=112
Til top
Pirat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Maj-2012
Sted: 2100
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pirat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2012 kl. 22:23
Jamen så hopper jeg ud i det!

hehe.

Min drøm er lidt at få det hele fuld automatisk. Således alt kan styres fra en tablet i sofaen.

hvor man også kan se xbmc menuen eventuelt. Og filmene ligger så på min readynas.

Men de der mac-miner er de bare spild af penge i forhold til hvis man selv laver dem?

Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juni-2009
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2012 kl. 20:35
Du kan lave et godt mediecenter selv for omkring 3.000,- Ved ikke hvad en mac mini står i. Om du så er mere til designet på mini'en skal du jo selv afgøre.

Der er mange gode tråde om emnet fx http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112444&title=er-der-en-ultimativ-lsning Tror også det er derfor at de her nye tråde, der bare skriger til himlen om at folk ikke har researchet lidt selv, ikke bliver besvaret. 
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juni-2008
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2012 kl. 21:26
Hvis det bliver noget HTPC med en i3'er så ville jeg vente på ivy bridge udgaven, den skulle være lige på trapperne. Går selv og venter på den til en lille server der skal agere nas.... Så vidt jeg kan forstå skulle den komme omkring nu, dvs. denne måned...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu